21. luukku

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
🌟⭐🌟 21. luukku 🌟⭐🌟

1703155159218.png

Taavetti arveli, että jotain epätavallista oli tekeillä, kun Elias ja Elvi olivat tavallista jännittyneemmän ja innostuneemman oloisia. Ei vielä kuitenkaan joulu ollut. Taavetti seuraili, kun perhe etsiskeli vaatekaapeista jotain. Ilmeisesti “parempia vaatteita”, sillä äiti sanoi, että kaikilla pitäisi olla päiväkodin joulujuhlassa paremmat vaatteet päällä. Sanat päiväkodin joulujuhla sai Taavetin kiinnostuksen lopullisesti heräämään. Hän ei vieläkään ihan tiennyt, mikä se päiväkoti oli, ja miksi lapset kävi siellä melkein joka päivä, mutta joulujuhlaan hänkin halusi mukaan.

Kun lapsilla oli punaiset lakit päässä (perhe kutsui niitä tonttulakeiksi) ja Elville mekko yllä he alkoivat pukea ulkovaatteita ja siirtyä autoon. Taavetin pettymkseksi vain äidillä oli ihan pieni käsilaukku mukana. Eihän sinne voinut piiloutua ja matkustaa siten mukana. Taavetti sai käyttää aika lailla tonttutaitoja hyväksi, mutta onnistui hän sentään pääsemään autoon ja autosta päiväkotiin.

Perillä Taavetti kätkeytyi penkkien alle, kun kaikki menivät istumaan riveissä oleville tuoleille ja penkeille. Pian hän totesi sen olleen vaivan arvoista. Muutama aikuinen kävi puhumassa ja sitten lapset alkoivat esiintyä. Elvi esitti ryhmänsä kanssa tonttutanssin - sellaiseksi sitä ainakin kutsuttiin ja Eliaksen ryhmä lauloi Joulupuu on rakennettu samalla kun osa asetti kuusta esittävän lapsen “oksille” koristeita ja pyöri piirissä sen ympärillä. Taavetin mielestä oli verrattoman liikuttavaa seurata lasten esitystä ja somaa laulua ja hän joutui kuivailemaan silmiään lasten laulaessa.

Kun kaikki ryhmät oli esiintyneet kaikki siirtyivät viereiseen huoneeseen juomaan glögiä ja syömään pipareita. Taavettikin otti salaa piparin ja siirtyi sitten eteiseen odottamaan, että perhe lähtisi kotiin. Hän pelkäsi tulevansa vielä nähdyksi, kun paikalla oli niin paljon ihmisiä, mutta ehdottomasti tänne tuleminen oli ollut kaiken arvoista.

🌟⭐🌟

Keskustelun aiheena päiväkodin ja koulun joulujuhla. Esim. Oliko lapsesi päiväkodissa tai koulussa joulujuhla tänä vuonna?

Ootan tätä kyllä kovasti, esikoinen ei kuitenkaan ole vielä päiväkodissa! Sisko laittoi vasta heidän päiväkodin joulujuhlasta videoita kun suloiset tontut lauloivat, esittivät nukkuvaa ja lähtivät tanssiin taputtaen😍 itse en omasta päiväkotiajasta esityksiä muista, mutta koululla yleensä oli jo juonelliset esitykset juontajineen esim joulukalenteri, jossa juontajat kurkistelevat luukkuihin "avaten" eri luokkien valmistelemat esitykset! Lystiä näytti olevan siskon lapsilla ja muistan kyllä itsekin esitysten teosta pitäneeni🥰

Päiväkodissa oli pienimuotoinen tapahtuma, ei juhlaa kuitenkaan. Ei päästy tänä vuonna osallistumaan, yleensä on oltu. Koulusta on joulujuhla kyllä.

Esikoisen koulussa oli joulujuhla ja päästiin katsomaan hänen ja muiden oppilaiden esiintymistä. 🥰 Koko esikoisen luokka esitti tonttutanssin. Kuopuksen päiväkodilla olisi ollut joulupaja, jossa olisi saanut vanhempien kanssa askarrella joulukortin, mutta kuopus oli juuri sinä päivänä (taisi olla koko sen viikon) kipeänä. Esikoisen päiväkodin joulujuhlat oli kyllä aina liikuttavia. 🥲

Meillä on molemmat lapset vielä kotona, mutta esikoinen on käynyt syksyn seurakunnan päiväkerhossa. Kerhoilla oli yhteinen joulujuhla, jossa kerrottiin jouluinen tarina ja väleissä laulettiin joululauluja. Kerholaiset esittivät muutaman laulun. Paitsi muutamat pienimmät eivät uskaltaneet, kuten ei meidänkään esikoinen. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Esikoisella on omat juhlansa yläkoulussa, ilman vanhempia. Keskimmäisellä oli joulujuhlat alakoululla, mutta ei ollut esiintymisvuorossa (niiden vanhemmat tervetulleita, joilla esiintymisvuoro). Kevätjuhlassa sitten hänellä. Kuopus ei ole vielä päiväkodissa. Onhan noi juhlat ja esitykset aina niin ihanan liikuttavia. 🥰

Itse odotan vasta esikoista, mutta olen töissä päiväkodissa ja joulujuhlaa vietettiin tällä viikolla. ❤️ Sali oli täynnä ja kaikkien ryhmien esitykset meni niin hienosti! 😊

Ei oo lapsella mitään juhlaa päiväkodissa. Ei edes mitään tonttulakki päivää keskenään 😔🙁

Ei oo vauva vielä päiväkodissa niin ei oo joulujuhlia. Kirkossa käytiin yhdessä konsertissa mutta sitä ei liene voi joulujuhlaksi sanoa.

Kerhossa oli jouluteemainen perhepäivä 😊 joulumuori laulatti ja jakoi lapsille rusinapaketit, ja sit oli piparkakkuja, mehua ja maissinaksuja tarjolla 😋

Oli joulujuhla, sen verran pientä esiintyjää jännitti että tarvi äiteenkin mennä lavalle ;) Ja kissa vei kielen ei laulettu, vaikka joka välis kotona tuli tuiki tuiki....

Mä tykkään käydä kattomassa joulujuhlan jos oma lapsi on esiintymässä muuten en ole käynyt🥰

Lapsen pk:ssa oli jouluinen polku tehtävärasteineen.
Omalla työpaikalla pidettiin pieni perinteinen joulujuhla

Meidän lapsista kumpikaan ei oo vielä edes päiväkodissa, joten tällaisia juhliakaan ei ole ollut. Kerhoissa on ollut jouluteemaista askartelua ja piparitarjoilua. Vähän harmittaa, kun itse jäi näistä esikoisen kanssa paitsi, kun olin vauvan kanssa kotona ja esikoinen kävi isänsä kanssa.

Tuo mun vauva on vielä niin pieni... Eikä ole käyty avoimessa päiväkodissa, jossa kuulemma oli ollut joulujuhla!
Toisaalta aika kuluu niin nopsaan että pian sitä saa olla itselleen hyvällä syyllä kampaaja varaamassa ... Pitäähän kai äidin olla erityisen kaunis ekoissa isoissa joulujuhlassa!

Takaisin