🎄🎄🎄 4. Luukku 🎄🎄🎄 (Konvehdit)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€

Konvehtirasian toisesta kerroksesta...

• Saa syödĂ€

ÄÀnet: 22 64.7%
  • Ei tietenkÀÀn saa syödĂ€

ÄÀnet: 12 35.3%
  • Jokin muu ratkaisu

ÄÀnet: 0 0.0%

• Kaikki ÀÀnestĂ€jĂ€t
    34
MĂ€ rrrrakastan konvehteja. TykkÀÀn JuhlapöydĂ€n konvehdeista, minttu ja suklaatryffeli on niistĂ€ mun suosikki. Fazermint ja Geisha on myös ihania. TĂ€nĂ€ vuonna jÀÀ radin takia suklaat vĂ€hemmĂ€lle, mut tĂ€ytyy ostaa pari laatikkoa jemmaan, niin voi synnytyksen jĂ€lkeen ottaa vahingon takaisin 🙈

MĂ€ rrrrakastan konvehteja. TykkÀÀn JuhlapöydĂ€n konvehdeista, minttu ja suklaatryffeli on niistĂ€ mun suosikki. Fazermint ja Geisha on myös ihania. TĂ€nĂ€ vuonna jÀÀ radin takia suklaat vĂ€hemmĂ€lle, mut tĂ€ytyy ostaa pari laatikkoa jemmaan, niin voi synnytyksen jĂ€lkeen ottaa vahingon takaisin 🙈
Miulla oli siinĂ€ imetyksen alkutaipaleella aivan hirveĂ€t herkkuhimot. En saanut useinkaan oikein unta ja kerrankin löysin itseni joskus aamuyöllĂ€ sohvalta imettĂ€mĂ€stĂ€ vauvaa suklaalevy toisessa kĂ€dessĂ€. 😆 Ja minĂ€ en edes yleensĂ€ vĂ€litĂ€ makeasta. 🙊 Onneksi tuo vaihe meni nopeasti ohi, mutta se oli kyllĂ€ omituiset pari viikkoa. 😂

JuhlapöydĂ€n konvehdit on hyvĂ€. TĂ€nĂ€ vuonna ostin myös Maraboun Aladdin-rasiat tarjouksesta, kun muistelin, ettĂ€ ne on hyviĂ€. SiitĂ€ on kauan, kun olen niitĂ€ syönyt. YritĂ€n sÀÀstÀÀ ne jouluun, katsotaan onnistunko. Suklaa on itselleni se herkku, voisin elÀÀ loppuelĂ€mĂ€ni ilman muita herkkuja, jos suklaan saanti olisi turvattu. 😄

Omia lemppareita ihan perus JuhlapöydĂ€n konvehdit ja Fazerin konvehtirasiat, tykkÀÀn kaikesta muusta paitsi marmeladi- tai likööritĂ€ytteisistĂ€ konvehdeista. Myös Lindtin suklaat on mielettömĂ€n hyviĂ€ ja toinen spessuherkku ovat Tallipihan Suklaapuodin kĂ€sintehdyt konvehdit! TĂ€nĂ€ vuonna mulla on ekaa kertaa Tallipihan suklaakalenteri ja ainakin ekoista luukuista on paljastunut niin kauniita ja herkullisia suklaita 😋

IMG_4740.jpeg

MeillÀ on joka vuosi Pandan juhlapöydÀn konvehteja (ovat gluteenittomia). Joskus ne laitetaan erilliseen astiaan sekaisin, jolloin ei ole kerrospulmaa. Mutta jos jÀtetÀÀn rasiaan niin mun puolesta pahat saa syödÀ alemmasta kerroksesta, mutta toffeita ei ryövÀtÀ. Toffeet on nimittÀin omia suosikkejani. Minttu taas on inhokkini. MielestÀni se ei sovi suklaan kanssa yhteen. Ananaskaan ei kuulu lemppareihin. Onneksi mies ja esikoinen tykkÀÀ niistÀ. Yhden konvehdin rasioista on Geisha ja Brunbergin tryffelit parhaita.

@Hannie_ Tallipihan suklaapuoti on mun haavelistalla 😍 Oon kerran saanut ystĂ€viltĂ€ lahjaksi pari söpöÀ suklaahahmoa đŸ„° asutaan autoiltavan matkan pÀÀssĂ€, ettei se olis edes mahdottomuus siellĂ€ vierailla. Kun olis vaan aikaa ja jaksamista lĂ€hteĂ€ 🙈😬😅

@Hannie_ Tallipihan suklaapuoti on mun haavelistalla 😍 Oon kerran saanut ystĂ€viltĂ€ lahjaksi pari söpöÀ suklaahahmoa đŸ„° asutaan autoiltavan matkan pÀÀssĂ€, ettei se olis edes mahdottomuus siellĂ€ vierailla. Kun olis vaan aikaa ja jaksamista lĂ€hteĂ€ 🙈😬😅
Suosittelen lĂ€mpimĂ€sti, Tallipiha on meidĂ€n vakkarikohde aina kun vieraillaan Tampereella! Ne suklaat on vaan niin hyviĂ€ ja muutkin puodit on söpöjĂ€. Etenkin nĂ€in joulun aikaan siellĂ€ on ihana tunnelma 😍

TykkÀÀn Tallipihan suklaapuodin konvehdeista. Ovat niin ihanan nĂ€köisiĂ€kin. đŸ„°

Pandan konvehdit on ihan hyviÀ. Fazerin konvehdeissa on enempi makuja joista en tykkÀÀ.

