35. raskausviikko

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Tällä viikolla sikiö ei enää kellu lapsivedessä vaan lepäilee kohdussa. Sen silmät avautuvat sikiön ollessa hereillä ja sulkeutuvat sen nukkuessa. Sormen kynnet ovat jo niin pitkät, että sikiö voi rapsutella itseään.

Hormonit saavat odottavan äidin rinnat paisumaan ja täyttymään maidolla. Niistä saatta jo tihkua kolostrumia, kellertävää ensimaitoa.

Onko sinulla jo kovin raskas olo vai nautitko odotuksesta täysin siemauksin?

Lue lisää 35. raskausviikosta artikkelistamme.
 
Ei oo rehellisesti sanottuna koko raskauden aikana ollut niin hyvää oloa kun nyt vikalla kolmanneksella :Heartred Olo on tosi hyvä kun ei oo mitään vaivoja enää. Ehkä kerta viikkoon tuntuu alavatsalla jotain venymistä/nipistelyä mutta ei muuta. Ekalla oli vähän pahoinvointia ja tokalla kolmanneksella kamala migreeni ja nenä tukossa 24/7 ym.

Oon koko elämäni kärsinyt hellesäistä ihan fyysisesti, saaden lämpimillä ilmoilla millon pahoinvointia ja millon päänsärkyä. Mutta nyt raskaana on käynyt päinvastoin, elimistö on alkanut päinvastoin voimaan hyvin oikein kunnon helteillä. Helteitä tossa riittikin viikkokausia niin nautin niistä ihan hurjasti. Kuumimpiin aikoihin hellepäivistä touhusin pihalla millon kukkia istutellen ja millon rikkaruohoja kaivellen tai mattoja pesten :joyful: Nyt kun on säät vilpoisempia niin oon aivan jäässä. Tää on niin outoa kun koko elämän ajan ollut just toisinpäin! Mun pitäis selkeesti olla aina raskaana jos on hellesäät kesäisin :joyful:
 
Takaisin
Top