Nepeta Cataria
Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinämammat 2016
Elomammat 2018
Eloäidit 2020
Helmikuiset 2022
Toukokuiset 2024
Joulukuiset 2026
Onkos täällä kanojen pitäjiä? Me muutettiin juuri maalle ja kevään aikana on alkanut itää idea oman kanalan laittamisesta. Mikäs olisi kivempaa kuin kotkottajat pihalla, herätä kukon lauluun ja kerätä tuoreet munat? Ajattelin lähteä liikkeelle hautomalla tiput siitosmunista, kun tarpeeksi luettuani alkoi tuntumaan että se voisi olla tautien ja syöpäläisten välttämisen kannalta hyvä tapa. Varsinkin kun nyt ollaan aloittamassa ihan alusta.
Mies lupasi väsätä minulle hautomakoneen, että sillä aloitetaan kunhan munat kotiutuvat. Aikaisempaa haudontakokemusta ei ole, mutta olen puuhaillut pikkutytöstä lähtien eri lemmikkien parissa kasvattaen niitä, joten jonkin moinen näppituntuma on olemassa. Vähän jännittää ja koululaiset ovat todella innoissaan tästä proggiksesta.
Kuinkas, löytyykö täältä muita "kanaemoja"? Laittelen kuvia proggiksestani, kunhan ehdin.
Mies lupasi väsätä minulle hautomakoneen, että sillä aloitetaan kunhan munat kotiutuvat. Aikaisempaa haudontakokemusta ei ole, mutta olen puuhaillut pikkutytöstä lähtien eri lemmikkien parissa kasvattaen niitä, joten jonkin moinen näppituntuma on olemassa. Vähän jännittää ja koululaiset ovat todella innoissaan tästä proggiksesta.
Kuinkas, löytyykö täältä muita "kanaemoja"? Laittelen kuvia proggiksestani, kunhan ehdin.