.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Riiks
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Riiks!

Voisin kertoa oman tarinani, toivottavasti tämä mun kokemukseni auttaa edes jonkun verran? Tai itsekin olen tällähetkellä aika hukassa kropani/hormonien kanssa :) Mutta tässä siis...

Kiertoni on yleensä ollut 32-34. Viime kierto venyi yllättäen 50 päivän mittaiseksi! Siinä ehdin jo lääkärissä käydä, mutta kiertoni venymiseen ei kuitenkaan löytynyt syytä. Ilmeisesti ovulaatio oli myöhässä. Ikinä kun en ole ovulaatiota tikuttanut. Vuoto oli tuossa kierrossa ihan normaali ja uskoin löytäväni omien tuntemuksieni ja limojen perusteella ovulaation n. kp. 19/32-34.
No siitä meni sitten ehkä viikko ja vatsassa alkoi nipistellä aina silloin tällöin. Nopeasti ohimeneviä pieniä viiltoja ja valkovuoto alkoi lisääntymään. Ostin ovulaatio testejä kp. 31/32-34, koska ajattelin että jos se ovulaatio olisi nyt sitten myöhässä ja samalla opin tutustumaan ovulaatiotestien ihmeelliseen maailmaan :)
No niinpä tein testejä kp. 31, 32 ja 33. Aina tuli kaksi vahvaa viivaa. kp. 32 ostin myös apteekin clearblue testin johon sain todella hailakan plussan alun testin alaosaan. Seuraavana aamuna kurkatessani plussa oli kuitenkin hieman vahvistunut (mitä yleensä cb:n testit taitavat tehdäkkin). Nyt olen sitten tehnyt kp. 33 ja 34 sofi onestep liaskatestit ja negojahan ne ovat. Viivanpaikka niihin on tullut mutta ei tietoakaan punaisesta väristä. Ja nyt siis on kp. 34.
Ei siis ole mitään tietoa että missä taas mennään ja ahdistaa niin hirveästi!! Ja miksi ihmeessä ovulaatiotesti on antanut 3pv yhtä vahvaa plussaa?! Ja käsittääkseni nyt pitäisi olla kuivakausi ja silti kirkasta valkovuotoa tulee..

Tais mennä mun juttuni vähän ohi sun kysymyksestä, mutta kuitenkin :D

Kiitos vastauksesta :)

Kuulostaa kyllä aika sekavalta :o toivottavasti pian selkeytyis missä mennään!
Mulle kun nuo ovulaatiotestit yms on ihan outoja niin en osaa vastata mitään :s
Kai sitä pitää itsekin alkaa tutustumaan ja bongailemaan ovista niin lisäis ainaki raskautumisen todennäköisyyttä :) 

Niin joo ja äsken tuli mieleen et ovulaatiotestihän voi näyttää plussaa jos on raskaana? ainakin näin oon lukenut että joillakin käynyt.. Josko olisi tärpännyt ;)

Raskautta tietysti heti epäilin ovisplussien jälkeen ja ehdittiin jo pienesti iloitakkin, mut nyt on kp. 39 ja näyttää t-testit negaa, joten oon heittänyt jo turhat haaveet pois ja odotteen kuukautisia alkavaksi! Inhottava, pitkä ja epäsäännöllinen tuntuu mun kieroni nykyään olevan :(
Mut mites sulla? Onko asiat ratkenneet? :)

No voi harmi :/ 

Eipä täällä ole muutoksia asioihin ilmaantunut, että taisi nuo kyseiset vaaleanpunaiset vuodot olla sitä ovista. Sitä vain ei heti ymmärtänyt kun ei oo tullu koskaan kiinnitettyä huomiota ja muutenkaan mitään välivuotoja ei oo ollut. Mutta onhan siinä toki puolensa, nyt odottelen et se kuuluisa viikko olisi kulunut että voisin yrittää bongailla mahdollisia raskausoireita :D pitääpä vain yrittää olla intoilematta liikaa ettei se pettymys olisi ihan liian valtava.
Huomenna mulla onkin jälkitarkastus keskenmenoon liittyen niin kyselen lääkäriltä näistä asioista, kuten tuosta vuodosta. Huomenna toivottavasti sitä on sit viisaampi :)

Niin pahoittelut keskenmenostasi, en ole edes huomannut sitä sulle sanoa :(
Mä täällä päätin et lopetan just nyt turhan stressaamisen ja näillä palstoilla hillumisen.. Ainakin yritän! Jos se sitten jollain tapaa helpottais tätä raskautumista :)

Kiitti...