Ne 200-300g laatikot, joissa on vaan yhtÀ makua on parhaimmistoa minusta. Esim. TykkÀÀn perinteisestÀ fazerin sinisestÀ, sinivalkosuklaasta, tuplasta, geishasta, fazerinasta..

IĂ€n myötĂ€ konvehdit on menettĂ€neet hohtoaan, Pandan konvehtirasia on hinta-laatusuhteeltaan paras , mutta geishasuklaa ehdottomasti paras ❀

Konvehdit ei yleisesti kuulu lemppareihini, mutta syön muutamia jouluisin. Pandan se beige rasia on ihan jees, sieltÀ tykkÀÀn tummasuklaamintusta, tummasuklaamarmeladisydÀmestÀ ja ananaksesta. Yleisesti ottaen fazermint/after eight -tyyliset konvehdit ovat suosikkejani. Myös esim dacapo on ihan hyvÀÀ. Olen aika ronkeli konvehdeissa, esimerkiksi tuosta Pandan rasiasta en edes koske muihin kuin noihin mainittuihin, ei vain ole hyvÀÀ. Suurimmasta osasta muita peruskonvehtirasiota en edes syö yhtÀkÀÀn makua.

Tuli testattua muuten Tampereen Tallipihan Suklaapuotikin ihan mielenkiinnosta, löysin pari aika maukasta konvehtia, mutta pienoinen pettymys oli silti, tosi vÀhÀ oli tummasuklaisia konvehteja ainakin silloin kun kÀvin.

MÀ yleensÀ konvehtien sijaan suosin vihreitÀ kuulia.

Se on tÀmÀ raskaus-imetys-raskaus jatkumo, joka pistÀÀ miettimÀÀn myös tulevaisuuden omia The hetkiÀ.
Ensi vuonna, jos imetys on loppunut minÀ takuulla ostan ihan vain itselleni minirasiallisen (= 4kpl) aitoa hyviÀ kaakaolikööriÀ sisÀltÀviÀ kÀsintehtyjÀ konvehteja. Fazerin Hgin kahviomyymÀlÀstÀ niitÀ vielÀ 2021 sai, toivottavasti vielÀ 2025 tai viimeistÀÀn siis 2026!

En pidĂ€ noista peruskonvehdeista pandan rasiasta ahaa suklaa ainoa hyvĂ€đŸ™ˆ geishat, fazerina ym. herkkua, Mauri Kunnaksen talvikonvehdit parhaita😋

Mies lĂ€hti perinteiselle jouluristeilylle. Pyysin tuomaan tuliaisiksi jotain hienompia konvehteja, jos siellĂ€ semmoisia myydÀÀn 😋 LisĂ€ksi jos aiemmat tavat pysyy yllĂ€, ostaa hĂ€n paljon muutakin suklaata tuolta. En siksi tĂ€llĂ€ viikolla vielĂ€ kauppojen suklaavuorien edessĂ€ langennut "osta aivan liian hillitön mÀÀrĂ€, sÀÀstĂ€ kaksi euroa" tarjouksiinkaan.

MÀ haistoin ja myös maistoi tÀnÀÀn kÀÀreellistÀ jugurttisitruuna tÀytteistÀ konvehtia.
Eka puraisu riitti, toinen puolikas jÀi syömÀttÀ.

Pandan konvehtirasiassa kÀytÀnnössÀ kaikki on herkkua! Mintusta en niinkÀÀn tosin vÀlitÀ.

TĂ€nÀÀn maisteltiin ensimmĂ€istĂ€ kertaa ikinĂ€ Maraboun keltaista Paradis-konvehtirasiaa, kun kaupasta ei löytyny Pandan JuhlapöydĂ€n parhaita. đŸ˜Č Tai itseasiassa ei maisteltu sitĂ€ rasiaa vaan niitĂ€ konvehteja 🙈 Olivatpa herkullisia, ihania makuja kuten kookos, rommirusina, vadelmalakritsi ja marsipaani! 🙊

Yksi rasia saatiin kÀÀrekonvehteja lahjaksi ennen joulua ja niitĂ€kin on vielĂ€ suurin osa jĂ€ljellĂ€. 😅 Mutta ei yhtÀÀn vihreitĂ€ kuulia tĂ€nĂ€kÀÀn vuonna. đŸ„łđŸ„łđŸ„ł

Takaisin