35+ vuotiaat

jouluvauva

Oman äänensä löytänyt
Hei! Mietin tässä että onko täällä paljoa meitä vanhempia odottajia? Olis kiva vaihtaa kokemuksia ja tuntemuksia. Neuvolan odotushuoneessa tunnen itseni kyllä TODELLA vanhaksi.
 
Heippa, täällä toinen 35(+) ja esikoista odotellaan (vieläpä sama LA kuin sulla, tai itse asiassa neuvolan laskujen mukaan 11.12, mut tiedän että hedelmöityminen tapahtunut tod. näk. vasta seuraavana päivänä).

Mun ympärillä on onneksi aika paljon "iäkkäämpiä" pienten lasten äitejä, ja en aio murehtia ikäasiaa. Tämä on mulle just hyvä ja oikea aika tulla äidiksi ja sitä paitsi moni alle kolmekymppinen on paljon raihnaisempi kuin mä ;) Nyt on nuoruuden vöyhötykset ohi eikä tunnu, että jotain jäi tekemättä. Molemmilla on hyvät koulutukset, vakkarityöt ja lainanmaksu omakotitalosta vakaalla pohjalla. Ja on tämä oma elämänkatsomuskin tässä hieman kypsynyt, enpä tiedä millainen äiti olisin 10 vuotta sitten ollut... Että tervetuloa vaan pikkuinen meille :D
 
Täälä kans iältään hieman kypsempi mamma, täytän 2 viikon päästä 35. Iästäni en oo ottanu mittään stressiä, lapsi tullee just passeliin aikaan :) Oon kerenny rillutella ja nauttia oikeen toden teolla erittäin pitkitetystä nuoruudesta, joten oikeen innolla oottelen uutta aivan erilaista elämänvaihetta. Ulkonäön suhteen mulla ei kyllä muutenkaan oo ollu kriisiä, sillä oon ns. teinaripallonaama ja kooltani hoikka & pieni, mua yleensäkki luullaan 10 vuotta todellista ikääni nuoremmaksi, en siis edes tunne olevani ns. vanha ensiodottaja:) Parikymppisenä en ois todellakaan ollut valmis äidiksi enkä vielä 5 vuotta sittekään, nyt kasvattelen massua tyytyväisenä.
 
Täällä kans yksi juuri 37v täyttänyt toista lasta odottava äiti. En koe itseäni vanhaksi, näytän kuulemma ikäistäni nuoremmalta ja muutenkin.. Itse koin kyllä. että olisin ollut valmis äidiksi jo aiemmin (ensimmäinen  lapseni syntyi kun olin 34v), mutta uskon lujasti niin, että Taivaan Isä oli ajatellut, että näin parempi. Ja kun sopiva mieskin löytyi vasta 31-vuotiaana, niin tässä sitä ollaan.. :)
 
Mulle tulee myös loppukesästä mittariin 37 v ja toista odottelen. Mulla ikä vaikutti sen verran, että lapsille tulee nyt vähemmän ikäeroa kuin mitä olisin halunnut jos itse olisin saanut esikoisen nuorempana. Ikäeroksi tulee 1v 8 kk. Nyt en halunnut jäädä toisen kanssa odottelemaan varsinkin kun ensimmäistä yritettiin vuoden verran ja km oli myös siinä ennen esikoisen syntymää.
 
Minun suvussani kaikki naiset ovat alkaneet hankkia perhettä vasta 35+ vuotiaina. Joten itsekkin automaattisesti olen ajoittanut asian niin. On vaan niin valtavan kummallista istuskella parikymppisten kanssa neuvolassa. Samalla asialla ollaan mutta muuten koen olevani niin eriplaneetalta. Kai jotain ihmetystä että -  hei! Että voiko noinkin tehdä:?
Omaa uraa olen saanut rakentaa rauhassa ja silleen miehelläkin asiat kunnossa. Ja en usko että olisin aikaisemmin ollut näin innoissani vauvasta. Aika selkeästi ajattelin itsekkäästi omaa uraa ja hyvä niin.
Mieskin on rauhoittunut ja hyvin innoissaan vauvasta.
Ehkäpä se ikä tuntuu enemmän täällä Oulussa kun on noita suurperheistä joissa lasten teko aletaan niin nuorena ja minun iässäni niitä on sitten ne kymmenen kappaletta. 
 
Moi,

Täällä kanssa 35+ odottaja, itse asiassa nippa nappa vielä kolmenkympin puolella.
Sain edellisen lapseni kun olin 36 vuotias ja silloin synnärillä kaikki oli yli 30 vuotiaita, joten hyvin sovin joukkoon, enkä yhtään tunne itseäni vanhaksi tai mitenkään liian vanhaksi. Miehelläni on juuri synttärit ja hänen ikänsä alkaa vieläkin kakkosella ja tämä tietysti osaltaan pitää mielen ja ruumiin nuorekkaan. Lähinnä olen vain iloinen omasta iästäni. Kokemus tuo kuitenkin varmuutta kaikille elämän osa-alueille.
 
Tervehdys kaikille!

Hyppäsin tuolta marraskuisten puolelta seuraamaan sekä osallistumaan tähän +35 -keskusteluun. Itse kuulun samaan joukkoon ja meille odotetaan esikoista syntyväksi marraskuun puolivälissä. Ikä / ikä äitiyteen ei ole minulle eikä lähipiirilleni mikään kummastuksen aihe. Ystäväpiiristä löytyy monia muitakin. Onkos teistä joku/jotkut pääkaupunkiseudulta?
 
Moikka!

Itse olen 37-vuotias ja toista lasta odottelen. Eka lapsi syntyi, kun olin 32-vuotias. Ei tämä ikä ole onneksi aiheuttanut paineita itselle eikä myöskään läheisille. En tiedä, meneekö iän piikkiin vai sen, että esikoista odotellessa lepääminen oli helpompaa kuin nyt, kun on kotona jo yksi lapsukainen, mutta aivan mielettömän väsynyt olo on ollut. Aivan ihanaahan tämä odottaminen kuitenkin on. Raskaaksi tuleminen ei ole ollut mikään kovin helppo juttu ja yksi keskenmenokin on mahtunut tähän väliin, joten tosi kiitollisin mielin odottelen uuden vuoden aattoa, kun pikkuisen pitäisi syntyä.

Ihanaa kesää ja mukavaa odotusaikaa teille kaikille!
 
Toista lastan odotan ja minulla ikä näyttää jo 41. Ensinmäinen sain kuin olin 37. En ole koskaan ottanut mitään paineita iästä. Ollaan niin nuoria tai vanhoja kun ollaan. Mitään ongelmia ei ole ollut raskauden kanssa.
hyvää kesän jatkoa.
 
Moikka!
Täällä myös yksi 35+ mamma;36 tuli keväällä plakkariin,mut enpä tunne itteeni vanhaksi (väsyneeksi kylläkin..monesti ) Itse sain ekan lapseni ollessani vasta 22v,joten aivan pentu suoraan sanoen.Elämä on kasvattanut,rankastikin toisinaan;joten jos nyt täytyisi valita,niin olisin mielelläni saanut sen ekankin lapsen vasta nyt-on sitä vaan niin "teini" vielä tuossa 20-vuotiaana
 
Takaisin
Top