Todella pitkälle ajalle kuulostaa kyllä 15-20 min. Faktahan on se , että kyllä koiran täytyy 3 kertaa päivässä päästä tarpeille, mutta ajat voi ajoittaa lapsen hereillä olo aikaan.
Onko kyseessä aikuinen koira? Aikuisen koiran pidätyskyky lähentelee 12 tuntia (vaikka niin pitkää aikaa ei suositella). Itse toimin vauvan ja koiran kanssa vastaavanlaisesti, kun mies tekee plajon reissuhommia.
Herätyskello soi klo.6.30, vauvani nukkuu vielä. Otan itkuhälyttimen mukaan ja käyn koiran kanssa postilaatikolla hakemassa lehden, aikaa menee 2 min.
noin klo: 12.00 koira pääsee pitkälle vaunulenkille mukaan.
noin klo: 21.00 vauvani nukkuu, päästän koiran pihallemme pissille. Jos meillä ei olisi pihaa, ottaisin taas itkuhälyttimen mukaan ja koira pääsisi pissalle talon ympäri, ei muuta!
Olen myös suunitellut, kun nyt 3 kk vauvani hieman kasvaa, ajoitan lenkit lapsen hereilläolo aikaan. Esim näin: aamu: aamupalan jälkeen pienelle lenkille rattaissa 15-20 min, päivällä pitkä lenkki rattaineen tai, kun lapsi kävelee, metsässä oleilua. Illalla ennen iltapalaa rattaine pieni korttelikävely. Olen onnekas, asumme maalla ja meillä on piha, mutta toimisin kerrostalossa, myös itkuhälyttimen varassa ja pienillä pissatuksilla, mikäli vauva nukkuu. Hälyttimiä saa myös kuvaruudulla, niin näkee lapsensa. :)