2v-kuulumiset

Eriika

Asioista perillä oleva
Pian kolkuttelee 2v-synttärit ja -neuvolat nurkan takana. Kertokaahan ihmeessä, mitä teidän rakkaille kuuluu ja miten meni synttärit yms.
 
Me käytiin maanantaina 2-vuotisneuvolassa.
Pituutta 88,5cm ja paino 13,9kg.
Ei vielä puhu muutoin ku tiettyjä sanoja ja omaa hölpönpölpön kieltä. Tänään minimiehellä on syntymäpäivä ja huomenna sitten juhlitaan. Ostin spiderman-lelulaatikko/rahin. Mummi ja vaari on kuulemma hommanneet iiiiiison liikennematon. Tässä kevään aikana olis tarkoitus remonttia tehdä niin että jäbä saa vihdoin oman huoneen.
 
Tänään oli 2v-neuvola. Mitat: paino 10,2 kg, pituus 85,2 cm ja pää 49,5 cm.

Th kirjoitti: Reipas, touhukas poika. Kasvaa tasaisesti omilla (miinus)käyrillä. Puhetta lauseilla. Syö monipuolisesti. Ei allergioita. Iho kunnossa. Potalle harjoitellaan. Omaa tahtoa ilmaisee.

Ens viikon maanantaina synttärit, joiden juhliminen aloitetaan viikonloppuna mummolassa ja jotka jatkuu neljän päivän kylpyläreissulla :) kotisynttärit vielä sit kavereille, kun kotiudutaan. On elämä yhtä juhlaa!
 
Viljo tänään 2-vuotta. :) Neuvola onkin vasta parin viikon päästä.

Mieskin lomalla niin mentiin koko perhe hoploppiin riekkumaan. Tämä oli hyvin viljolle sopivaa juhlintaa. Nyt kiipeily ja hyppiminen on noussut seuraavalle levelille ja rohkeutta on karttunut. Joka paikasta pitää hyppiä alas sohvalta, sängyltä ja olkkarin arkulta. Hoplop oli siis oikein mieluinen paikka. Reilu 4h jaksoi siellä painaa menemään.

Synttärijuhlat pidetään vasta 19. Päivä kun silloin myös mun äiti pääsee juhliin. Tänään tehtiin mutakakku omalle porukalla ja laulettiin ja lahjottiin poitsu.
 
Meillä juhlitaan synttäreitä mummojen ja pappojen kera ensi lauantaina ja kaverit saa sitten tulla oikeana päivänä iltasella herkuttelemaan. Mun vanhemmat asuu 200 km päässä niin kivempi heille että ehtivät sitten olemaan kunnolla eikä tarvitse yötä myöten ajaa.

Ajattelin kokeilla tehdä lakkakakun ja sitten jotain suolaista, ehkä jokin piirakka. Voileipäkakkukin olisi kyllä namia mutta en tiä jaksaako tehdä.
 
Meillä poikuli täytti 2-vuotta torstaina ja vietimme syntymäpäiväjuhlaa tänään sukulaisten,kummien ja muutaman ystävän kesken. Päivänsankari on kovin sosiaalinen ja seurusteli kaikkien kanssa iloisena. Tein mm. juustokakkuja, korvapuusteja, rahkaleivoksia jotka maistuivat pienimmillekin paikallaolioille. Neuvola vasta parin viikon päästä joka onkin yhteisneuvola pikkuveljensä kanssa :)
 
Tytöstä on kasvanut iloinen ja touhukas höpöttelijä. Synttäreitä ei ole ehditty viettämään, mutta eipä se neitiä ole haitannut.
Neuvola on huomen aamulla ja 6.3 viimeisiä munuais ja sydän kontrolleja TAYSissa.
Kaikki on siis kunnossa, mutta tarkistetaan että varmasti kaikki on kuin pitääkin.
 
Täällä juhlitiin jo 2v synttäreitä tammikuun loppu puolella kun pikku veikan LA oli niin niin lähellä synttäreitä (synttärit 13.2 ja la 15.2) lopulta synty kin sit kiireelisellä sektiolla 10.2 jotta päästiin sit 13.2 kotiin kun oli oikee syntymäpäivä = ) jaksaa mainita sillon tällön että synttäri vauva = )


2v neuolassa kaikki oli hyvin ja kehittyy normaalisti ikäsekseen. Puhuu lauseita suomeks että ruotsiks. Paino 13.1kg ja pituus 85cm. Ilonen ja sosiaalinen.
 
Mut sen mä vielä sanon että kyllä se koville tais ottaa esikoiselle se että olin 3 päivää pois kotoo (synnärillä) kun samana päivänä kun tulin kotiin niin ilalla laitoin esikoisen nukkuu enkä ikinä oo saanu niin kovaa rutistusta/halausta mitä sillon. Vaikka ne kävi kin joka päivä kattoo mua ja vauvaa nii tais silti olla todella kova ikävä.. Mut kyllä mulla kin oli ikävä kotiin sillon :Heartred ja pahinta tässä nyt on ollu se että kun tää toinen tuli sektiolla nii ei oosaanu nostella toista =..(
 
Joo se on kyllä rankkaa kun ei saa nostella ja kun eihän tällänen kuitenkaan 2-vuotias oikeen ymmärrä miks ei äiti nosta syliin. Toivottavasti toivut hyvin sektiosta ja vauva+taaperoarki lähtee hyvin rullaamaan.
 
Enpäs ole aikoihin muistanut täällä helmikuisissa käydä pyörimässä. Meidän helmikuinen saa pikkusisaruksen syksyllä, joten nyt olen tuolla syysmammoissa pyörinyt. :)

Poitsu täytti 18.2. 2-vee ja synttärit oli siitä viikon päästä. Pirskeet oli pienet, mutta kivaa oli. Rekkakakku oli ulkonäöltään pojalle mieleinen, vaikka ei maistunutkaan pojalle. :) Poika ei tykkää yhtään makeasta (kerma tosi yök) eikä yleensä punaisista marjoista, joten perinteinen täytekakku ei pojan makuun ollut. Yritin tehdä sitten mustikkakakun rahkatäytteellä ja tuorejuustokuorutteella, mutta näköjään sekin oli poitsun mielestä liian makea.

Poika oli 2-vuoden neuvolassa 90,5cm ja 13kg. Hammashoitajalle käytiin näyttämässä kaikki hurjat 16 hammasta. Takimmaisia poskihampaita odotellaan vielä.
 
Takaisin
Top