đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 8. luukku (itsetehdyt joululahjat) đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
MaalisÀidit 2020
đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 8. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ
TĂ€ssĂ€ luukussa keskustellaan itse tehdyistĂ€ joululahjoista. Esim. Teetkö sinĂ€ joululahjoja itse? Onko sinusta mukavaa saada itse tehtyjĂ€ joululahjoja? Ja mitĂ€ vain aiheeseen liittyvÀÀ! 😊

photo-1544506686-0e53885d4b4e (1).jpeg

đŸ“· Unsplash / Monika Stawowy

Last edited by a moderator:
Itsetehdyt on tietenkin parhaita 😊 Olen antanut usein esim villasukkia tai syötĂ€viĂ€ juttuja, kuten jÀÀtelösetti, missĂ€ vohveleita, koristeita yms. Lapsena annettiin itsetehtyjĂ€ vielĂ€ enemmĂ€n. Lasten antamat jutut onkin aina söpöjĂ€, vaikka ne saattaa joutua hetken pÀÀstĂ€ roskiin.

Jostain syystĂ€ mulle ei jotenkin ole mielekĂ€stĂ€ osta markkinoilta jonkun toisen tekemÀÀ lahjaksi. En tiedĂ€ miksi, mutta jollain logiikalla mun mielestĂ€ jos antaa itsetehdyn lahjan niin se olisi kans pitĂ€nyt tehdĂ€ itse 😅 Itse ei tietenkÀÀn osaa, eikĂ€ ole vĂ€lineitĂ€kÀÀn, tehdĂ€ niin hienoja kun kĂ€sityöihmiset đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž Ostin tĂ€nĂ€vuonna kyllĂ€ leikkuulaudan johon oli poltettu pupun kuva, se oli niin söpö ja halusin tukea paikallista tekijÀÀ.

Olen neulonut joka joulu osan lahjoista. TÀnÀ vuonna teen ehkÀ puutöitÀ.

Kovasti haluaisin tehdÀ enemmÀn, mutta arki tulee aina vÀliin. Lahjat pitÀisi aloittaa jo juhannuksen jÀlkeen ja silloin ei usein vielÀ inspiraatio ole iskenyt.

Langat tietty ovat kalliita ja oma jouluvinkkini muille onkin KierrÀtyskeskus! :)

MeillÀ ollaan siinÀ vaiheessa, ettÀ lapsi on alkanut rakastamaan askartelua, niin lapsen tekemiÀ lahjoja lÀhtee jonkun verran maailmalle. Olen vuosien varrella antanut itse tehtyjÀ ruokajuttuja nÀtteihin rasioihin pakattuna ja joitain virkattuja juttuja, mutta nykyÀÀn on aika kortilla. Olen joskus tehnyt myös itse tehtyjÀ kuusenkoristeita lahjaksi. Askartelumassaa vaan kaulii, ottaa piparimuotilla irti koristeita, tekee niihin reiÀt, viimeistelee, antaa kuivua ja maalaa/ laittaa glitteria, antaa taas kuivua ja laittaa narut ja pakettiin! Se oli ihan hauskaa hommaa. NiitÀ voisi parin vuoden pÀÀstÀ tehdÀ lapsenkin kanssa.

Olisi kiva saada itse tehtyjĂ€, sillĂ€ pidĂ€n esimerkiksi itse tehtyjĂ€ sukkia ja lapasia arvossaan, koska en itse osaa neuloa ollenkaan! MeillĂ€ ei vaan enÀÀ suvussa ole oikein tekijöitĂ€. 😔

Arvostan kyllĂ€ itse tehtyjĂ€ lahjoja ja itse myös niitĂ€ tykkÀÀn antaa. Jotain syötĂ€vÀÀ tai sitten oon vaikka jotain pientĂ€ virkannut tai tĂ€nĂ€ vuonna ommellut oon. Sen verran pieniĂ€ juttuja tosiaan, ettĂ€ ovat aika hyvĂ€llĂ€ mallilla, vaikka en sen aiemmin aloittanut kuin viime kuussa noita tekemÀÀn 😄

