đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 2. luukku (joululaulut) đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Eiku joo, Last Christmas on myös mun inhokki! Ja sit se yks, jossa lauletaan ”simply having wonderful Christmas time” - ihan hirvee rallatus! 😖😅
Siis se Paul McCartneyn? En tykkÀÀ alkuperĂ€isestĂ€ (vĂ€hĂ€n sellaista outoa sienissĂ€ tehtyĂ€ kikkailua), mutta minusta esimerkiksi se Pentatonixin versio on kiva. 😄
Mutta mie tykkÀÀn iloisista enimmĂ€kseen. Monet suomalaiset on miun makuun todella masentavia. Ihan kuin tĂ€mĂ€ pimeys ja synkkyys ei riittĂ€isi, vaan sitĂ€ pitĂ€isi oikein korostaa ankeilla joululauluilla. 😅
LÀhempÀnÀ aattoa hiljennyn sitten kuuntelemaan muutamia haikeampiakin, mutta niitÀ löytyy miun joulusoittolistalta vÀhÀn vÀhemmÀn.

Ainut oikea inhokki on Hei tonttu-ukot hyppikÀÀ - ”hetken kestÀÀ elĂ€mĂ€, ja sekin synkkĂ€ ja ikĂ€vĂ€â€ ei varsinaisesti ilahduta 😅🙈

TĂ€mĂ€ on kyllĂ€ jotenkin niin surkuhupaisa laulu. 😅 Olevinaan iloinen rallatus, mutta sitten kun kuuntelee sanoja... Onko sitten jotain suomalaisten mielenlaatua, kun "iloisetkin" joululaulut on nĂ€in masentavia.

@Huublii taianomaista ensimmĂ€istĂ€ joulua siinĂ€ tapauksessa. 🌟

Mun lempparit on Arkihuolesi kaikki heitĂ€ ja Tonttu. Tulkoon joulu on tosi kiva soittaa ja laulaa itse (niin on kyllĂ€ Tonttukin đŸ„°). Uudemmista pop-joululauluista Sian Candy Cane Lane ja Antti Tuiskun LĂ€mmin lumi peittÀÀ maan on lemppareita.

Rallatuksista en kauheasti tykkÀÀ, harmi vaan kun lapsi sitten taas tykkÀÀ kovastikin. 😅 Etenkin Porsaita Ă€idin ja Soihdut sammuu leikkeineen on tosi plÀÀh.

Mutta mie tykkÀÀn iloisista enimmĂ€kseen. Monet suomalaiset on miun makuun todella masentavia. Ihan kuin tĂ€mĂ€ pimeys ja synkkyys ei riittĂ€isi, vaan sitĂ€ pitĂ€isi oikein korostaa ankeilla joululauluilla. 😅
Ei se ole ankeutta, vaan kaihoa! 😄

Mutta kuitenkin, minĂ€ tykkÀÀn just niistĂ€ kaihoisista sĂ€velmistĂ€. Ne iloiset on vĂ€lillĂ€ ihan ok, mutta sellaisia amerikkalaisen joulutunnelman biisejĂ€ en jaksa. All I want for Christmas is You on rakkausteemalaulu, joka sijoittuu jouluun, ei joululaulu. Noin nyt esimerkkinĂ€. En edes tiedĂ€, onko se amerikkalainen. 😅

Suomalaisista lauluista en tykkÀÀ Joulumaasta. Musiikillisesti köyhÀ, yksitoikkoinen melodia ja junnaavat, samat soinnut. Sanat aika mielikuvituksettomat.

@VĂ€riSointu se kaiho tuo ankean mielialan. 😂

Ja se Mariah Carey... All i want for christmas is you on biisinĂ€ ok, mutta en vaan tykkÀÀ siitĂ€ Mariah Careyn versiosta. HĂ€n on kai ihan hyvĂ€ laulaja, mutta en vaan tykkÀÀ hĂ€nen ÀÀnestÀÀn tai jostain muusta siinĂ€ laulamisessa yhtÀÀn.🙈 Ja jouluteemaiset rakkauslaulut menevĂ€t joululauluosastoon. 😁 Johan siinĂ€ lauletaan, ettĂ€ haluaa jouluksi vaan siut niin ei sitĂ€ oikein kesĂ€llĂ€kÀÀn kehtaisi laulaa. 😅

Eiku joo, Last Christmas on myös mun inhokki! Ja sit se yks, jossa lauletaan ”simply having wonderful Christmas time” - ihan hirvee rallatus! 😖😅
Just eilen mietin kun mies laittoi englanninkielisen joululaululistan soimaan, ettĂ€ englanniksi joululaulut on lĂ€htökohtaisesti paljon miellyttĂ€vempiĂ€ kuin suomeksi đŸ€© Mutta tĂ€mĂ€ Wonderful Christmastime on aivan kauhea. Se on myös miehen veljen vaimon lemppari ja pyörii kokoajan jos vietetÀÀn joulunaika miehen perheen kanssa đŸ€Ż

Edit. PitÀÀ vielĂ€ jatkaa mainitusta All I want For Christmas Is You.. itselle se on joku '20v, rakastuneen, etĂ€suhteessa, ensimmĂ€istĂ€ kertaa englantia oikeasti alkaneena ymmĂ€rtÀÀ' -ajanjakson yksi puhuttelevimmista joulunajan lauluista 😂 ja tuo Mariah Careyn versio nyt sattuu olemaan se "The versio" đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž Jotenkin sen kuullessa vie mut takaisin siihen yhteen tiettyyn viimeiseen jouluun jonka olen viettĂ€nyt ilman miestĂ€ni 14v sitten, mikĂ€ on aika hauska kun niin vahva tunnelataus vielĂ€kin yhdessĂ€ laulussa. En kuitenkaan etsi sitĂ€ erikseen kuunneltavakseni.

Muokattu viimeksi:
@Selah mie en vaan kestÀ sitÀ mÀÀkimistÀ. Mutta ymmÀrrÀn kyllÀ, jos sen yhdistÀÀ johonkin mieluisaan aikaan. Samanlaisia fiilistelyjÀ löytyy itsellÀkin liittyen muihin biiseihin. VievÀt johonkin tunteeseen tai hetkeen vuosien takaa. Joskus on ihana nauttia nostalgiasta.
Minun mieheni ei muuten ymmĂ€rrĂ€ tarvettani muistella menneitĂ€. HĂ€n elÀÀ niin puhtaasti hetkessĂ€, ettĂ€ poistaa jopa vanhat valokuvat. 😆

MÀ en ole mikÀÀn joululauluihminen ja pidÀn eniten hyvin perinteisistÀ HeinillÀ hÀrkien, Sylvian joululaulu, En etsi valtaa loistoa, Varpunen jouluaamuna jne. Moderneissa kotimaisissa on myös jotain ihan sympaattisia. Mutta lastenlaulut, oli ne joululauluja tai ei, ei oo yhtÀÀn mun juttu.

No, taapero sitten tuli eilen pĂ€ivĂ€kodista ja siellĂ€ oli laulettu joululauluja. Kysyin, ettĂ€ laulettiinko tip-tap, tip-tap ja poikahan innostui siitĂ€ niin, ettĂ€ sitĂ€ luukutettiin Spotifysta koko ilta đŸ«Ł puuhasi omia juttujaan, mutta aina kun yritti vaihtaa jotain muuta biisiĂ€, osoitettiin kaiutinta vaativasti ja sanottiin ”Tip-tap!” 😂🙈

Takaisin