🎄🎄🎄 1. Luukku 🎄🎄🎄 (Joulukalenterit)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
MĂ€ olen yleensĂ€ alennusmyynnistĂ€ jonkun (suklaisen) kalenterin hankkinut, mut tĂ€nĂ€ vuonna taitaa jÀÀdĂ€ radin takia vĂ€listĂ€. EhkĂ€ mun tĂ€ytyisi tĂ€nĂ€ vuonna toteuttaa siivousjoulukalenteria, niin olisi edes osa talosta siistinĂ€ ennen vauvan tuloa 😅😅

MinĂ€ ja puoliso ostettiin toinen pĂ€ivĂ€ -50% jotku suklaakalenterit molemmille. Kolme vuotiaalla on ekaa kertaa suklaakalenteri, kun isovanhemmat oli ostanu. Olivat kysyneet minkĂ€ haluaa ja nyt sillĂ€ on semmonen valtava Kinder kalenteri. On kyllĂ€ todella iloinen siitĂ€. 🙈 Lapsille tuo myös tonttu aina Ă€isin jotkut yllĂ€tykset. TÀÀllĂ€ on niin innokkaita vauvan hoitajia molemmat, ettĂ€ nyt on lĂ€hinnĂ€ tullu nukeille vaatteita ja muita hoitotarvikkeita. Myös tarroja, siirtotatuointeja, rusinoita, herkkujakin varattuna loppu kuuhun.

Saivat myös pĂ€ivĂ€ paloasemalla tapahtumasta kuvakalenterit. Ne onki ollu aika kivat. VĂ€lillĂ€ kyllĂ€styttÀÀ kuvakalenterit, jos siellĂ€ vaan on joku random kuva luukussa. Mut tÀÀ on semmonen hyvĂ€, ettĂ€ se alkuperĂ€inen kuva muuttuu. Esim. TĂ€nÀÀn oli lipputangon kohdalla luukku ja luukusta paljastu, ettĂ€ tonttu tuli sinne touhuamaan. Oletan ettĂ€ nostaa itsenĂ€isyyspĂ€ivĂ€n lipun sinne. đŸ€­

MinĂ€ ja puoliso ostettiin toinen pĂ€ivĂ€ -50% jotku suklaakalenterit molemmille. Kolme vuotiaalla on ekaa kertaa suklaakalenteri, kun isovanhemmat oli ostanu. Olivat kysyneet minkĂ€ haluaa ja nyt sillĂ€ on semmonen valtava Kinder kalenteri. On kyllĂ€ todella iloinen siitĂ€. 🙈 Lapsille tuo myös tonttu aina Ă€isin jotkut yllĂ€tykset. TÀÀllĂ€ on niin innokkaita vauvan hoitajia molemmat, ettĂ€ nyt on lĂ€hinnĂ€ tullu nukeille vaatteita ja muita hoitotarvikkeita. Myös tarroja, siirtotatuointeja, rusinoita, herkkujakin varattuna loppu kuuhun.

Saivat myös pĂ€ivĂ€ paloasemalla tapahtumasta kuvakalenterit. Ne onki ollu aika kivat. VĂ€lillĂ€ kyllĂ€styttÀÀ kuvakalenterit, jos siellĂ€ vaan on joku random kuva luukussa. Mut tÀÀ on semmonen hyvĂ€, ettĂ€ se alkuperĂ€inen kuva muuttuu. Esim. TĂ€nÀÀn oli lipputangon kohdalla luukku ja luukusta paljastu, ettĂ€ tonttu tuli sinne touhuamaan. Oletan ettĂ€ nostaa itsenĂ€isyyspĂ€ivĂ€n lipun sinne. đŸ€­
Partiolaisten kalenterissa se kuva muuttuu myös. 😊 Minustakin sellaiset on hauskempia. 😊

Joku vuosi ostin itselle mars-joulukalenterin. SiinĂ€ oli hyvĂ€t suklaata ja ei ollu ylikalliskaan. Vois ens vuodeksi ostaa itselle ja taaperolle jotkut kivat suklaakalenterit đŸ€©

MitĂ€s mieltĂ€ ootte et minkĂ€ ikĂ€iselle aikaisintaan voi antaa suklaajoulukalenterin? TĂ€tĂ€ tĂ€ssĂ€ oon pohtinut pĂ€ivittĂ€in kun meidĂ€n 2v mutustelee aina suklaansa aamupalan jĂ€lkeen ettĂ€ olisko riittĂ€nyt pelkkĂ€ kuvakalenteri vielĂ€.. Toki palat on pieniĂ€ mutta niin on hampitkin. 😁 Toisaalta vĂ€ltellÀÀn muutoin sokeria ja herkkuja niin ehkei nyt niin suuri paha ole. Ja hammashakkaraiset toki sekĂ€ hampaanpesu niin ehkĂ€ saa nyt avata rauhassa loputkin kalenterin luukut. đŸ€—

