+30 odottajia Oulun seudulla?

Sutra37

Silmät suurina ihmettelijä
Täälä voisi Oulun seudun vähän vanhemmat odottajat yhdistää voimansa! Olisi mukava kuulla Oulun seudun vinkkejä ja ehkä löytää juttuseuraa.

Itse olen 37 v. ensiodottaja ja asunut nyt Oulussa n. 1,5 vuotta, eikä täältä ole ehtinyt paljoa kavereita vielä kertymään. Ihan senkin takia että teen etätöitä niin tahtoo tulla välillä vähän mökkihöperöksi täälä kämpillä, joten juttuseura ja jännittävien aikojen vertaistuki kelpaisi. Muutin Ouluun miehen takia ja kaikki tapahtuikin sitten aika nopeasti :happy: Olisi kiva tavata kaikenlaisia uusia ihmisiä ja vaikka käydä kahvilla tms! Ainiin, oma la on 8.4.

Itse harrastan (harrastin?? :eek:) pyörämatkailua, kiipeilyä, ulkoilua, ja mietinkin näinä aikoina miten voisin yhdistää aktiivisen ulkoilmaelämän vauva-elämään, joten jos jollain sattuisi olemaan samanlaisia mietteitä (tai vinkkejä!) olisi mukava vaihtaa ajatuksia myös näistä asioista! :)

Eiköhän sana ole aika vapaa!
 
Hei Sutra ! En valitettavasti ole kotoisin Oulun seudulta. Olen 40-vuotias esikoisen odottaja Turun seudulta. Meitä on ketjussa 40+++ raskaana 40v, yli 40v ja vähän alle 40v odottajia. Suurin osa on etelä-suomesta, mutta siellä on jokunen oululainenkin odottaja mun mielestä. Mistä päin Sutra olet kotoisin ? Mun mies on kotoisin Kuusamosta. Mieheni sisko asuu siellä Oulussa, Haukiputaalla.
 
Hei Sutra ! En valitettavasti ole kotoisin Oulun seudulta. Olen 40-vuotias esikoisen odottaja Turun seudulta. Meitä on ketjussa 40+++ raskaana 40v, yli 40v ja vähän alle 40v odottajia. Suurin osa on etelä-suomesta, mutta siellä on jokunen oululainenkin odottaja mun mielestä. Mistä päin Sutra olet kotoisin ? Mun mies on kotoisin Kuusamosta. Mieheni sisko asuu siellä Oulussa, Haukiputaalla.

Tuskin tunnetaan mutta huomasin vaan tuon loppuosan kun itteki Kuusamosta kotoisin, ja isoveli asustelee kuusamolaisen vaimonsa kanssa Haukiputaalla :D voi näitä sattumia :)

Ketjun aloittajalle nii tuolta äitien kohtauspaikka osiosta voi löytyä oululaisten keskusteluita myös :)
 
Mielenkiintoista Saini, että olet Kuusamosta kotoisin. Mistä päin Kuusamoa ? Mun mies on kotoisin Kuusamon ja Taivalkosken rajalta Kuolion kylältä. Tosiaan hänen siskonsa 30v. asuu perheineen nykyään Haukiputaalla. Asuivat ennen Ruskon kunnassa täällä Turun seudulla. Etkö asunut jossain Turun seudulla SainI ?
 
No itte oon ihan Kuusamossa asunu ja Vuotungissa tais ekat vuodet olla. Käylästä on suku kuitenki. Ja aattelen edelleen että asutaan Turun seudulla vaikka Salon puolelle muutettiin. Tulee nii usein kuitenki käytyä Turussa :)
 
Saini, oletko kauan asunut Turun seudulla ? Salossa asuu miehen siskon Taivalkoskesta kotoisin oleva ystävä.
 
Mun mies on asunut täällä 8 vuotta, josta ollaan nyt 3,5 vuotta oltu yhdessä. Hän on käynyt Turussa 1. kerran 14-vuotiaana velipuolensa luona. Hänen velipuolensa asunut 30 vuotta Etelä -Suomessa.
 
Hei,

Täällä samanikäinen ensiodottaja Oulusta!

Käynpä katsomassa myös tuota kohtauspaikkaketjua!
 
