22. luukku

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
22. luukku

iStock-625793992.jpg


•••••☆•••••​

Viimein koitti poikasten paljon odottama hetki: kuusen koristelu. Hilda Hiiri oli ihan hengästynyt kun he olivat saaneet kuusen pystytettyä tupaan, mutta sentään he onnistuivat siinä ilman naapurien apua. Onneksi poikaset eivät kaivanneet juuri apua kuusen koristelussa. Siitä tulikin ainakin Hildan mielestä kaikista hienoin kuusi. Hilda oli iloinen siitä, että he olivat aiemmin askarrelleet kuusen koristeitakin. Vanhoja oli vain joitain ehjinä. Niille oli käynyt viime jouluna samoin kuin muillekin joulukoristeille. Kuusen tähteen kaksoset eivät olleet ylettyneet, joten se oli ehjä. Muutoin kuuseen tuli suurimmaksi osaksi heidän joulun alla itse tekemiä koristeita. Lasten askartelemat paperiketjut ja -sydämet oli Hildan mielestä oikein sieviä ja sitä paitsi ihanan värikkäitä. Hildan tekemät olkiset tähdet toivat hänelle mieleen joulut hänen isovanhempien luona. Heillä oli aina paljon olkisia koristeita. Lisäksi he laittoivat kuuseen heidän leipomia pipareita. Reiän tekeminen niihin oli melkoinen urakka. Piparit lapset saisivat syödä kuusesta joulun lopulla, mutta muiden koristeiden Hilda toivoi säilyvän ensi vuoteen. Lopuksi Hilda laittoi kuuseen jokusen kynttilän. Ne kuitenkin sytytettäisi vasta aattona, kun Harrikin olisi vahtimassa. Kun kuusi oli valmis he kaikki istuivat ihailemaan sitä. Hilda tuumasi, että kyllä sen eteen oli nähty tänä vuonna vaivaa, kun koristeetkin oli tehty, mutta oli se kaiken sen vaivan arvoinen. Se oli kaunis ja lapsilla oli lisäksi ollut hauskaa sitä koristellessa. Oli ollut mukava katsoa lasten loistavia silmiä.

•••••☆•••••
Onko teillä joulukuusi? Aito vai tekokuusi? Milloin kuusi kuuluu koristella?
 
Meillä on iso muovikuusi, mutta muuton jäljiltä tiukasti paketoituna ja uusi muutto tulossa, ei lähdetty sitä varaston perältä kaivamaan ja avaamaan. Pieni sievä pinkki tekokuusi on riittävä :Sparkling Heart::Christmas Tree: Minusta kuusen voi laittaa ja koristella jo marraskuussa!
 
Ei ole kumpaakaan kuusta.
Meillä lapsuudenkodissa oli aito kuusi useana vuonna. Jossain vaiheessa sit otettiin tekokuusi käyttöön.
Veljen luona on oikea kuusi ainakin kuvista päätellen, sitä päästään ihastelemaan jouluna.
 
Ostettiin pari vuotta sitten halpa muovikuusi ja oli niin hirveä, että purettiin vuorokauden jälkeen pois. Varastossa on, enkä usko että koskaan enää tulee käyttöön. Aito kuusi tänä vuonna, koristeltiin eilen. Ollaan yleensä koristeltu muutama päivä ennen aattoa.
 
Me saatiin sukulaiselta hänen vanha muovikuusi koristeineen. Tänä vuonna laitettiin se heti joulukuun alussa ja on kyllä tuonut kivasti tunnelmaa.

Aito kuusi on tietysti aina aito kuusi, mutta mun tekee myös pahaa ajatus siitä, että kaadetaan puu sen takia, että siitä saadaan koriste meille viikoksi tai max pariksi. Siksi tää ratkaisu, että saatiin käytetty muovikuusi on ihan huippu, kun ei tarvinnut ostaa uutta, eikä tarvitse kaataa puita. :red-heart:
 
Aito joulukuusi on. Tänä vuonna poikkeuksellisesti tuotiin jo viime sunnuntaina sisään ja maanantaina koristeltiin kun aatto ollaan muualla niin saatiin ihastella kuusta etukäteen jo. Yleensä ollaan aatonaattona vasta koristeltu.
 
Meillä on varastossa iso tekokuusi. Tavallisesti se koristellaan vähintään viikko ennen joulua. Tänä vuonna ajateltiin laittaa se vasta vähän ennen aattoa, ettei tarvitse juosta niin pitkään vauvan perässä, jos kuusi kiinnostaa häntä liikaa. Mutta vatsatauti sotki suunnitelmat, eikä nyt riitä voimavarat siihen. Tänä vuonna on siis vain pikkuinen kuusi (muovinen sekin), joka on koristeltu jo alkukuusta vähän pikkujoulun kunniaksi.
 
