...

Tein ylläriplussan sunnuntaina.:wideyed:
Meillä on pitkä lapsettomuus takana ja kaksi poikaa, nuorin vasta 10kk. Molempia yritettiin 2-4v ja toisen kohdalla käytiin muutamissa toimenpiteissä.. keskenmenojankin mahtuu matkalle muutama.

Tämä tuli aika yllätyksenä. Ei yritetty ja ehkäistiinkin osittain, mutta yhden kerran oltiin vähän huolimattomia, eikä senkään pitänyt osua oviksen lähelle, mutta näköjään näinkin voi käydä, vaikka on luullut olevansa ihan maho ilman apuja :D

Yritän tässä puntaroida asiaa enkä vielä oikein osaa ajatella onko tämä hyvä vai huono juttu :oops: Mutta ajattelen, että kai näin oli sitten tarkoitettu :p Vaikka voihan tässäkin käydä vielä niin, että ei pysy matkassa. Mutta ajatus taas siitä huolettaa.. eli kai tää on ihan hyvä juttu kuitenkin :angelic: Omat ajatukset vähän sekaisin.
Vauva on kyllä tervetullut, mutta muuttaa suunnitelmia hurjasti ja teettää paljon muutoksia, niin talossa kuin autossa. :eek: Mutta kaippa niistä selvitään :shy: Mutta niinhän sitä sanotaan, että yleensä ne vauvat saapuu sillon kun vähiten odottaa, eikä koskaan ole täydellinen aika :rolleyes:

Kolmas on ollut kyllä haaveissa vielä, mutta tämä tuli aika äkkiä :p

Mulla on vähän samanlaiset sekavat ajatukset. Oon tosi suunnitelmallinen ja järjestelmällinen ja parin vuoden suunnitelmat oli pääraameissaan laitettu paikoilleen, siis ne elämän isot asiat. Nyt tosiaan tämä kolmas muuttaa aikalailla tilannetta. Jaksanko muun muassa raksa-ajan kolmen lapsen kanssa yksin. Kirjoitan myös samalla gradua. Kuitenkin tämän kolmannen menettäminen esimerkiksi keskenmenon vuoksi tuntuu todella pahalta, joten vauvaa tottakai odotetaan ilolla ja rakkaudella <3 Ajatuksien ja asioiden järjestely vaatii vain vähän työtä uuteen tilanteeseen. :)

Ihana kuulla että en ole ainut joka on ajatukset sekaisin.. Meillä olis myös suunnitelmat pitkällä tähtäimellä tehty ja viikot olen keskenään lasten kanssa. Mietin todella paljon jaksamista, koska tuo kuopuskin on vasta 10kk. Mutta käsittääkseni neuvolanin tarjoaa jotain kotiapua tarvittaessa. Joten tuskin sitä ihan yksin jäisi :)

Mulla on vähän samanlaiset sekavat ajatukset. Oon tosi suunnitelmallinen ja järjestelmällinen ja parin vuoden suunnitelmat oli pääraameissaan laitettu paikoilleen, siis ne elämän isot asiat. Nyt tosiaan tämä kolmas muuttaa aikalailla tilannetta. Jaksanko muun muassa raksa-ajan kolmen lapsen kanssa yksin. Kirjoitan myös samalla gradua. Kuitenkin tämän kolmannen menettäminen esimerkiksi keskenmenon vuoksi tuntuu todella pahalta, joten vauvaa tottakai odotetaan ilolla ja rakkaudella :Heartred Ajatuksien ja asioiden järjestely vaatii vain vähän työtä uuteen tilanteeseen. :)

Meillä tilanne on oikeastaan ihanteellinen vauvalle. Esikoinen Aloittaa syksyllä eskarin ja nyt saa aloitella sen ja koulun rauhassa. Olen kuitenkin kotona sinne asti kun nuorin on sen 3v. Nyt olen siis jo seittemättä vuotta kotona :bored: Hulluna kai nuo kaverit pitää kun viihdyn niin hyvin kotona lasten kanssa. :rolleyes:
Toki, jos alkaa kotona olo nyppiä niin sit aikaisemmin töihin. Mutta toistaseksi ajatukset on näin.

Meillä oli suunnitelmissa uusi vauva vasta kun itse valmistun ja saan yamk-tutkinnon. No, palasin töihin kesällä ja työt, koulu, koti kaikki yhdessä oli liikaa ja aloin väsyä. Päätin ottaa koulusta kevään vapaata, lyhentää työaikaa niin et teen vaan 80% ja samalla aloitettiin yrittämään lasta. Kuten edellisessäkin niin toisella kierrolla nappas. Syntyy, jos kaikki menee hyvin, juuri sopivasti kun koulun pitäisi jatkua mutta äitiys- ja hoitovapaa ei vähennä opiskeluoikeutta, joten jatkan joskus keväällä 2022 koulua. Esikoinen viihtyy päiväkodissa tosi hyvin, joten odotan oikein leppoisaa äitiyslomaa!

