2025 suosituimmat nimet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Viime vuoden suosituimmat nimet on julkaistu ja ne löytyy helposti täältä. 😊

Onko suosituimmat nimet sinunkin mieleen? Löytyykö nimistä peräti omien lastesi nimiä?

Omasta mielestäni siellä on monta kaunista nimeä, mutta myös sellaista joita en voisi kuvitellakaan antavani omalle lapselle. En esimerkiksi Olivialle ja Oliverille ole lämmennyt, vaikka ovat jo pidempään keikkuneet kärkisijoilla. Toisen lapseni nimi löytyy top 50 poikien listalta. Ei kuitenkaan ihan kärkipäästä. Hieman huvittaa se, että kahden parhaan ystäväni nimet löytyy listoilta. Liekö sitten olleet edelläkävijöitä. 😁

Kyllähän sieltä listoilta löytyi oman tyttären nimistä kaksi. Nimiä ei olla kylläkään valittu listoja katselemalla trendi nimiä etsien, vaan ihan vaan omasta mielestä kauniit nimet valittiin. Löytyi myös siskon tyttöjen nimet ja siskojeni nimiä (toisen molemmat ja toisen toinen nimi), jotka annettu jo yli 30v sitten.

Oman lapsen molemmat nimet ovat suosituimpien joukossa. Hauska sinällään, että aikanaan, kun päätin minkä nimisen tytön haluaisin, niin nimi ei ollut ollenkaan yleinen. Kai ihmisillä on joku kollektiivinen sukupolvimieltymys tietyntyyppisiin nimiin.

Se mikä pistää silmään on, että etenkin tyttöjen nimet ovat todella paljon toistensa kaltaisia. Vaihtuukohan kohta suosio nimiin, missä on kovempia konsonantteja. 🤔 Luulen, että tuolla L,N,A ja E kirjainten määrällä alkaisi tulla jossain kohtaa kyllästyminen ja kaipuu särmikkäämpiin nimiin. 😄 Ja sanon tämän erittäin pehmeän äänneasun omaavan nimen antaneena. 😅

Myös meidän lapsosen nimi löytyy listoilta 🙋🏼‍♀️

Itse kyllä skippaan nimiä harkitessa kovemmat, esim K:lla tai R:llä alkavat.

Kivoja nimiä! Meidän esikoisen nimi löytyy tuolta poikien listalta. Hän on kohta jo 11v ja silloin se nimi ei ollut mitenkään yleinen tai suosittu. Näköjään nyt sitten muuttunut, vaikka kaimoihin ei usein törmääkään.

Oman lapsen molemmat nimet ovat suosituimpien joukossa. Hauska sinällään, että aikanaan, kun päätin minkä nimisen tytön haluaisin, niin nimi ei ollut ollenkaan yleinen. Kai ihmisillä on joku kollektiivinen sukupolvimieltymys tietyntyyppisiin nimiin.

Uskon myös että on joku kollektiivinen mieltymys. Tietynlaiset nimet kuitenkin on aina jonkin aikaa suosittuja, että joku juttu siinä on. Ehkä siihen vaikuttaa se, millaisten nimien keskellä on kasvanut. 🤷‍♀️ En jotenkin usko hirveän monen katsovan suosittujen nimien listoja ja valitsevan tarkoituksella suosituimpia. Minustakin pehmeät nimet on kauniita ja esikoisella sellainen onkin. Kuopuksella on vähän särmikkäämpi.

Esikoisen nimi on tuolla top50 listalla, samoin nuorimmaisen kolmas nimi. Keskimmäisen toinen ja kolmas nimi löytyy poikien listalta.

Tykkään monista noista nimistä, osaa taas en koskaan antaisi omalle lapselle. Sen verran olen lasteni nimiä valitessa katsonut senhetkistä top 10- listaa, ettei nyt ihan yleisin nimi tulisi omalle jälkikasvulle. Muuten olen kyllä mennyt sen mukaan, mikä omaa korvaa miellyttää.

Takaisin