20. luukku

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
20. luukku

iStock-1063239722.jpg


•••••☆•••••​

Hiirten perhe oli ulkona viettämässä kaunista talvipäivää. Hilda asetteli jäälyhtyjä ovelle vievän polun vierelle ja poikaset leikkivät lumessa ja laskivat mäkeä. Hilda ei huomannut, että Oili Orava oli laskeutunut puusta heidän luo, ennen kun Oili tervehti. Hilda, joka oli ollut ajatuksissaan hätkähti hieman ja vastasi sitten tervehdykseen.
"Ajattelin tulla kysymään, onko Harri palaamassa ennen joulua?" Oili kysyi varovasti.
"Kyllä hänen pitäisi", Hilda vastasi vaisusti.
Mitä lähempänä joulu oli sitä enemmän Hilda pelkäsi, ettei Harri ehtisikään. Hän yritti kovasti olla ajattelematta asiaa.
"Pelkäätkö, ettei hän tule?" Oili kysyi myötätuntoisesti.
"Vähän", Hilda myönsi. "Mitä joulu on, jos hän ei ole kotona?"
"Ajattelin kysyä, haluaisitko tulla poikasten kanssa meille viettämään joulua, jos niin käy?" Oili kysyi. "Ankeaa sinun olisi keskenään poikasten kanssa."
"Enpä tiedä", Hilda epäröi.
Toisaalta seura ei olisi pahitteeksi, toisaalta hänestä oli mukavinta viettää joulua oman perheen kesken.
"Harkitse asiaa", Oili kehotti. "Olette tervetulleita meille, jos siltä tuntuu."
"Kiitos tarjouksesta", Hilda sanoi ja onnistui hymyilemään.

"Hei Hilda, hei Oili", paikalle ilmestyneet Miina ja Markus Myyrä tervehtivät.
"Hei", Hilda ja Oili vastasivat.
"Aiotteko viettää joulun kotona?" Miina kysyi.
"En ole ihan varma", Hilda sanoi. "Jos Harri ehtii kotiin, vietämme joulun kotona. Mutta Oili kutsui meidät juuri heille viettämään joulua, jos hän ei ehdikään."
"Oili ehti siis ensin", Markus totesi. "Me olimme myös aikeissa kutsua teidät meille."
"Voi kuinka ystävällistä", Hilda sanoi liikuttuneena.
"Onko teillä joulukuusi?" heidän jalkojen juureen mäkeä laskenut toiseksi isoin poikanen kysyi.
"Onhan toki", Markus Myyrä vastasi.
"Sitten me voitaisi tulla teille", poikanen sanoi. "Meillä ei ole, kun äiti sanoo ettei pysty hakemaan kuusta yksin. Vaikka me tietenkin autettaisiin."
"Eikä teillä ole kuusta", Markus päivittelee.
"No niinkuin kuulitte, en pysty yksin hakemaan kuusta", Hilda vastasi vaivautuneena.
"Voi olisit aiemmin kertonut tarvitsevasi apua kuusen kanssa", Miina sanoi.
"Enhän minä, kyllä me", Hilda takelteli.
Lopulta hän ei osannut sanoa mitään. Hänhän oli juuri sanonut ettei pysty yksin hakemaan kuusta.
"Minä tulen huomenna auttamaan teitä kuusen haussa", Markus sanoi päättäväisesti.
"Ai, kiitos", Hilda sanoi.
"Jee me saadaan kuusi", poikanen hihkui juostessaan takaisin mäkeen.

•••••☆•••••​

Kenen kanssa vietät (tai haluaisit viettää joulua) tänä vuonna?
 
Aamulla mennään koko perheellä minun äidin ja veljen luokse. Sisko tulee myös siellä käymään. Tästä liikutaan illaksi 3km päähän miehen vanhemmille, sinne tulee myös hänen sisarukset perheineen.
Eli lähisuvun kanssa vietetään joulu.
 
Aamupäivästä mennään mun vanhemmille ja iltapäivästä miehen äidille.

Mun vanhempien kotona on mun sisarukset ja heidän puolisonsa. Aivan ihanaa. :Two-hearts:
 
Mennään vanhempieni luokse, jonne tulee myös muita lähisukulaisia. Samalla vietetään myös yhden sisaruksen ammattiin valmistumisjuhlia.
 
Oman perheen kanssa vietetään, eli mies ja lapset seuranani, sekä nuo kaksi vanhuskissaamme. :red-heart: Joulu juuri niinkuin haluan.

En kuitenkaan katso pahalla, jos joku päättääkin liittyä seuraamme joulunviettoon. :Father Christmas: Ovi on avoinna ja ruokaa on tarjolla.
 
Mennään veljen perheen luokse, sinne tulee myös mun vanhemmat, sisko ja mummi. Ja tietysti koira.
 
Meidän jouluun kuuluu meidän perhe, mun vanhemmat ja sisko, mahdollisesti mummi. Aika hyvin tässä kaikki sitten onkin. :red-heart:
 
Meillä on tänä vuonna myös koira seurana jouluna. Veljen ja sen kihlatun. :Face Without Mouth:
Mä pelkään koiria, mutta toisaalta hyvä totutella. Mulla on korvatulpat mukana etten säikähtele kokoajan haukkumista.
 
Miehen, omien ja miehen vanhempien ja sisarusten kanssa, kunhan koronatilanne ei kovasti pahene, ja saadaan pikatesteist negatiiviset☺️
 
Oman perheen, eli lasten ja puolison kanssa ollaan jouluaatto ja joulupäivänä sitten isovanhempien luokse. Juuri kuten toivonkin.
 
Me vietettiin pienellä porukalla, oma perhe, ja sitten myöhemmin minun mummo, veli sekä veljenpoika kävivät joulupöydässä. :Smiling Face With Open Mouth
 
Ei mennyt ihan niinkuin strömsössä koirajoulu. Pikkumiehellä ei oikein synkannyt koiran kanssa ja lopputulos oli, että joulu vietettiin erillään koirasta. Mua ei sen sijaan pelottanut korvatulppien ansiosta. :thumbs-up:
 
Takaisin
Top