Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
YmmÀrtÀÀhön tuon. Todisteet ovat olemassa, kun pikkujoululahjaksikin sinÀ aikanaan valitsit vauvanMinÀ oon vielÀ aikuisenakin, kuin lapsi karkkikaupassa joulun suhteen.Kalentereistakaan en ottanut kuuleviin korviin miehen sanomaa "en tarvii joulukalenteria tÀnÀ vuonna".
Joten tokihan tÀssÀ nyt heti alkuun yhden spÀmmÀyssÀÀnnön unohtaa.
Pelko oli kyllÀ, ettÀ tuo syntyisi joulupöytÀÀn, kun laskettu aika oli vuodenvaihteessa, mutta parempi nÀin niin sain syödÀ homejuustoja joulupöydÀssÀ.YmmÀrtÀÀhön tuon. Todisteet ovat olemassa, kun pikkujoululahjaksikin sinÀ aikanaan valitsit vauvan![]()

Mulle tulee lÀhinnÀ sÀÀli niitÀ vanhempia kohtaan, joilla jo muutoinkin on rahat tiukilla ja sitten n 6-8v pyytÀÀ hinnakasta kalenteria itselleen kaupasta. ErÀstÀ ÀitiÀ lainaten "on vain niin tarkkaan suunniteltava reitti miten kaupassa kohti kassaa nÀiden ostosten kanssa edetÀÀn". Toivottavasti itse en koskaan joutuisi vastaavaan tilanteeseen.Ihania ÀitejÀ teillÀ monilla, kun tuovat teille kalentereita.SiitÀ on useampi vuosi, kun kukaan on ostanut itselleni kalenteria.
MitÀ olette mieltÀ onko ihanaa, kun nykyÀÀn saa erilaisia kalentereita eri hintaluokissa vai tuleeko siitÀ enemmÀn kulutusahdistus?
Onhan se surullista, ettei kaikki voi saada kaikkea, mutta niin se oli omassakin lapsuudessa. Oli aika, kun tavallinen suklaakalenteri oli luksusta. Toisaalta siinÀ köyhÀssÀ lapsuudessa oppi rahan arvon, mutta toisaalta huomaan kyllÀ jossain mÀÀrin hukuttavani oman lapseni materiaan, vaikka pyrin sitÀ vÀlttÀmÀÀn. Jotenkin haluaa sillÀ antamisella ennaltasuojella niiltÀ pettymyksiltÀ, vaikka tuon tason pettymykset ovat juurikin niitÀ kasvattavia pettymyksiÀ, joita vanhemman tulisikin tuottaa lapselleen. Aina ei saa mitÀ haluaa. EnhÀn minÀ anna lapseni lÀhteÀ talvella ulos kesÀvaatteissakaan.Mulle tulee lÀhinnÀ sÀÀli niitÀ vanhempia kohtaan, joilla jo muutoinkin on rahat tiukilla ja sitten n 6-8v pyytÀÀ hinnakasta kalenteria itselleen kaupasta. ErÀstÀ ÀitiÀ lainaten "on vain niin tarkkaan suunniteltava reitti miten kaupassa kohti kassaa nÀiden ostosten kanssa edetÀÀn". Toivottavasti itse en koskaan joutuisi vastaavaan tilanteeseen.
MÀ otin nyt koekÀyttöön toimintakalenterin. Tarkoituksena on tehdÀ joka pÀivÀ jotain sellaista uutta, jota taaperon kanssa emme ole tehneet aiemmin. KerÀÀn niistÀ myös dokumentteja mikÀli mahdollista...
TÀnÀÀn kÀvimme kirkossa urkukonserttia kuuntelemassa!
Hyvin sujui, ainoastaan se muiden kuuntelijoiden kÀytös taaperoa kummastutti: kukaan heistÀ kun ei taputtanut kun musiikkissa tuli aivan selvÀ tauko...
Huomenna tiedossa onkin erös lakisÀÀteinen autoiluun liittyvÀ... EvÀÀtkin sitÀ varten jo varattuin, tottakai.
Ideoita mieluusti kuulisin...
Noita pipareita olikin tarkoitus yrittÀÀ tehdÀ. Oikaisen ja ostan valmistaikinaa. TehtÀneen myös joulurahkaa...TekemistÀ voi olla pipareiden tekeminen, joulukoristeiden laittaminen ja tekeminen, joulukorttien askartelu, glögeily metsÀretkellÀ, tontun etsiminen (voi vaikka piilottaa tontun jonnekin/tehdÀ jÀlkiÀ), tonttuoven tekeminen.. oikeastaan kaikki mikÀ vaan liittyy arkeen ja haluaa joulun valmisteluitavyhdistÀÀ. Kirjastosta voi varmasti lainata kirjoja, yle areenalta lasten joulutarinoita (podcast) ym.
Noita pipareita olikin tarkoitus yrittÀÀ tehdÀ. Oikaisen ja ostan valmistaikinaa. TehtÀneen myös joulurahkaa...
Onko koristelua jos pienillÀ hampailla nakertaa vÀhÀn jokaisen reunasta?Kaikessa mitÀ voi oikaista kannattaa :) siinÀ menee yksi pÀivÀ, toisena pÀivÀnÀ voitte vaikka koristella piparkakkuja?