2-vuotiaiden menoa!

ccix

Piirimestaruustason postaaja
Loin tähän uuden ketjun ja alkuun voin laittaa tiedot, ketkä lokakuiset on jo saaneet tai saamassa pikkusisaruksen. Eihän meitä kovin montaa aktiivista kirjoittelijaa ole, mutta onhan se kiva, et vähän jaksetaan täällä kirjoitella...

Laittakaa alas, ketkä haluavat, tiedot :) tyyliin...

Heinukka: poika 9/12, poika 10/14 ja tyttö 5/17
Libra: tyttö 9/14 ja tyttö 4/17
Triina: poika 10/14 ja poika 10/15
Ccix: poika 10/14 ja tyttö 11/15
Syksyinen: poika 10/14 ja tyttö 11/16
Lylli: 10/14 ja LA 5/17
Mmmustikka: poika 10/14

Ehdotuksia millainen lista ja mitä muuta tietoa :)
 
Muokattu viimeksi:
Heijee! Tää on hyvä!

Eli poika 10/14 ja poika 10/15
 
Mä laitan nyt tähän isommankin sisaruksen mukaan :)

Heinukka: poika 9/2012, poika 10/2014, uusi tulokas LA 5.5.2017
 
Hienoa Ccix kun osasit tehdä tämän ketjun! Sinä ja Triina olettekin pistäneet heti tuulemaan pikkukakkosissa. Me muut vähän hitaammin perässä hiihdetään :)

mmmustikka: poika 10/2014

Vielä en tiedä olenko raskaana mutta varmistuu tämän viikon lopussa. Laitan sitten tähän ketjuun uudestaan jos raskaus varmistuu. Edelleen tuntuu vahvasti siltä että olisin raskaana mutta en tietty haluaisi vielä turhaan juhlia :) Oirena esim. ummetusta mitä minulla ei muuten koskaan ole. Alavatsasta myös nyt nippailee.

Triina olet ihanan aktiivi myös täällä ja sinulla on jo kaksi lokakuista poikaa. Ihanaa.

Hurjasti onnea heinukka raskauteesi! ja myös Libra josta kuulin vasta eilen.
 
Toivottavasti mmmustikka on tärpännyt! Mä tykkään kirjoitella tänne, en tosin olis ikinä sitä uskonut kun ekan kerran kirjoittelin :D

Mmmustikka, oon muuten ostanut mulle ja pojille lentoliput sun entiseen kotikaupunkiin toukokuulle! Viimeinkin pääsen sinne, ennen raskauksia kävin useinkin :)
 
Muokkaan tota vähän siistimmäksi vielä kun pääsen koneelle...
Mut aika hauska, et vaik triinalla on 2 lokakuista niin nuorempi on skorppari :) oon siis tämmöinen astrologia hihhuli kaiken muun lisäksi.

Meidän perhe dynamiikka on jännä, siis astrologisessa mielessä. Ihan jännityksellä odotan, minkälaista arki tulee olemaan kun persoonat kehittyy. Karpohan on vahvasti vaaka, samoin kun isänsä (joka on siis neitsyt, mut 5 planeettaa vaa'assa).

Anteeksi mun jonnin joutavat höpöttelyt :)
 
Hei, pitkästä aikaa! Jos kukaan enää edes muistaa [emoji23]! Meidän lokakuinen syntyi 11/2014 ja nyt on toinen tulossa, la 30.5.2017. Aktivoitunut seurailemaan keskustelua uuden raskauden myötä, ja mukavaa huomata että täällä poristaan vielä! Saatan pitäytyä täällä lokakuisissa, vielä en ole toukokuisissa saanut suutani auki [emoji1]
 
Triina: tiedätkö mikä päivä olette menossa Berliiniin? Meillä on silti edelleen kämppä siellä ja käydään siellä kun pystytään. Muuten vuokrataan sitä muille. Olen kyllä aikeissa tulla Suomeen pikavisiitille toukokuussa, taisi olla 17.5 aikoihin mutta vielä pitää varata liput ja saada selvää siitä että pystyn lähtemään. Jos olen silloin raskaana niin sekin vaikeuttaa heti matkustelua. Yleensä lentoliput ovat myös paljon edullisempia Berliinistä Suomeen joka on myös hyvä syy pitää siellä vielä pientä tukikohtaa. Minun elämä ei taida koskaan olla ihan normaalia. Aina joku ihme viritys pystyssä että voi elää niin kuin haluaa. Nyt olen elänyt vähän kuin kahdessa maassa ainakin vuoden vaikkakin pidempiä aikoja aina Belgiassa. Joskus olen 10 päivää yksin pienen kanssa Berliinissä. Viimeksi käytiin 3 kertaa Tierparkissa, itä-Berliinin eläintarhassa, jonne meillä on vuosikortti :)

ccix: minun lokakuinen on vaaka kuten isänsä ja ovat kyllä tosi samantyylisiä. Ihana nähdä ne puolet joita rakastan jo miehessäni myös lapsessani. Jos pieni esim antaa pusun isälleen hänen pitää antaa myös minulle heti jotta ollaan tasapainossa :) Ihana nähdä pieni joka kipittää isänsä luota luoksesi ja tiedät että pusu on tulossa.
 
