Vastaa ketjuun

Olin 18, kun tulin raskaaksi. Silloin minulta kysyttiin lääkärissä että oliko raskaus tahallinen vai vahinko. Sen otin kyllä hieman itseeni sillä mielestäni kaikki sen ikäiset eivät ole rällääviä nuoruudenhulluja niinkuin lääkäri kysymyksellään antoi olettaa. Hänen ilmeensä oli kysymyksen aikana juuri sellainen `ei tainnut ihan putkeen nyt mennä tämä juttu` Itse koen aina välillä olevani aivan eri sarjassa oma ikäisteni kanssa sillä rakastan äitinä oloa! :) Nautin paljon enemmän oman lapsen kanssa touhuilusta, kuin ulkona viilettämisestä, heh. Toisen kerran ikäni tuli esille ekassa neuvolassa RV9. Tuntui että rouva siellä yritti hieman lohdutella minua raskaaksi tulemisesta. Kutakuinkin hän kertoi tulleensa itse aikoinaan saman ikäisenä raskaaksi ja että nyt on silti unelma ammatissan ja kahden muksun onnellinen äiti. Tuntui hassulta että kaikki olettivat raskauden automaattisesti olevan vanhinko, vaikkei se todellisuudessa ollut! Ystävät taisivat olla loppupeleissä ne pahimmat komentoijat (liian nuori äidiksi ym.) mutta kyllä sain muutaman kerran lääkärissä ja neuvolassa hieman sääliviä katseita osakseni. Harmi kyllä että heti nuorien äitien kohdalla ajatellaan raskauksien olevan vahinkoja...onhan niitä poikkeuksiakin ja moni 18 vuotias äiti voi olla paljon kypsempi äiti kuin 30 vuotias.

Terv 20v :)

Takaisin