2. luukku

Valkoinen joulu kyllä kiitos, riittäisi että aattona olisi edes sen verran että maa ja puut valkoisena, myöhemmin sitten olisi kiva, että olisi sen verran että lapset pääsisi pulkkailemaan ja hiihtämään.
 
Tänä vuonna joulu ollaan niin pohjosessa että todellakin toivon lunta. Muuten ei oo niin väliä yleensä onko joulu valkoinen, sisällä pirtissä oleva tunnelma, värit ja tuoksut on se kaikkein tärkein juttu
 
Meillä on kunnon nietokset ja hirvee pakkanen. On kai se ihan kaunista, mutta kyllä mä mieluummin suojasään ottaisin.. Kylmä on inhottavaa, ottaa kehoon kipeää ja hankaloittaa eläinten hoitoa. Pihalla ei saa mitään tehtyä vaikkois mitkä vällyt niskassa. Onneksi lapset kuitenkin riemuitsee pulkkaillen.
Ei mun joulussa ole säällä väliä, pääasia että on ihmiset koolla.
 
Täydellistä olisi aattona maan valkaiseva lumipeite! Enempää ei tarvita, mutta ei siitä haittaakaan ole.
 
Mä odotan et menee plussalle et pääsen tekeen pihavalojen sähkökytkentöjä. Nyt tuolla jäätyy sormet.
 
Minulle oikeastaan ei ole väliä, onko lunta vai ei. Kunhan ei olisi sellainen sää, että maassa on koko ajan puolimärkää jäätä. Liikkuminen vaikeutuu, kun maa on liukas.

Tänään ei ole satanut lunta, mielestäni ei tainnut sataa eilenkään.
 
Toivon valkeaa joulua. On aivan ihanaa ottaa koirat ja käydä niiden kanssa yksin tai puolison kanssa rauhallisella kävelyllä valkoisissa maisemissa. :red-heart: Tällä hetkellä lunta on vähäsen, sekin jo tuo talven ja joulun tunnelmaa.
 
Valkea joulu on kyllä parasta, täällä pohjoisessa lunta on kyllä tullut viikon aikana paljon :smiling-eyes:
 
Tänään satoi vähän lisää lunta, mutta vielä lisääkin sais tulla! Talvi on ihanaa aikaa, ja lumi tuo jouluun tosiaan sellaista rauhallista tunnelmaa.
 
Meilläkin päin on tällä hetkellä lunta maassa. Toivon myös kovasti, että jouluna olisi lumi maassa. Tuo ihan erilaisen joulufiiliksen.
 
Täällä sateli tänään ihan vähän lunta. :Smiling Face With Smiling Eyes: Maa ei kyllä ole vieläkään kunnolla valkoinen.
 
Olis nyt tosiaan lunta mut sovitin monoja ja NE OLI PIENET. Raskauden aikana huonompi jalka levis joka suuntaan kuin jokiseneväät. Ja jos saan hankittua monot niin sitten lumi sulaa pois, eiks se mee niin , vähän vastaava kuin kesällä/syksyllä sontikan kans - jos piskotikku o mukana, sitä ei tarvi mut jos sitä ei ole niin sit sitä tarvitaan.
 
Ei satanut lunta, mutta sitä on jo ennestään paljon. Sen sijaan pakkasta oli -19 astetta ja aurinko paistoi.
 
Terveiset Lapin lomalta! ☺️ Kyllä lumi tuo ihan omanlaisensa tunnelman myös jouluun. Meillä etelässä tuntuu olevan aika harvakseltaan valkoinen joulu, mutta poikkeukset sitäkin odotetumpia.
 
Takaisin
Top