🎄🎄🎄 16. Luukku 🎄🎄🎄 (Tarvitseeko aikuiset lahjoja?)

Tarvitseeko aikuiset lahjoja?

• KyllĂ€ ehdottomasti!

Ă„Ă€net: 8 44.4%
  • No, on ne kivoja, mutta ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttömiĂ€.

Ă„Ă€net: 9 50.0%
  • Ei, turhaa krÀÀsÀÀ ja rahanmenoa se vaan on.

Ă„Ă€net: 1 5.6%

• Kaikki ÀÀnestĂ€jĂ€t
    18

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
MaalisÀidit 2020
🎄🎄🎄 16. Luukku 🎄🎄🎄

TĂ€nÀÀn keskustellaan aikuisten joululahjoista. 💝 MitĂ€ sinĂ€ toivot joululahjaksi? EntĂ€ mitĂ€ annat lĂ€heisillesi lahjaksi? Vapaata keskustelua aiheen puitteissa! Voit myös vastata gallupiin sekĂ€ kertoa viestillĂ€, tarvitseeko aikuiset ylipÀÀtÀÀn lahjoja.

15luukku.jpg

Kuva: Unsplash / Hert Niks

Toivon teetĂ€ joululahjaksi, toivon sitĂ€ joka joulu :) jos haluaa jotain antaa niin teetĂ€ saa vaikka euron paketti, ei tule kalliiksi ja on minulle mieluinen lahja sekĂ€ tulee kĂ€yttöön. Olen antanut muille villasukkia, omatekemÀÀ hilloa ja joulumanteleita. Ihan lĂ€heiselle perheelle sitten vĂ€hĂ€n isompia lahjoja mitĂ€ ovat toivoneet đŸ„°

Puolison kanssa ostetaan toisillemme aina lahjat, samoin ostan aina omalle siskolleni joka on sairaselÀkkeellÀ, sekÀ vanhemmille jotain. LisÀksi yhden ystÀvÀn kanssa on tapana edelleen ostaa toisillemme joululahjat. Puolison perheen kanssa sovittu, ettei aikuisten kesken osteta lahjoja mutta usein olen sitten leiponut jotain, jota vienyt mennessÀni joulunviettoon.

Harkitut ja saajan toivomat lahjat ovat mielestÀni ihana juttu ja itse kirjoittelenkin lahjaideoita ylös puhelimen muistioon lÀpi vuoden, kun tulee esille jotain mitÀ lÀheiset haluaisivat.

Kumppanin kanssa vaihdamme pienet lahjat. Jo suhteen alusta heti ensimmÀisenÀ jouluna sovimme, ettÀ se joulumuistaminen on jotain pientÀ ja kivaa piristystÀ (kuten kirja ja konvehtirasia), ei mitÀÀn isompaa, ja olen edelleen vielÀ vuosien jÀlkeenkin oikein tyytyvÀinen tÀhÀn sopimukseen Jollain pikkujutulla voi vÀhÀn ilahduttaa toista, mutta ei ole suuria paineita sen lahjan suhteen.

TÀllÀ kertaa menemme minun vanhemmilleni jouluksi, ja siellÀkin ollut monena vuonna sopimus, ettÀ ei lahjoja, mutta joulupöytÀÀn tuo jokainen jotain. Kumppanin perheessÀ ei ole samanlaista sopimusta, mutta voi olla, ettÀ viemme sinnekin vÀhÀn samankaltaista viemistÀ sitten joulupÀivÀnÀ (jotain joulukukkaa ja suklaarasiaa jne). Suvun lapset sitten tietysti asia erikseen :)

Puolison kanssa vaihdetaan lahjat sekĂ€ muutamalle siskolle ostan myös. MieheltĂ€ni kyselen yleensĂ€ syksyn mittaan mitĂ€ haluaa lahjaksi, yleensĂ€ se on jotain sellasta mitĂ€ tarvitsee tai haluaa muttei raaski jostain syystĂ€ itselleen ostaa. TykkÀÀn ostaa lahjaksi aina jotain hyödyllistĂ€ sekĂ€ hauskaa. TĂ€nĂ€ vuonna toivoi parranajolaitetta, se menee hyödylliseen ja loput sitten viihde lahjojađŸ€­
Mentiin naimisiin tĂ€nĂ€ vuonna joten tottakai I love my awesome wife bokserit löytyy myös lahjoista. Kuka nyt ei boksereita tarvitsisiâ˜ș