Muokattu viimeksi:
Haa, uusi ketju! Täällä siis tyttö syntyi 09/2014 ja nyt odotellaan toista tyttöä 03/2017. Molempien laskettu aika osui kuun 29. päivällä, kohtalolla oli aika osuva "aikataulutus". :wink
 
Meidänkin lokakuinen on skorppari ja todellakin sitä myös on, mitä olen näitä horoskooppien kuvauksia lukenut :D
 
Siis niinpä ccix! Pojilla on ikäeroa TASAN vuosi ja viikko, mutta eri horoskoopit. Aika siistiä itseasiassa. En ole skorppariin vielä merkkinä tutustunut juurikaan, mutta hyvin erilaiset nää tyypit on!
 
Muokattu viimeksi:
Triina: joo ilman muuta tavataan jos vaan olen silloin Berliinissä :)
Tänään tuntuu taas varmemmalta tämä raskaus vaikka testin pystyn tekemään vasta perjantaina.
Tämä juttu tapahtui juuri, verta just pieni määrä ja muistan ensimmäisestäkin raskaudesta että oli näin:
Munasolun kiinnittyessä kohdun seinämään joitakin pieniä verisuonia rikkoutuu. Tämä ilmenee verensekaisena emätineritteenä ja on täysin vaaratonta.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :wav
2 vuotta sitten juhlittiin tänä päivänä pienen nimijuhlia Berliinissä.
 
Meilläkin oli kaksi vuotta sitten pienen juhlat! Ja vuosi sitten myös :) Hyvää itsenäisyyspäivää!!
 
Olen nyt aika varma että en tullut raskaaksi tällä kertaa. Itsenäisyyspäivänä alkanut verenvuoto jatkui ja on nyt ihan kuin normaalikuukautiset. En oikein usko että kun tulee raskaaksi verta tulee näin paljon. Muistelin että ensimmäisen raskauteni kohdalla oli vain tuo pieni verensekainen erite eikä muuta. Näinköhän minusta tulee kuitenkin taas lokakuunmamma niin kuin Triina jo kaksi kertaa. Minusta tuntuu siltä että olisi jopa kiva pitää kuukauden tauko yrittämisestä ja vain lisätä omaa hyvää oloa. Mieleen tuli heti ne asiat joita raskaana ei niin mielellään tee kuten juokseminen ja muu kuntoilu. Voisin nyt antaa aikaa itselleni voimistua ja sitten koittaa uudestaan. Koitan nähdä positiivisia puolia kuten sen että voin jopa ottaa glögiä ja punaviiniä joulupöydässä :santa Kirkastuu taas hyvin se ajatus siitä että lapsia ei tehdä, niitä saadaan.
 
Mmmustikka, tsemppiä yritykseen :) Nauti joulun ajasta kun saat huoletta syödä ja juoda mitä haluat :) Kuinka kauan yrititte ensimmäistä?
 
Kiva, kun jaksoit perustaa taas uuden ketjun ccix :) Minun kohdalleni voi listaan kirjoittaa: Syksyinen poika 10/2014 ja tyttö 11/2016.

Harmillista mmmustikka, ettei vielä tärpännyt, mutta tosiaan nyt saa jouluna herkutella. Itsekin olen ottanut kaikenlaiseen herkutteluun jo varaslähtöä heti tytön syntymästä lähtien. Mullahan oli taas radi, joten rajoitetulla ruokavaliolla mentiin puolisen vuotta ja nyt oon sit reilussa kahdessa viikossa syönyt varmaan parin vuoden edestä herkkuja..hups.. Onneksi imetys pitää painonnousun kurissa ainakin toistaiseksi, mutta ei kai sekään ihmeisiin pysty pidemmällä tähtäimellä :grin

Meillä lapsiluku on nyt tässä, mutta kieltämättä heti vauvan synnyttyä aloin jo haikailemaan, josko sittenkin vielä joskus saisin kokea kaiken uudestaan... ekankin kohdalla ajattelin alussa, etten muuta haluakaan tehdä elämälläni kuin vauvoja, vaikka ennen raskautta ajattelin lähes päinvastaisia, heh. Luotan kuitenkin siihen, että hormonien tasoittuessa kolmosen haaveilu saa päätöksen. Pitää siis vain yrittää ottaa tämän typyn vauva-ajasta kaikki irti!