Itse tehdyt lahjat ovat kivoja. Tosin siinĂ€kin on vĂ€hĂ€n rajansa kuinka monet villasukat tai lapaset voi antaa putkeen. Ne kuitenkin kestĂ€vĂ€t pitkÀÀn. MielellĂ€ni teen aina jotain. Usein parille ystĂ€vĂ€lle teen ruokalahjat. Tulevat varmasti kĂ€yttöön eli menevĂ€t parempiin suihin eivĂ€tkĂ€ jÀÀ nurkkiin pyörimÀÀn.😆 Tullut tehtyĂ€ mm. fudgea ja joulugranolaa. 😋YhtenĂ€ jouluna saivat myös villasukat. TĂ€nĂ€ vuonna teen jokaiselle lahjan saajalle paketin pÀÀlle koristeeksi neulotun piparkakkukuusenkoristeen. Voivat sitten ripustaa ne kuuseen ensi vuonna. Tulee aika söpöjĂ€!😁Rakastan kĂ€sillĂ€ tekemistĂ€ ja mun mielestĂ€ on ihanaa antaa ajatuksella tehtyjĂ€ lahjoja😊

Muokattu viimeksi:
Itse tehdyt joululahjat on kivoja ja arvostan vaivannĂ€köÀ. 😊 Joskus nuorempana neuloin sukulaisille tossuja lahjaksi, mutta se homma jĂ€i lapsiarjen jalkoihin.

Jostain syystĂ€ mulle ei jotenkin ole mielekĂ€stĂ€ osta markkinoilta jonkun toisen tekemÀÀ lahjaksi. En tiedĂ€ miksi, mutta jollain logiikalla mun mielestĂ€ jos antaa itsetehdyn lahjan niin se olisi kans pitĂ€nyt tehdĂ€ itse 😅

YmmĂ€rrĂ€n mitĂ€ ajat takaa, mutta omasta mielestĂ€ni myös kĂ€sityölĂ€isiltĂ€ ostetut joululahjat on kivoja. 😊 No, ei siinĂ€ ole sitĂ€ itse tekemistĂ€, mutta usein kuitenkin on kivempia ja enemmĂ€n ajatuksella valittuja kuin tehdasvalmisteiset tavarat. Ja mielestĂ€ni on kiva tukea varsinkin kotimaisia pienyrittĂ€jiĂ€.

ItsetehtyĂ€ siemennĂ€kkĂ€riĂ€ tulee vietyĂ€ useammalle! Ovat aina yhtĂ€ onnessaan ja pian tulee raporttia ettĂ€ loppui jođŸ€­

Musta on ihana tehdĂ€ lahjoja muille! đŸ„° Oon tehnyt vuosien varrella vaikka sun mitĂ€: koruja, kynttilöitĂ€, kosmetiikkaa, keramiikkaa, tauluja, puutöitĂ€, syömistĂ€/juomista, askarteluja x 100 😅, ja lisĂ€ksi neulonut sukkia, huiveja, hattuja, pipoja yms. 😄 Nyt lapsiarki rajoittaa aika reilusti, mutta ajattelin antaa mun vanhemmille itse tehdyt grafiikanvedokset kehystettyinĂ€ đŸ€© EhkĂ€ myös jotain muuta vielĂ€ vĂ€kerrĂ€n, jos vaan ehdin. Jotain helppoa eskarilaisen kanssa tehtĂ€vÀÀ, kuten joulukoristeita massasta vois ehtiĂ€kin. 😊

TykkÀÀn myös ostaa muiden tekemiĂ€ kĂ€sitöitĂ€, mutta kriteeri on se, ettĂ€ ostan vaan sellaista mitĂ€ en itse osaisi (tai jaksaisi) tehdĂ€. 😁 TykkÀÀn myös tosi paljon saada kĂ€sitöitĂ€ lahjaksi. đŸ„°

Takaisin