Se on kyllä totta että ei se ressaamista helpota kun näillä sivuilla pyörii. Ehkä vois itekki pian lopettaa, tai ainakin vähentää, ainakin siihen asti ku tulis niitä plussauutisia :)

Mut tsemppiä ja kärsivällisyyttä toivottelen sinne!

Heippa! Olen tavaillut eri ketjuja ja nyt tekee mieli kertoa omasta tilanteestani. Olen 23 vuotias naikkonen ja päätimme kihlattuni kanssa kokeilla vauvaonnea ennen kuin lähdin reissuun. No. Tilanne on aika mutkikas. Lähdin siis vajaa kaksi viikkoa sitten kotoa eli viimeisestä yhdynnästä on suunnilleen kolmisen viikkoa. Ehkäisyä ei käytetty, koska tietoisesti lopetin laastereiden käytön. Kuukautiset on nyt 8 päivää myöhässä (normaali kierto prikulleen 28 päivää) ja eilen aamulla tein testin, joka näytti haamuplussaa. Mulla on ollut menkkamaista kipua mahassa tän viikon ja eilen kipu on muuttunut vihlovaksi, tykyttäväkai ja toispuoleiseksi. Tänään on ollut "kuumotusta" alavatsassa muiden oireiden lisäksi. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta väsymystä kylläkin. Mielialat vaihtelevat laidasta laitaan päivän mittaan. Mielestäni ravaan pissalla myös tiheämmin kuin ennen, mutta kuitenkin pelottaa, että oireet ovat vain korvieni välissä. Mietityttää hurjasti ja kovasti tekis mieli tehdä uusi testi nyt heti. Järki kuitenkin sanoo, että pitäisi odottaa pidempään (esim. viikko). Olisko kellään mitään ideaa, jolla joko palauttaa minut maan pinnalle tai jotain järkevää miten tilanteeseen saisi selvyyden? Kiitoksia jo etukäteen! :)

Täälläkin jännityksellä odotetaan varmuutta.. olenko raskaana? Nyt kp 34 ja kuukautisten pitäisi alkaa parin päivän sisään. Olo on ollut väsynyt ja välillä paha olo, en ole oksentanut. Olen tehnyt kaksi raskaustestiä ja kumpaankin sain himmeän punaisen viivan. Jotenkin ei uskalla vielä ajatella että olisin raskaana..

Hei! Harrastin suojaamatonta seksiä avopuolisoni kanssa 18.1.2011,viimeiset kuukautiseni olivat 24.12.2011-28.12.2011. Kiertoni on yleensä 27-29 päivää,nyt minulla on tullut muutaman päivän todella vähän limaista verta paperiin käydessäni vessassa. Minulla ei ole normaaleita kuukautiskipuja,ja yleensä kärsin kamalista alaselkä kivuista sekä päänsärystä. Voisinko olla raskaana?

täälläkin toivotaan että toivottu raskaus joskus alkaisi :D lopetin pillerit kesäkuun alussa, jonka jälkeen kuukautiset tulivat kahteen otteeseen suunnilleen niin että kierto oli sen 28-33. sen jälkeen meni useita kuukausia kun menkoista ei mitään kuulunut. loka- ja marraskuussa tuli pari päivää valkovuodon mallista ruskeaa paperille, hätäännyin hieman ja otin yhteyttä lääkäriin joka totesi että keho taitaa vihdoin ja viimein aloittaa kuukautisia tällä tavoin. tammikuussa sitten alkoi kuukautiset 5.1.12 joista nyt on 2viikkoa ja kuusi päivä (eli huomenna kertyy se kolmeviikkoa) .. neljä päivää ollu päänsärkyä ja koko päivän (ja yön) kestävää pistävää kipua tms. miksi sitä nyt voisi kutsua. ihan kuin joku kevyt pyörisi sisällä.
toivotaan että jos tärppäis :P vaikea alkaa miettimään milloin testailisi, kun kuukautiset ovat aina olleet epäsäännölliset (pillereiden aikaan toki säännölliset) ja ovat nähtävästi edelleenkin, elleivät tasaannu nytten (kuten lääkäri joskus sanonut, että joskus pitkään pillereiden käyttö tasaa kierron säännölliseksi).

Takaisin