Odotan kyllä joulua tosi paljon, kun kaksivuotias saa siitä jo niin paljon enemmän irti kuin viime vuoden yksivuotias. Tippa linssissä jo valmiiksi, kun ajattelen miten täpinöissään tuo taapero tulee olemaan ja miten mahtavaa on luoda hänelle lapsuuden joulumuistoja..hormonit pitää kyllä huolen siitä, että itku on herkässä jatkuvasti. Meillä kuunnellaan kotona jouluradiota ja se saa kyllä äipän herkistymään harva se päivä. Ei tosin yhtä pahaa vollotusta saa aikaiseksi kuin parin vuoden takaiset dodo-sorsat:p
 
Viimeisiä viedään ekan lukukauden suhteen ennen joululomaa. On kyllä ollut toooosi stressaavaa ja siis on kyllä aika rankkaa yhdistää pienet lapset ja opiskelu. Hatun nosto Heinukalle! Eiks sulla ollut opinnot kesken ku lokakuinen syntyi ja isoveli jo jaloissa :D

Nyt ton hoidon myötä meillä on ollut flunssaa lähes kokoajan, vaikka onkin pph. Kuitenkin näkevät muita ryhmiä ja liikkuvat/ulkoilevat paljon :) mutta selvitty ollaan. Ja kokoajan mennään kohti auvoisempaa arkea, kun tyypit kasvaa ja kehittyy. Tietty sit niitä työstämisiä on milloin uhmassa ja milloin riidoissa. Karpo ja tyttö kun ovat kuin kissa ja koira :)

Palailen kirjotteilemaan enempi kuulumisia kunhan loma koittaa :)
 
Ccix joo, oli kesken :D Oli se kyllä aikamoista touhua, mutta siitäkin selvittiin :) Ja säkin selviit :)
 
mmmustikka, nauti tosiaan jouluherkuista! Ja tsemppia ja karsivallisyytta yrittamiseen - sita ei todella tieda, koska tarppaa. :)

Omia kuulumisia sen verran, etta tyttohan ymmartaa neljaa kielta ja puhuu niista kolmea. Siis, jep! Olen kateellinen omalle lapselleni. :D Han myos kaantaa nykyaan sujuvasti kaikki hollanninkieliset laulut suomeksi ja italiaksi heti peraan, ilman mietintataukoja. Ei voida kuin ihmetella miehen kanssa, etta miten kasittamaton oppimiskyky lapsilla on.

26. raskausviikkoa viedaan ja olo on viela suhteellisen hyva, mutta valilla on jo niita valahdyksia sielta, viimeisen kolmanneksen kolotuksista. Ja miten himoitsen kaikkea kiellettya. Viinia, kraavilohta, pastoroimattomia juustoja, sushia, lakua ja salmiakkia, likooreja, ... Lista on loputon. Ja sitten tama vasymys, mitenkahan paljon sita pitaisi levata ja kuntoilla, etta heraisi edes joskus aamulla pirteana? Narastyksesta en viitsi edes aloittaa, ihan jaatava vaiva ja 24/7. Jos nyt jotain tosi positiivista, potkut :Heartred! Niita tulee joka paiva ja valilla ihan hatkahdan, kun tyyppi monottaa menemaan. Kunpa voisin sailoa taman tunteen purkkiin, jonka voisi sitten kaivaa aina esille, kun maailma painaa. :) On se niin rakas tyyppi jo, vaikka viela on 15 viikkoa laskettuun aikaan.
 
Huh, se on joulu ihan nurkan takana. Lahjat on hankittuna ja valot ilkunoissa, mutta siinäpä se. Joulumieli on jotenkin ihan kateissa, johtuen ehkä eniten tosta kelistä ulkona ja tietty koulustressistä. Ei pahemmin ole ehtinyt joulua miettiä. Kuusi varmaan vielä haetaan ja se onsitten siinä. Tosin tuo kuusi on varmasti suuri virhe :D ja lahjoista... kröhöm, piti hankkia noin 3 lahjaa per nuppi, mutta jotenkin niitä on taas kertynyt :D ...ei kyllä pitäis opettaa lapsia tähän,et paketteja on tuhat...

No mitäpä muuta... kova uhmailija tuo Karpo on. Nyt vaan se uhmaus on erilaista kuin vuosikkaana. Tytön uhmakkuuskin on tosiaan tullut esiin. Välillä varsin rasittavaa kun molemmat kitisevät ja raivoavat JOSTAIN. Puheessa tapahtuu kovasti kehitystä, mutta kyllä tuo ääntäminen on jotenkin outoa. Onneksi on tuo puheterapia sit tammikuussa. Kovasti tyyppi kyllä laulaa, ihahaata jatuikituikitähtöstä.

Ja karpo on kyllä yksi huithapeli, en tiedä, johtuuko siitä, että itse olen. Eli ei oikeastaan koskaan ole paikoillaan... tietty sitten kun syventyy leikkeihinsä ja mä hetkeksi pysähdyn. Esim jos siivoan tai muuta, niin kyllä on karpo mukana vouhottamassa... ja pakko kyllä mainita, että poika on kova siivoamaan :D toivottavasti tuo piirre säilyy myöhemmällekin iälle.

Hyvää joulua toivottelen, jos ei tule ennen joulua kirjoiteltua!!! :)
 
Takaisin
Top