☆ Viimeinen kolmannes! ☆

Mä käytän kans Obsidania ja otan sen yöllä veskireissulla. Nyt syön jatkossa vain joka toinen yö, sillä oon saanut hb:n nousemaan ja maha tosi kovalla, et pakko vähentää rautaa. Mulla hb ei koskaan nousekaan kovin korkealle.

Tänään alkoi viimeinen kolmannes ja sen on nyt huomannut.. Viimeaikoina on alkanut närästämään ihan kunnolla. Nyt oon myös huomannut että selkeästi kohtu tulee ylemmäs ja myös hengitys on hankalaa.. Olen nyt pääsiäisenä yrittänyt lepäillä mahdollisimman paljon. Perjantaina ja lauantaina oli ihan pakko. Eilen ja tänään on ollut helpompaa, mutta silti pitänyt käydä pitkäkseen. Tänään on makuulla ahdistanut. Selkeästi kohtu painaa keuhkoja. Supistusten puolesta taas huojentavampaa kun viikkoja enemmän :) Tosin mun tapauksessa olen kasassa vielä heinäkuussa.. :D

Mä huomaan viimeisen kolmanneksen siitä, että pikkunen myllää tosi kovaa, meinaa ihan sattua, kun tällä tyypillä on niin äkkinäiset ja kovat liikkeet välillä.
Äsken tuli oikein kova supistus ja vauva vääntäytyi samalla hetkellä pahaan asentoon, tuli oikein ulistua miten pahalta tuntuu...... :dead: ja sama kerran aiemmin tänään.

Mitähän mahtaa lääkäri tuumata torstaina. Toivottavasti ei oo ainakaan kovin suurta muutosta edelliskertaan, kun ei toi ab-kuurikaan oo näköjään vienyt supistelua pois.

Jos Rosalina saa udella niin mistä sulla on ab-kuuri? :)
Mulla alkaa tulla jo korvista ulos nää supistelut nyt on ollu viimeset pari päivää taas ihan hirveitä ja neuvola ois keskiviikkona niin koitan kärvistellä vielä sinne asti.. En oo kehannu soittaa sille neuvolatädille kun ei se ottanu niitä kuuleviin korviinsakkaan viimeksi niin nyt kyllä pidän sellasen saarnan että saa ottaa jo tosissaan :D mutta eihän se tietenkään voi auttaa sen kummemin tässä asiassa..

Lääkäri määräsi pissatestit ja bakteeriviljelyn -> viljelyssä löytyi sekaflooraa alapäästä. Siksi viikon kuuri e-puikkoina, tänään loppuu. Mua on supistellut paljon ja kovaakin, epäiltiin että vois johtua tuosta, mutta eipä oo kuuri siihen juurikaan vaikuttanut.

Mulla oli kanssa joku aika takaperin emätintulehdus, johon sain ab-kuurin neuvolalääkäriltä. Epäilys oli että ois aiheuttanut mun kipuilut. Mutta ei kuuri kyllä yhtään helpottanut ja nyt on tullut supistuksia lisäksi..

Mulla ei ollut mitään. Paitsi epäilivät että ne kivut (viiltelyä alamahalla ja pistävää kipua kohdunsuulla) ois johtuneet siitä. Eivät johtuneet. Saattaa olla että oli enemmän valkovuotoa, mutta se nyt lisääntyy muutenkin raskausaikana. Kyllä sekä lääkäri että labranhoitaja kysyi onko valkovuodon koostumus tai haju muuttunut.. Mutta en ollut huomannut ainakaan.

Sekaflooraa voi olla, jos näytteeseen on joutunut hieman valkovuotoa. Eli ei välttämättä enteile tulehdusta.

Mulla oli se bakteerivaginoosi ja siihen 5vrk ab kuuri ja oireena supistelut ja valkovuodon voimakas haju.

Mä syön rautaa. Mutta liekö vaan tämä loppu kolmannes (2kk laskettuun) aiheuttanut että en huomaa raudasta mitään apua, päinvastoin oon paljon väsyneempi. 2vk sairastelu ja tänään pitkästä aikaa kävelin kilometrin verran ku likan vein eskariin. Viiltää tunnetta alavatsalla ja nivusissa kivut = kävely tuskaa. Tänään neuvola ja siellä ekan kerran otan puheeksi supistukset yms. Onko musta enää töihin...uskallan epäillä ainakin tuon kävelyn perusteella

Väkisinhän siihen bakteeriviljelyyn joutui valkovuotoa, kun se näyte otettiin topsipuikolla ite alapäästä :D
Pissanäytteet oli puhtaat.

Mulla ei oireillut varsinaisesti mitenkään. Valkovuotoa on ollu oaljon kaikissa raskauksissa. Ja kun ei nuo suppailutkaan oo hilliintyneet kuurin myötä ihmeemmin niin laskis niitäkään oireeksi.

Olo alkaa olla kyllä jo kovin kovin tukala. Aika matelee ja kaikkea joutuu odottamaan ikuisuuden. Tai siltä ainakin tuntuu..

Viikonlopun lepäily teki hyvää. Koiran kanssa lenkkeily sujui lähes kivuitta!

Mua vaan ärsyttää kun mun äitiysrahajutuista ei oo tullu mitään päätöstä...siellä lukee vaan et odottaa tietoja työnantajalta. Vaikka siinä ei oikeesti oo mitään ärsyttävää koska mulla lasketaan viimisen puolen vuoden tulojen mukaan ni ei kai ne oo vielä mitään voinu ilmottaakkaam kun työt on kesken :D mut kunhan ärsyttäää! :D

Ai niin, olin ihan unohtanut koko kelan. Pitää laittaa papereita sinne päin. Hyvä, kun muistutit! :)

Ihan sama juttu Pau! :) Mulla on vielä äitiysloman alkuun 7 viikkoa.. Liitteetkin pitää toimittaa 1.6. Mennessä. Eikä mulla oikeasti ole hätää kun työnantaja maksaa kolme kuukautta palkkaakin.. :D

Mun on välillä tosi vaikea hengittää. Ihan niiku esikoinenkin, tää istuu ihan pystyssä mahassa, silleen että pää osuu koko ajan alimpaan kylkiluuhun vaikka olisin ite suorassa. Sattuu. Mut tää ei vieläkään viihdy pitkään muissa asennoissa, istuu kuin tatti. Käväsee välillä pää alaspäin mut äkkiä pyörähtää takaisin.

Pitäskö alkaa jo perehtyä perätilasynnytykseen :D ihme jos ei tällä menolla peppu kiinnity.

Anteeks Eevei en tiedä saisiko tykätä toisen kärsimyksestä mutta voin vaan kuvitella sen vauvan siellä mahassa "ja minähän en liiku!" ilmeellä :D

Eevei aika mainiosti kuvattu. :)
Täällä A on kans päättäny että hän hä ei käänny vaikka mikä olis. :D Tuolla se nytki takamustaan heiluttelee.

Takaisin