Hei maria75, saini ja Bamse,

Kiitos vastauksista! Täytyypä kans käydä vilkaisemassa tuota äitien kohtauspaikkaa ja tuota 40+++ ketjua. Olen ihan uusi näillä sivuilla joten en löytänyt tuommosta kohtauspaikka-osiota, vaikka yritin etsiä... Täälä on niin hirveesti näitä erilaisia ketjuja ja keskusteluja että meni pää pyörälle :)

Maria75, olen alunperin Vaasan seudulta, mutta olen myös asunutTurussa kun opiskelin, noin 3 vuotta, että tuttu paikka sekin. Veli asuu edelleen Turussa joten sielä olis mm sen takia kyllä kiva käydä useammin. Täältä Oulusta on vaan aika pitkä matka ja julkisetkin yhteydet vähän työläitä (paitsi että olen kuullut että Onnibussi aloittaa, jos ei ole jo aloittanut, linjaa Turku-Oulu ^_^ ).

Pitääpä käydä tarkastamassa nuo keskustelut, ja Bamse jos satut tietämään Oulussa jotain odottaja-ryhmää, äitiysjoogaa (muualla kuin Teknopalatsilla) tms kivaa aktiviteettejä, niin vinkkase :) Eihän tässä oo hirveesti aikaa enään jäljellä odottaa mutta ois kiva pysyä aktiivisena jos vaan voi.
 
Oulun ja Turun välillä on aika paljon välimatkaa. Meillä menee täältä aina noin 10 tuntia ajamiseen, kun ollaan pysähdytty Haukiputaalla miehen siskon luona matkalla Kuusamoon. Miehen sisko käy täällä Turussa yleensä junalla.
 
Täällähän on entisiä kuusamolaisia. :D Mun mies on Käylästä ja ite Kitkalta. :D Ja mä oon entinen oululainen ja asun nykyään Kokkolassa.
 
Moi! Olen 32v täältä Oulun syrjäkylältä... Neljättä lasta odotan yksinhuoltajana... La 24.2... Syntyjään olen näiltä seuduilta. Asuin välillä 11 vuotta Itä-Suomessa ja 4 vuotta sitten muutin takaisin Oulun seudulle... Vanhin lapsista on kohta 14v, keskimmäinen 10v ja nuorin menee syksyllä eskariin... Eronnut olen silloin 4 vuotta sitten ja tämän uuden tulokkaan isän kanssa en ole missään tekemisissä.
 
Hei maria75, saini ja Bamse,

Kiitos vastauksista! Täytyypä kans käydä vilkaisemassa tuota äitien kohtauspaikkaa ja tuota 40+++ ketjua. Olen ihan uusi näillä sivuilla joten en löytänyt tuommosta kohtauspaikka-osiota, vaikka yritin etsiä... Täälä on niin hirveesti näitä erilaisia ketjuja ja keskusteluja että meni pää pyörälle :)

Pitääpä käydä tarkastamassa nuo keskustelut, ja Bamse jos satut tietämään Oulussa jotain odottaja-ryhmää, äitiysjoogaa (muualla kuin Teknopalatsilla) tms kivaa aktiviteettejä, niin vinkkase :) Eihän tässä oo hirveesti aikaa enään jäljellä odottaa mutta ois kiva pysyä aktiivisena jos vaan voi.

Ei siellä kohtauspaikkaosiossa ainakaan oululaisia näkynyt, joku vanha ketju vain, joka ei ole päivittynyt aikoihin,

Äitiysjoogaa olen itsekin haikaillut! Kortti on hankittu just tuonne Teknipalatsiin, mutta harmi kyllä äitiysjoogaa on vain kerran viikossa. Ajattelin itse, että kävisin siellä sen verran, että opin itse tietämään, mitä liikkeitä pitää varoa yms. huomioitavat asiat. Sen jälkeen voisi käydä tavallisessa joogassa omin päin soveltaen. Kukaan tuskin ihmettelisi enää, miksi huidon omiani, kun mahakin pullottaa jo sen verran, että on aivan turha yrittää vääntää itseään kovin solmulle :) Ja jos ei muuta halpaa ja hyvää löydy, niin youtube omassa olkkarissa saa ajaa asian.

Mulla on myös omaksi ostettu äitiysjoogakirja, jossa mukana dvd. Pitäis korkata sekin ja ruveta harjoittelemaan nyt kun vielä voi!
 
Joo itellä on ollut aikomus käydä tuola Teknopalatsin joogassa mutta en ole saanut aikaseksi. Ne sunnuntait kun oon ollu maisemissa (tein syksyn osittain töitä Vaasassa) niin on ollut sitten muuta ohjelmaa... Että joo, ois kiva jos löytyis jostain joogavaihtoehto esim viikolle. Alan kyllä olemaan aika tuhdissa kunnossa mutta eikai sitä voi olla liian paksu aloittamaan? :D Ehkä saan itseni vielä sinne väännettyä.

