Minä olisin halunnut pikkukakkosen heti kun poika oli puoli vuotta silloin vuonna 2007. No raskauduinkin heti, mutta se oli kohdunulkoinen kuten seuraavat neljä muutakin raskautta. Sitten yllätyksenä 2012 (olin jo eronnut ja asuin nykyin mieheni kanssa) tulin raskaaksi. Ihmeiden ihme kun rikkinäinen ainut jäljellä oleva munajohtimeni oli alkanut toimia ja raskaus oli oikeassa paikassa. No surullista oli se että siinä tilanteessa raskaus oli pakko keskeyttää. Sairatin tekonivelinfektiota, jonka hoito oli kesken. Se oli yksi elämäni kamalimpia hetkiä.
Tämän jälkeen tulin raskaaksi kesäkuussa 2016, mutta se meni jo heti alussa 6+1 kesken. Tiesin sen heti koska minusta oli tullut mestari tulkitsemaan hcg:n määrää elimistössä raskaustestin avulla. Ja ennen kaikkea tunne siitä, että kaikki ei ole hyvin oli todella voimakas. No elämän oli jatkuttava.
Tämän plussan sain tasan kaksi vuotta keskenmenosta. Amneesiassa tämä on yhdeksäs raskauteni ja minulla on siis yksi synnytys ja siitä poika 2006. En alkuun ollut kovin toiveikas, että raskaus jatkuisi ja kaikki menisi (ainakin tähän saakka) hyvin. Huomasin olevani raskaana kun tuttuja kahden päivän psm oireita ei kuulunut, odottelin niitä aikani ja tein testin. Selkeä plussa... No en siitä paljon iloinnut koska taustani ei ole kovin kaunista katsottavaa jos raskauksia ajattelee. Menin ohjeistuksen mukaan päivystykseen koska en ollut 100% varma milloin raskaus oli alkanut ja niiden kohdunulkoisten vuoksi raskauden sijainti täytyy varmistaa. Silloin kohdussa näkyi ainoastaan pieni neste läikkä. Gyne totesi näkevänsä jotain vuotoa kohdussa.... No minä tiesin että se on raskaussäkki/pussi.... ja siitä se lähti etenemään. Ilmestyi ruskuaispussi, sitten noin 3mm sikiökaiku (epävarma) js seuraavaksi syke. On ollut mielenkiintoista saada seurata raskautta niin tarkasti alusta alkaen. Olen äärimmäisen kiitollinen että kroppani otti tämän raskauden vastaan ja sikiö on päässyt kehittymään rauhassa. Muut tietysti kauhustelevat kuinka selviän kun minulla on tämä reuma ja tekoniveliä yms, mutta siinäkö ihmettelevät :)
Miehelleni olin sanonut että lapsen suhteen asetan ikärajaksi 36-vuotta, eli kun täytän 37 en ala enää yrittämäänkään. Miehelläni ei ole omia lapsia (on kyllä todella läheinen poikani kanssa) Oli valmis siihen että ei omaa lasta voi saada, vaikka sanoin hänelle että etsisi itselleen toisen naisen, naisen jonka kanssa voisi saada perheen johon kuuluisi myös biologinenlapsi. Hän valitsi meidät.... Ja kas kummaa hänestä on tulossa isä ja minusta toistamiseen äiti.