Lahjottavien aikuisten lista on lyhyempi kuin lasten.. eikö aikuiset oo ollu kiltisti 😅😂
Miehelle ostan aina jotain mikĂ€ on joka ikinen vuosi tressaavaa ja joskus jos puhuu syksyllĂ€/kesĂ€llĂ€ jotain jostain haluamasta asiastaan niin yritĂ€n napata sen muistiin đŸ«ŁđŸ˜‡
MeidĂ€n kummatkin vanhemmat on aina lahjottavien listalla 😊
NykyÀÀn myös sisaruksillemme yritĂ€n keksiĂ€ jotain ettĂ€ aikuisillekkin olisi lahja ja jotain ilahduttavaa. Itse sana usein pÀÀttÀÀ omat lahjat (työpaikalta, vanhemmiltani, mieheltĂ€) niin vie joulu iloa đŸ«ŁđŸ˜…đŸ˜‡
Lapsen kummeille ei osteta kuin joku suklaa muistaminen korkeintaan mutta pari aikuista kaveria/ystĂ€vÀÀ on joita yritĂ€n muistaa joka vuosi đŸ„°
Sukulaisia varmaan joskus olisi ihana muistaa lahjoilla mutta usein jÀÀ hankkimatta/nĂ€kemĂ€ttĂ€ joulun aikaan đŸ€”đŸ˜”

Lahjon omat sisarukset ja miehellekin koitan keksiĂ€ jotain (kertokaa ihmeessĂ€ mitĂ€ puolisoillenne aiotte antaa, jospa saisin ideaa!). Minusta on kyllĂ€ kiva saada joku pieni lahja edes đŸ€­ on mukavaa saada toivottu lahja, mutta vielĂ€ enemmĂ€n jos yllĂ€tyksenĂ€ saa jotain oman tyylistĂ€. TĂ€nĂ€ vuonna tiedĂ€n saavani puolisoltani lahjakortin Stadiumiin, kun kysyi mihin liikkeeseen haluaisin kortin (hankki sen rautakaupan kanta-asiakaspisteillĂ€ đŸ€Ł ni oli tietty lista mistĂ€ valita). Ja sain siltĂ€ myös rasian pikkuisen parempia konvehteja laivareissun tuliaisena 😋

En tykkÀÀ antaa lahjoja, koska en tiedÀ mikÀ oikeasti ilahduttaisi ketÀkin. Ainoastaan omien lasten kohdalla tiedÀn mistÀ he tykkÀÀvÀt, mutta heille annankin sitten lahjoja pitkin vuotta kun siltÀ tuntuu.

Lahjon perheenjĂ€senet ja kummit, muille lĂ€hetĂ€n tai vien kortit. Puolisolle tapana hankkia keikkaliput, niin tiedetÀÀn pÀÀsevĂ€mme ainakin kerran vuodessa treffeille 😁

Miehen kanssa on aikoinaan, ekana seurustelujouluna tehty jo sopimus, ettÀ toisillemme ei osteta mitÀÀn. MÀ oon siit vÀlillÀ lipsunu. Mut vaan silleen, et esim. viime vuonna ostin leffan, mikÀ ois varmaan muutenkin ostettu. Osin siksi, ettÀ viime vuonna esikoinen kyseli, et eikö iskÀ saanu lahjoja. Ei huomannut niitÀ muutamaa isin pakettia. Aattelin sit tÀnÀ vuonna myös jotain pientÀ hÀlle pakettiin.

Omille sisaruksille ja vanhemmille oon nyt viime vuodesta lÀhtien lopettanut lahjojen oston, mut viime vuonna tein ite hilloa, tÀnÀ vuonna kasasin rocky roadin aineet, laitoin ohjeen mukaan ja pakettiin. Oikeestaan aikuisten lahjat loppu siihen, ettÀ jos kaikille lÀhisuvun lapsille ja aikuisille ostais lahjan, niin lahjottavia olis oma perhe mukaan lukien yli 20. Niin ei anna kukkaro myöden enÀÀ.

