☆ Viimeinen kolmannes! ☆

Mie oon jo pitkää joutunu nukkuu päikkärit töide jälkeen kun muuten en jaksa :/ ja vaikka oon nyt nelisen viikkoa syönny jo rautaa nii hemppa laskenu lisää vaan nyt se oli 101 :( toivottavasti ei laske tosta enempää.

Ai niin, mullahan alkoi tänään tämä viimeinen kolmannes, jippii :D Mut hitto ku aika matelee silti hitaasti. Olisipa jo kesä. Mä en jaksa enää tätä odotus aikaa. Ei jaksa tehä mitään ja kaiken tekeminen muutenkin niin hankalaa. Viddu ku pääsis ees pihalle istumaan mutta ku sielläkin koko ajan niin tympeetä keliä, murrr :(

Raudan kans täytyy olla tarkkana, mitä syö pari tuntia ennen ja jälkeen. Muuten ei imeydy. Ootko ImanMaria kokeillut muita valmisteita? Esim.litku versio ??

Tänään on ahdistanu, henkeä, toveri on tainnu olla jossain ihme asennossa... Nyt jo parempi että ehkä tässä untakin saa :D huomenna töihin taas saikun jälkeen, ehkä sekin ahdistaa :P

Täällä alkaa olemaan niin hirveä väsy ettei tosikaan, itku tulee pienemmästäkin ja nyt tuolla meidän taaperollakin on joku uhma tullut erittäin kovana. Ei suostu syömään ja heräilee öisin miljoona kertaa, mikään ei oo hyvin ja jos neiti osais puhua niin äitikin ois varmaan tyhmä kun kieltää kaikki kivat jutut (esim.tv-tasolla kiipeilyn, kukkien repimisen, patterin päällä temppuilun, ruokapöydälläkin ois eri kiva istua). Listaa vois jatkaa loputtomiin :/

Wuhuu eikös se vika kolmas ala 28 eteenpäin? :D musta tuntuu että aika on menny ihan hirmu nopeesti! Hyvä että kerkee näihin viikkoihin kunnolla edes mukaan kun tuntuu että viikonloppu onkin edessä :) toisaalta töissä pitää kiirettä niin ehkä se juoksuttaa päivätkin nopeesti :D

Raudan kans täytyy olla tarkkana, mitä syö pari tuntia ennen ja jälkeen. Muuten ei imeydy. Ootko ImanMaria kokeillut muita valmisteita? Esim.litku versio ??

En. Oon kyll miettiny et pitäis varmaanki vaihtaa merkkiä. Mietin just sitä nestemäistä rautavalmisyeyya. Ne suositteli sitä kans apteekissa.
Joo maitovalmisteita jne niist saa olla tarkkana kyll sen raudan syönnin kanssa

Imanmaria mulla noi päikkärit työpäivän jälkeen ei onnistu kun tuskin koskaan oon ennen kuutta kotona ja kasin jälkeen mennään jo sänkyyn lukeen. Saati sit jos ysin kympin maissa oon vasta kotona. Aamusta usein huilaan kotona jos en aamuun töihin mene... Vapaapäivinä kyllä nukun päikkäreitä tai ainakin yritän.

Neuvolasta sain kokeeksi muutaman pussin nestemäistä rautaa. Eipä vaan tuu otettua kun siinä lukee että tunti ennen ateriaa pitää ottaa. Miksi? Nimittäin Arvatkaas vaan muistanko koskaan. Haen kyllä apteekista semmosia missä ei mitään muuta ku ottaa millon ottaa.

Tuo rauta pitää ottaa eri aikaan imeytymisen takia. Esim maitotuotteet estävät imeytymistä. Myös niistä muissa rautavalmisteissa.. ;)

Jep, rauta kuin rauta, kalsium estää raudan imeytymisen ihan missä muodossa vain. Yökukkujathan voivat ottaa keskellä yötä pissareissun yhteydessä, niin minä tein kun piti tosissaan sitä nostaa kun ei se muuten imeytynyt millään! Vessaan purkki ja juomalasi.

Mulle suositeltiin neuvolassa Blueironia. On ollut kyllä tosi hyvä ravintolisä raudanpuutteeseen. Maistuu mustikalle, eikä ole väliä milloin ottaa. Ohjeen mukaan voi sekoittaa vaikka maidon tai ruoan sekaan. :wink

Suosittelen compiron. Samaa valmistetta ku blueiron. Mulla en tabletti valmisteet auttanut yhtään. Mutta tolla compironilla nousi hg 112->128vaan 3 viikossa. Maistuu pahalle mutta voi ottaa ruuan kanssa.

Obsidan kapseli pitää ottaa joko tuntia ennen ruokailua tai 2 h ruokailun jälkeen. Maitovalmisteita tulee välttää rautatabletin oton yhteydessä. Tolla kapselilla kestää kulkeutua sinne oikeeseen kohtaan siellä suolistossa, ennen kuin alkaa toimimaan. Toimi kuitenkin mulla tossa välillä kun tunsin tarvetta saada lisää rautaa. Sain lisäksi ripulin. Ei niin kivaa... mut painokin pysyy kurissa.:wink Nyt en oo ottanu kö ollu sen 115.

Mulla on retafer testauksessa, ei oo ainakaan vielä pistänyt mahaa sekaisin. Obsidan ei mulle käy. Esikoisen odotuksessa mun hb ei lähtenyt nousuun millään. Kokeilin useampia eri merkkejä sekä tablettimuotoisista että nestemäisistä valmisteista. Vasta synnytyksen jälkeen lähti kohoamaan. Tosin alimmillaan kävi 70 hujakoilla synnytyksen jälkeen ja sit sainkin osastolla verta.

Takaisin