Okei! Mulla näkyi samana päivänä kannassa. Kävin 7 aamulla ja ennen puoltapäivää näkyi kannassa ja sain sit vielä hoitajalta viestin aika pian sen jälkeen kun itse olin käynyt katsomassa.

Arvo oli nyt noussu 1000->2500.. eka otettu pe ja tämä toinen ti.

Muokattu viimeksi:
Onko muilla sairauksia tai vammoja joiden hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä ette voi syödä? Mulla ilmeisesti välilevyn pullistuma, hyvät lääkkeet olisi kaapissa mutta vain Panadol sallittu. Magneetti tarttis ottaa että nähdään vaatiiko puukkoa, mutta kun sitäkään ei suositella ensimmäisellä kolmanneksella. Leikkauksesta en tiiä onnistuisiko sekään...
Keho ilmeisesti sitä mieltä, että nämä hermoillut riittävät, sillä pahimmat raskausoireet puuttuu kokonaan.

Täällä on toivuttu viikonlopun tiputtelujen säikähdyksestä. Neuvolasta lohduteltiin, että ei kannata stressata. Sitä ohjetta oon yrittäny noudattaa :grin
Oireet kyllä edelleen jäätävää turvotusta ja väsymystä lukuunottamatta poissa. Piti varmuuden vuoksi tehdä eilen yks testikin, että sai nähdä ne kaks viivaa siellä :love7

Oliko sulla niin et eka otettu rv 4+3 ja nyt on sit 4+6? Oliko lääkäri jotain kommentoinut? Mielestäni hyvin noussut.

Täällä tänään 6+0:love7
Pahoinvointi on kokoaikaista. Ei tosiaan mitään aamupahoinvointia vaan koko ajan oksettaa. Kahvi jäänyt kokonaan pois. Vielä jokunen päivä sitten pystyin n. Puoli kuppia juomaan aamulla.

4+4 ja 5+1, ihan vaan netin laskureilla, varmaa tietoahan ei ole. Tota ekaahan se kommentoi et liian alhanen, mut nyt tää oiski nyt sit niinku et normi raskaudella mentäski, et nyt en enää tiedä miten on :wideyed: olot kyllä on voimistunu ihan nyt parissa päivässä, mut epävarmuus on vahvasti läsnä :/

Muokattu viimeksi:
Onko muilla sairauksia tai vammoja joiden hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä ette voi syödä? Mulla ilmeisesti välilevyn pullistuma, hyvät lääkkeet olisi kaapissa mutta vain Panadol sallittu. Magneetti tarttis ottaa että nähdään vaatiiko puukkoa, mutta kun sitäkään ei suositella ensimmäisellä kolmanneksella. Leikkauksesta en tiiä onnistuisiko sekään...
Keho ilmeisesti sitä mieltä, että nämä hermoillut riittävät, sillä pahimmat raskausoireet puuttuu kokonaan.

Mulla migreenilääkkeet jotka aiheuttaa sydänvikaa ym sikiölle jos vahingossa syö raskauden aikana.. kuopusta yrittäessä jouduin testailemaan joka kuukausi ihan siltäkin varalta etten vaan syö niitä jos olen raskaana. Nyt ei ole enää tarvinnut käyttää.

Tällä taas viivat haalenee.
En tiedä mitä ajatella kun alkoi jo olemaan jopa vähän innoissaan. Samalla tavalla alkaa kun viimeksi. :( Viimeksi 6+ alkoi viivat haaleta ja sitten alkoi vuoto. Pari päivää vuotoa ja nega. ;(

Voi bambi....... Kunhan kaikki olisi nyt vaan hyvin..... Sit sulla ainakin..... :Heartred

Onko teillä osittaista jomotusta / vihlontaa jommalla kummalla puolella munasarjojen kohdalla?

mietin että onkohan tää joku kohdunulkoinen.. vasenta puolta jomottelee välillä.. mutta keskeltäkin kyllä, mikä on tuttua.. mutta tuo toispuoleinen jomottelu vähän piinaa. Ei oo kokoaikaista eikä hirmu kovaa, mutta sellaista että tuntuu välillä ja siihen havahtuu.
Mutta vuotoa ei ole vielä minkäänlaista ja viikot pitäisi olla 4+6

NewMoon, no sillain että hyvä kun enää silmällä erottaa..

No voi hitsi! Mulla kyllä on kaikenmaailman kolotuksia ja vihlontoja. Välillä sellaista Menkkamaista mut aaltoilevaa.
Sulla tietenkin niin vähän vielä viikkoja et ultra ei kai kerro vielä mitään. Mut jos pääsis verikokeeseen esim. Tällä viikolla ja sit alkuviikosta uudestaan?

En mä jaksa siellä ravata.. Sillon just kävin kun viimeks oli kemiallinen ja mua niin ärsytti se niiden kylmä suhtautuminen asiaan, ei minkäänlaista empatiaa. Ja kyllähän se odottelemalla selviää. Teen vielä loppuviikosta testin ja katsotaan sitten. 30.1. on varattu varhaisultra, siellä viimestään selviää mitähän mun kropassa tapahtuu, jos ei vuoto ala ennen sitä. Mutta ärsyttää tämmönen.

Takaisin