@Lavendel ravitsemuksellisesti ei mun mielestĂ€ oo vĂ€liĂ€ vaikka parivuotiaskin sen parin gramman suklaanapin kalenterista imeskelee, kun hammashygieniakin on hoidossa muuten đŸ˜đŸ‘đŸŒ

Me ollaan vielĂ€ koitettu vetÀÀ rajaa muiden herkkujen ja karkin vĂ€liin, eli taapero ei muutenkaan ole suklaata syönyt niin saa mennĂ€ vielĂ€ pilttikalenterilla 😊 Olisin tyytyvĂ€inen jos vielĂ€ ensi vuoden joulun yli kestĂ€isi, tai jos ei kestĂ€ niin sitten siirryn itsetehtyyn kalenteriin, josta suklaata paljastuisi satunnaisesti muiden herkkujen ja yllĂ€tysten ohella.

MinĂ€ ostin parivuotiaalle lelukalenterin, mutta minun suklaalakukalenterista tulee aina kaksi karkkia niin jotenkin tĂ€mĂ€ on ajautunut siihen, ettĂ€ taapero syö sen toisen. 🙈 PitÀÀ katsoa mitĂ€ ensi vuonna keksin, kun poden vĂ€hĂ€n huonoa omaatuntoa tĂ€stĂ€ jokapĂ€ivĂ€isestĂ€ karkinsyönnistĂ€. Muutenkin, kun tĂ€ssĂ€ on kaikenlaista herkuttelua pipareiden ja synttĂ€reiden ja joulun merkeissĂ€ koko kuukauden. 😬 MeillĂ€ tulee rankka paluu arkeen, vaikkei herkut ole mitenkÀÀn kiellettyjĂ€ olleet, mutta ei meillĂ€ yleensĂ€ niitĂ€ joka pĂ€ivĂ€ syödĂ€!

TĂ€nĂ€ vuonna mennÀÀn minimillĂ€ koska aiempina vuosina kertynyt useita kalentereita 🙈
MeillĂ€ kaikilla (lapset ja minĂ€) on ihan se perinteinen suklaajoulukalenteri! 😊

KyllĂ€ minusta 2-vuotiaalla voi olla suklaakalenteri. Se pikkupala ei kuitenkaan ole loppujen lopuksi iso juttu pĂ€ivĂ€n ruokavaliossa. Kun hammashygienia on kunnossa eikĂ€ muuten jatkuvasti mutusta jouluherkkuja niin antaa mennĂ€. 😊

Semmonen muumi kuiva hedelmĂ€ herkkukalenteri on ollut meillĂ€ hitti muksulle đŸ„ł
Oi vau, tuo kuulostaa hienolle! Koitan painaa muistiini ensi vuotta varten, niin voin kysyĂ€ silloin 3 vuotiaalta kumman hĂ€n mieluummin haluaa, Piltin vai MuumihedelmĂ€t đŸ€©

Eilen se oli jo todella lĂ€hellĂ€! đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž
NimittÀin tod.nÀk tulevaisuudessakin aivan turhaksi hankinnaksi se olisi osoittautunut?
Kaupassa oli 3€ superalehintaan ( normasliuinta24€) myynnissĂ€ jokin Spiderman tms kalenteri jossa olisi ollut pieni kirja joka pĂ€ivĂ€lle.
Toki, nÀin jÀlkikÀteen olisin sen voinut ostaa ja antaa eteenpÀin vaikkapa pikkujoululahjaksi teemaan enemmÀn perehtyneelle.
Tuohon kirjakakenteriin törmÀsin taaperon toiminnalliden kalenterin kokemusta tehtÀessÀ, eli hÀn sai valita minulle 2025 kalenterin. Ilmeisesti tuttuus oli valttia! Suoraan marssi hyllylle ojentaen sieltÀ noin A6 kokoisen Suomen tasavallan almanakan. Bonudtoimintana hÀn pÀÀsi tÀnÀÀn ekakerran elÀmÀssÀÀn vaatteiden sovituskoppiin, kun farkkuja itselleni siellÀ sovitin hÀnen kÀÀntyviÀ peilejÀ samalla tutkiessaan.

