đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 19. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 19. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

Joulu on tÀynnÀ erilaisia aistimuksia, varsinkin ihania tuoksuja! MiltÀ joulu tuoksuu sinun muistoissasi tai miltÀ haluaisit sen tuoksuvan?

1766129568483.png

đŸ“· Pixabay / congerdesign

Mielikuvissani joulu tuoksuu kuuselta, kanelilta ja glögiltĂ€. NĂ€istĂ€ voin tosin saada vain kanelin ja glögin. SisĂ€llĂ€ oleva kuusi kun aiheuttaa allergiaa. đŸ€§

Hyasintit, piparit joiden taikinaan raastan appelsiininkuorta, havut (tosin meillĂ€ nykyisin tekokuusi), riisipuuro, glögi. Olikohan muitakin. Nuo nyt ainakin. Mutta just aamulla tein piparitaikinan huomiselle ja se mausteiden ja appelsiinin tuoksu toi heti joulumielen. â˜ș

KyllĂ€ tuo tuore kuusi, kaneli ja glögi. Sitten vĂ€hĂ€n erikoisempi on mĂ€ntysuopa 😅 Äiti pesee lattiat(varmaan myös jollain mĂ€ntysuopaliuoksella đŸ€”) ja vaihtaa aattoa edeltĂ€vĂ€nĂ€ yönĂ€ joulumatot lattiaan, ne on kesĂ€llĂ€ pesty mĂ€ntysuovalla ja rullattu, joten aattoaamuna talossa leijailee myös mĂ€ntysuovan haju.

@Selah hauska tuo mÀntysuopa.

Hyasinttien suosiota en ole koskaan ymmĂ€rtĂ€nyt. Minusta ne haisevat pistĂ€vĂ€lle. Toki saatan olla vĂ€hĂ€n allerginen, kun alkaa aina silmiĂ€ kirveltÀÀ niiden lĂ€heisyydessĂ€. 😅 Se mille olen allerginen ehkĂ€ sitten polttaa myös nenĂ€ssĂ€. TĂ€mĂ€ on varmaan sama ilmiö kuin se, kun miun nenÀÀn suurin osa hajuvesistĂ€ haisee aivan jĂ€rkyttĂ€vĂ€lle. Jokin mille olen herkistynyt nousee sieltĂ€ tuoksun seasta voimakkaasti esille tai jotain.

@Selah hauska tuo mÀntysuopa.

Hyasinttien suosiota en ole koskaan ymmĂ€rtĂ€nyt. Minusta ne haisevat pistĂ€vĂ€lle. Toki saatan olla vĂ€hĂ€n allerginen, kun alkaa aina silmiĂ€ kirveltÀÀ niiden lĂ€heisyydessĂ€. 😅 Se mille olen allerginen ehkĂ€ sitten polttaa myös nenĂ€ssĂ€. TĂ€mĂ€ on varmaan sama ilmiö kuin se, kun miun nenÀÀn suurin osa hajuvesistĂ€ haisee aivan jĂ€rkyttĂ€vĂ€lle. Jokin mille olen herkistynyt nousee sieltĂ€ tuoksun seasta voimakkaasti esille tai jotain.
Mulla vĂ€hĂ€n sama tuon hyasintin kanssa, etten ihan ymmĂ€rrĂ€ (ja myös hajuvesien). On varmaan joku vanha tapa kun on kukka joka kukkii runsaasti jouluna. Ja ehkĂ€ halvempi niin voitu hankkia kaikkiin koteihin đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

Joo osa ei pidĂ€ tuosta hyasintista ollenkaan. Onhan se voimakkaan hajuinen, mutta mun mielestĂ€ tuoksuu nimenomaan hyvĂ€lle. Mut on varmaan lapsuudessa jo niin kyllĂ€stetty sen hajulla😂. Ja mĂ€kÀÀn en monista hajuvesistĂ€ ja varsinkaan keinotekoisista hajusteista pidĂ€. Mm. suurin osa markettisaippuoista on aivan kammottavan hajuisia. Ne vain pistÀÀ nenÀÀn, mutta en ole kuitenkaan mitenkÀÀn herkistynyt hajuille😊.

Takaisin