2v nukkuu yksin kotona kun äiti käy lenkillä..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiiiii :O Eihän lasta saa jättää (noin pientä) hetkekskään yksin vaikka ois nukkumassa.. Se voi herätä ja paniikki iskee ja oikeesti mitä vaan voi sattuu jos hetkenkin on pois..saati sit 15-20min tai kauemmin. Ei voi luottaa siihen, että laps nukkuu tai jotain ei tapahdu kun niin ei oo aiemminkaan käyny!

Nuur kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?? mull on kohta 2v poika enkä uskalla käydä suihkussa sen aikaa kun se nukkuu !! Miten se uskaltaa jättää pikkusta YKSIN kotiin ?? :o

Jäimpäs tuota ihmettelemään. :D Oon lähestulkoon sanaton. Et oikeesti uskalla käydä suihkussa sillä aikaa ku poika nukkuu? Tapansa tietty kullakin, mut miten kauan sä siellä suihkussa hengaat? :D Ovi vaan auki ni kuulee ku lapsi herää :P Eikä se lapsi siit kärsi jos oottaa sen aikaa et äiti saa suihkuteltuu shampoot pois päästä ja kuivattuu suuremmat vedet hiuksista! :D

Todella pitkälle ajalle kuulostaa kyllä 15-20 min. Faktahan on se , että kyllä koiran täytyy 3 kertaa päivässä päästä tarpeille, mutta ajat voi ajoittaa lapsen hereillä olo aikaan.

Onko kyseessä aikuinen koira? Aikuisen koiran pidätyskyky lähentelee 12 tuntia (vaikka niin pitkää aikaa ei suositella). Itse toimin vauvan ja koiran kanssa vastaavanlaisesti, kun mies tekee plajon reissuhommia.

Herätyskello soi klo.6.30, vauvani nukkuu vielä. Otan itkuhälyttimen mukaan ja käyn koiran kanssa postilaatikolla hakemassa lehden, aikaa menee  2 min.
noin klo: 12.00 koira pääsee pitkälle vaunulenkille mukaan.
noin klo: 21.00 vauvani nukkuu, päästän koiran pihallemme pissille. Jos meillä ei olisi pihaa, ottaisin taas itkuhälyttimen mukaan ja koira pääsisi pissalle talon ympäri, ei muuta!

Olen myös suunitellut, kun nyt  3 kk vauvani hieman kasvaa, ajoitan lenkit lapsen hereilläolo aikaan. Esim näin: aamu: aamupalan jälkeen pienelle lenkille rattaissa 15-20 min, päivällä pitkä lenkki rattaineen tai, kun lapsi kävelee, metsässä oleilua. Illalla ennen iltapalaa rattaine pieni korttelikävely. Olen onnekas, asumme maalla ja meillä on piha, mutta toimisin kerrostalossa, myös itkuhälyttimen varassa ja pienillä pissatuksilla, mikäli vauva nukkuu. Hälyttimiä saa myös kuvaruudulla, niin näkee lapsensa. :)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömänä, se on sitten eri asia kuinka vakavasti se otetaan. Toki olisi hyvä jutella äidin kanssa asiasta ensin kasvotusten. Vartissa saattaa tapahtua mitä vain, esim palaa koko kämppä, puhumattakaan siitä mitä vahinkoa pikkulapselle tulee hylkäämiskokemuksesta. Itsellänikin on koira, ja mieheni ollessa työreissulla laitan lapsen rattaisiin ja lähden lenkille koiran kanssa. Koira kestää kyllä sisällä iltakahdeksasta aamukahdeksaan, ripulitapauksissa sitten siivotaan (kun en todellakaan halua kiskoa aamuyöstä nukkuvaa lasta sängystä rattaisiin).

Itse myös yksinhuoltajana ja koiran omistajana voin sanoo, että mun lapsi ei ole koskaan ollut yksin kun koiraa ulkoilutetaan. -Aina mennään kaikki yhdessä. Itse en siis jättäis lasta yksin. 

ja vielä takerrun pilkkuun. Joku mainitsi "hienosti" yksinhuoltajuuden olevan rangaistus. -Mulle se on ainakin omavalinta!!!! ja helpoitus.

Koira pystyy jonkun yksittäisen kerran olemaan pissaamatta 12h, mutta missään nimessä säännönmukaisesti tuollaista pissatusväliä ei pidä pitää koiran terveyden takia!

Itsellä ei ole koiraa, mutta kyllä pian 2v lapsi. En jättäisi lasta yksin kotiin, mutta toisaalta tuossa terassilla rattaissa, valjaissa tosin, hän nukkuu ilman itkuhälyytintä 2-3 tunnin päikkärit joka päivä. Eli jos lapsi on juuri nukahtanut päikyille, uskaltaisin varmasti käydä tuollaisen 15min lenkin heittämässä lähinurkilla elukoiden kanssa. Voisihan minulle kotonakin jotain sattua ja lapsi jäädä siksi yksin ties miten pitkäksi aikaa. En nyt tästä kyllä tekisi suurta numeroa ainakaan ymmärtämättä koko tilannetta. Eipä tuosta aloituksesta tiedä miten äiti lastaan kohtelee, eikä se tee kenestäkään huonompaa vanhempaa että on yh. Tosin silloin on pakko toimia vähän toisin kuin kahden vanhemman tilanteessa, tosin kyllä kahdellakin vanhemmalla joskus on tilanteita kun on melko pakko soveltaa periaatteitaan.
Niin eikä itselle kyllä ole tullut mieleenkään etten "uskaltaisi" käydä vaikkapa suihkussa lapsen nukkuessa, tai postilaatikolla hänen leikkiessä sisällä.

Takaisin