Muokattu viimeksi:
Puuttuuko mun lapsuudesta jokin olennainen osa, kun en muista koskaan syöneeni joulukalenterin suklaita etukĂ€teen. 😂 SehĂ€n olisi pilannut sen joulunodotusilon. Omatkaan lapset ei ole tĂ€tĂ€ yrittĂ€neetkÀÀn kuin korkeintaan 2-vuotiaana, jolloin on harjoiteltu kalenterin kĂ€yttöÀ.

Puuttuuko mun lapsuudesta jokin olennainen osa, kun en muista koskaan syöneeni joulukalenterin suklaita etukĂ€teen. 😂 SehĂ€n olisi pilannut sen joulunodotusilon. Omatkaan lapset ei ole tĂ€tĂ€ yrittĂ€neetkÀÀn kuin korkeintaan 2-vuotiaana, jolloin on harjoiteltu kalenterin kĂ€yttöÀ.
MeillĂ€ jokaisella on paheemme. 😁

Minulla ja miehellÀ on joka joulu veikkauksen joulukalenterit. Kahdella lapsella on suklaakalenterit (vÀhÀn alle 10e maksavat) ja yhdellÀ on meikkijoulukalenteri.

Toiminnallinen joulukalenteri tÀÀllÀ yhdessÀ taaperon kanssa touhuten jatkuu!
Eilen eli luukku 13 ja oli vuorossa Laura Voutilaisen. Joulukonsertti!
Tunnin ajan taapero seidoi sylissÀ ja katseli esitystÀ, taputti kun tuli tauko ja kun musiikki oli sopivaa (esim rumpalipoika) laskeutui hÀn lattialla mennen parin kolmen metrin pÀÀhÀn minusta kÀytÀvÀlle tanssimaan ja kumartamaan kun musiikin tauotessa sai omasta esityksestÀÀm paljon ablodeja, jotka ehkÀ olivat tarkoitettu sille taustaorkesterille?

Eilen se kalenteritehtĂ€vön suoritus sitten lĂ€hes unohtui! 🙊
Onneksi olin taaperolle kertonut aamupalaa syödessÀ mitÀ tÀnÀÀn tehdÀÀn. (Nyt syödÀÀn, sitten mennÀÀn lumihommiin, tullaan sisÀlle ja laitetaan vaatteet kuivumaan, syödÀÀn ja nukutaan yhdessÀ pÀikkÀrit. LeikitÀÀn vÀhÀn aikaa ja syödÀÀn vÀlipala ja lÀhdetÀÀn rattailla ja mennÀÀn tekemÀÀn paketteja...)
Nukuttiin sitten yli 3h pÀikkÀrit, leikitiin,syötiin ja jatkettiin leikkimistÀ. Syötiin pÀivÀllinen, jonka jÀlkeen potalla asiansa ÀhkittyÀÀn taapero alkoi kantamaan vaatteita esille ja vaati ulos lÀhtemistÀ. Yritin, ettei nyt, kun siellÀ sataa vettÀ...kurkattiin jopa oven raosta ja kokeiiltiin kÀdellÀ. YhÀ vaan uuu, uu ja brrrr , brrrr eli ulos autoja yms katsomaan.
No, pakkohan se oli vaan usko, ulos on pÀÀstĂ€vĂ€ vaikka vĂ€kisin.đŸ„Ž
Ärsytti moinen sitkeys kun mikÀÀn normaalisti toimiva ehdottomani superkiva sisĂ€tekeminen ei hĂ€nelle kelvannut.
Puettiin vaatteet, otettiin rattaat ja ulkona mun muisti sitten palasi. Kukkarokassi kyytiin ja sohjossa suunta pysÀkille, bussiin ja kauppaan. PakettipisteessÀ pÀÀstiin itse asiaan, kuten viikolla olinkin jo sopinut.
Taapero toimi pöydĂ€n takana virallisen urheiluseuran talkoolaisen innokkaana pikkuapulaisena eli makutuomarina, valiten paperikuosin ja narun vĂ€rin. Onneksi oli hiljainen hetki kun yhden oikean asiskastyön jĂ€lkeen paketoivat yhdessĂ€ myös pari pientĂ€ tyhjÀÀ pahvilaatikkoa, jotka sitten pakattiin meille rattaisiin mukaan. Nyt paketit ovat korkealla hyllyllĂ€ muistona hĂ€nen ekasta talkoolaishetkestÀÀn!â€ïžđŸ™‚

Isommat lapset sai sitten mummoltaan vielÀ suklaakalenterit.
Ja minĂ€ ostin mulle ja miehelle yhteiseksi sen patukkakalenterin, kun puoleen hintaan sai đŸ€­

Takaisin