MielestĂ€ni on kiva antaa aikuisillekin joululahjoja, jos jotain tulee helposti mieleen. En halua vĂ€kisin keksimĂ€llĂ€ alkaa keksiĂ€ mitÀÀn. Itse en myöskÀÀn useimmiten osaa mitÀÀn toivetta esittÀÀ. Ainakaan realistista. Viime vuonna toivoin paria viikkoa yhtĂ€jaksoista unta 😅 (en saanut) ja tĂ€nĂ€ vuonna ei vielĂ€ ole edes toivetta tullut mieleen. Viime aikoina olen pyrkinyt antamaan mieluummin aineettomia lahjoja.

Ostan kaikille lÀheisille lahjat, myös aikuisille. Helposti jÀÀ sellainen olo, ettÀ ostan liian vÀhÀn. Nytkin mietin olisiko pitÀnyt ostaa vielÀ toivomansa kalenterin (lapsen kuvilla) lisÀksi mun vanhemmille jotain kivaa yhteistÀ, kun ovat tosi paljon auttaneet meitÀ remontissa ja lapsenhoidossa.

MinĂ€ rakastan lahjojen antamista. 😍 Annan mun sisaruksille ja vanhemmille lahjoja, omien lasten, kummilasten ja muiden sukulaislasten lisĂ€ksi. Puolison kanssa ollaan pÀÀtetty jo monta joulua sitten ettĂ€ ei mitÀÀn sen suurempaa hankita toisillemme. Jotkut pikku paketit yleensĂ€ kumpikin ostanu, mut vaikka en saisi lahjaa niin ei olisi mitÀÀn vĂ€liĂ€.

Teen paljon lahjoja ite, koska niitÀ on mielestÀni mukana antaa. Viime vuosina ollaan tehty esikoisen kanssa lahjoja myös.

Mies ei halua mun ostavan yleensĂ€ hĂ€lle lahjaa. Mutta mĂ€ haluan mieheltĂ€ đŸ€­ VĂ€hintÀÀn suklaata jos ei mitÀÀn isompaa. TĂ€nĂ€ vuonna toivoin lahjakorttia kauneushoitolaan tai hierontaan. Esim. Kasvohoidossa en oikein meinaa raskaana kĂ€ydĂ€ niin kiva saada lahjakortti kasvohoitoon.

Miehen suvussa tehdÀÀn niin ettÀ arvotaan kuka ostaa kellekin ja siis sisarukset ja puolisot ostavat vain yhden lahjan kenet ovat saaneet arvonnassa lahjan saajaksi.

KyllĂ€ mielestĂ€ni myös aikuisia on kiva muistaa jouluna. VĂ€hintÀÀn puolison kanssa haluan kyllĂ€ vaihtaa lahjoja! Lahja voi olla myös vain pieni muistaminen. Ajatus on tĂ€rkein 🎁

Ostin puolisolle pakopelipalapelin, vaikka yhdessĂ€hĂ€n me se pelataankin 😁 ollaan yksi tehty aiemmin, niin tiedĂ€n ettĂ€ ne on hauskoja ratkottavia yhdessĂ€ đŸ€©

Ostin puolisolle pakopelipalapelin, vaikka yhdessĂ€hĂ€n me se pelataankin 😁 ollaan yksi tehty aiemmin, niin tiedĂ€n ettĂ€ ne on hauskoja ratkottavia yhdessĂ€ đŸ€©
Jos joskus haluat panostaa, niin voin suositella kotipakopeliĂ€ (https://exite.fi/box/). Ostimme tuon muutama vuosi sitten, pelasimme kaikessa rauhassa lĂ€pi (osio kerrallaan tutulla porukalla, ei haitannut vaikka yhdessĂ€ vĂ€lissĂ€ vierĂ€hti vuosi osioiden vĂ€lissĂ€ 🙈). Ja kun peli oli ohi, niin resetoimme sen ja annoimme lahjana eteenpĂ€in 😁

Voi olla ettĂ€ noita löytyy muitakin, mutta vain tuon olen pelannut 😅

Oli kiva varsinkin vauvan kanssa, kun ei tarvinnut lĂ€hteĂ€ kotoa pelaamaan, mutta sai silti pelikokemuksen 😊

TĂ€mĂ€pĂ€s on hauska idea. 😊 Harmi kun ei enÀÀ taida ehtiĂ€ tilata, jĂ€i miehen lahjan hankinta nyt vĂ€hĂ€n viime tippaan. 😬

Takaisin