Meillä on tekokuusi ja vaaleansiniset ja vaaleanpunaiset koristeet. Koottiin marraskuun lopussa muistaakseni. :Two-hearts:
 
Rustasta saa muuten laadukkaita muovikuusia. Maksaa kyllä ihan kivasti, mutta mun vanhemmat osti sieltä vähän kalliimman muovikuusen ja ollut tosi kaunis ja tuuhea. Edellinen oli yhtä vanha kuin minä ja jo melko kalju, niin mun äiti meinasi että pitäiskö vaihtaa. :rolling:

Muovikuusissa on se hyvä puoli, että laadukas voi kestää vuodesta toiseen...
 
Rustasta saa muuten laadukkaita muovikuusia. Maksaa kyllä ihan kivasti, mutta mun vanhemmat osti sieltä vähän kalliimman muovikuusen ja ollut tosi kaunis ja tuuhea. Edellinen oli yhtä vanha kuin minä ja jo melko kalju, niin mun äiti meinasi että pitäiskö vaihtaa. :rolling:

Muovikuusissa on se hyvä puoli, että laadukas voi kestää vuodesta toiseen...

Meillä nyt neljättä vuotta käytössä tuo sama kuusi ja edelleen on hyvässä kunnossa.
 
Hyvä tekokuusi tosiaan kestää pitkään. :) Meillä yhä (ensi vuonna taas) käytössä oleva ostettiin kun olin teini ja allergia ilmestyi. En muista minkä ikäinen tarkalleen, mutta on siitä jo heittämällä yli kymmenen vuotta. Asuin silloin vielä kotona ja miehen kanssa oltu tänä vuonna saman katon alla kymmenen vuotta. Yksi oksa siitä irtosi viime jouluna (vai olikohan kaksi vuotta sitten), mut sekään ei näy käytössä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Aito kuusi. Me koristeltiin tänä vuonna kuusi jo viikko sitten, kun kovin innokkaita joulun odottajia oli sitä odottanut. Jokainen laittaa kuusen just silloin kun tahtoo. Lapsena meillä koristeltiin aina aattoaamuna.
 
Meillä oli pitkään muovikuusi, jota meidän kissat käytti kiipeilypuuna. :Cat Face With Tears Of Joy: Tuli monesti nostettua kuusi takaisin pystyyn, ja osittain koristeltuakin uudestaan. Muutama joulu sitten haluttiinkin aito kuusi, ja sille tielle jäätiin. Kissat ei ole aitoon kuuseen kiipeilleet, kun ei ne oksat samalla tavalla kanna. Eilen haettiin ja koristeltiin tämän vuoden kuusi. Jouluviikolla/paria päivää ennen joulua ollaan kuusi haettu ja samana iltana jo koristeltu. On tämä kuusen tuoksu vaan niin ihana. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Joulun jälkeen laitetaan kuusi polttopuuksi, joten tulee sillä tavalla hyötykäyttöön.:Relieved Face: Lahjoitin sen meidän muovikuusen viikko sitten eräälle vähävaraisille perheelle, jolla ei ole kuusta ollut vuosiin, ja pistin mukaan myös latvatähden ja koristeita.:Christmas Tree:
 
Meillä on iso tekokuusi. Ja se laitetaan esille viimeistään pari viikkoa ennen joulua :red-heart:
 
Tekokuusi miehen allergian vuoksi. Pystytettiin se sunnuntaina. Aiemmin kun vielä oli aito kuusi, se koristeltiin aatonaattona.
 
Meillä ei ole kuusta, koska ei vietetä joulua kotona, ja koska en halua laittaa sitä montaa päivää ennen joulua. Vietämme joulua mun vanhempien luona, ja siellä on aito kuusi. Se koristellaan aina aatonaattona.
 
Pystytettiin ja koristeltiin lasten kanssa vihreä muovikuusi tänään. Se vaan on niin helppo säilyttää ja pistää pystyyn joulun alla.

Sanoin 4v. tytölle, että kuusi viedään loppiaisena pois. Tyttö totesi, ettei sitä mihinkään viedä, vaan se pistetään pois (laatikkoon). Niinhän se taitaa olla monesti nykyisin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Toista se oli lapsena -aito luonnon kuusi tuoksui olohuoneessa.
 
Takaisin
Top