Hei muuten Bamse ja muut Oululaiset... Satutteko tietämään onko muuta hyvää vaunukauppaa kuin BabyStyle? Olisin ostamassa Brio Smile vaunuja mutta ne on 100€ kalliimmat tuola BabyStylessä kuin netissä, ja olisi kuitenkin olisi mukava ostaa kaupasta (ihan jos tulee ongelmia niin takuun vuoksi olisi helpompi asioida kaupassa kuin verkkokaupan kanssa...). En ole ainakaan löytänyt toista mistä nuo Briot vois löytää.

Mukavia joogatestailuja sulle Bamse! Kotonahan voi kyllä jumpata vaikka mitä. Kumma vaan kun ei meinaa saada tehtyä... :P
 
Vois kyllä testata jotain youtube äitiysjoogaa joku päivä, jos sattuis löytymään pätevän olonen... :)
 
Joo itellä on ollut aikomus käydä tuola Teknopalatsin joogassa mutta en ole saanut aikaseksi. Ne sunnuntait kun oon ollu maisemissa (tein syksyn osittain töitä Vaasassa) niin on ollut sitten muuta ohjelmaa... Että joo, ois kiva jos löytyis jostain joogavaihtoehto esim viikolle. Alan kyllä olemaan aika tuhdissa kunnossa mutta eikai sitä voi olla liian paksu aloittamaan? :D Ehkä saan itseni vielä sinne väännettyä.

Hei muuten Bamse ja muut Oululaiset... Satutteko tietämään onko muuta hyvää vaunukauppaa kuin BabyStyle? Olisin ostamassa Brio Smile vaunuja mutta ne on 100€ kalliimmat tuola BabyStylessä kuin netissä, ja olisi kuitenkin olisi mukava ostaa kaupasta (ihan jos tulee ongelmia niin takuun vuoksi olisi helpompi asioida kaupassa kuin verkkokaupan kanssa...). En ole ainakaan löytänyt toista mistä nuo Briot vois löytää.

Mukavia joogatestailuja sulle Bamse! Kotonahan voi kyllä jumpata vaikka mitä. Kumma vaan kun ei meinaa saada tehtyä... :p

Ei kai se myöhäistä ole nyt aloittaa! Pienikin urheilu on parempi, kuin ei mitään! Yritän itse päästä tällä viikolla :)

En tiedä muita Britaxia myyviä Oulussa kuin BabStyle, mutta en ole ehkä täysin kattavasti etsinytkään. BSstä toki saa kanta-asiakaskortilla tietyn prosentin ostorahaa, joten sillä tulee pieni ale hintaan. Olikohan 3% yli 300 euron ostoista tms? Onhan siinä liikkeestä ostetusta tosiaan etuna se, että mahdolliset takuukorjaukset ja muu on helpompi hoitaa.
 
Siinäpä se. Pitää nyt vielä kattella noita kauppoja, ja ehkä vielä vaunumallejakin... Mulla on joskus vaikea päättää, kun halauis osata ostaa jotkut suht pätevät kuitenkin :) Hei mäkin mietin että tulisin sinne äitiysjoogaan tänään. Olis kyllä toinen päälikkäinen meno, ja mieskin tarvisi autoa just samoihin aikoihin, et saa nähä miten me asia sumplitaan. Jos ollaan molemmat sielä niin nykäse hihasta! Tunnistat minut isosta mahasta (tosin en ole varmaan ainoa..) ja luultavasti mulla on mustat lökärit ja letti :)

Olen muuten kyllä liikkunut suht ahkerasti raskauden aikana, vaan tuo äitiysjooga on vielä kokeilematta. Ajattelin kohta lähteä metsään katsomaan, jos sielä pystyisi vähän kävellä. Pitää katsoa sitten lähemmin laittaako lumikengät jalkaan vai meniskö ihan ilman, kun tota lunta on aika hintsusti...
 
Yritän myös päästä tänään! Vieraita on tulossa ip, joten riippuu vähän heidän lähdöstään, ehdinkö. Vaatteista en osaa sanoa, kun en ole raskauden aikana yrittänyt jumppavaatteita vetää päälle enkä tiedä, mitkä sopii, mutta yritän etsiä sut!

Musta vaunuasiassa auttoi eniten se, kun kävi hypistelemässä. Olin lukenut blogeista kokemuksia (ja aina selvis jotain hyödyllistä, kuten että jossain muuten hyvässä mallissa ei ollut kunnolla joustoa tai renkaat vääränlaiset maastoon, tms.), mutta moni paperilla hyvältä vaikuttanut olikin pettymys liikkeessä. Ajateltiin panostaa nyt tähän vaunuhankintaan ja muun tavaran oonki sitten haalinut kirppiksiltä.
 
Takaisin
Top