☆ Viimeinen kolmannes! ☆

Minä vaan itkeä pillitän ja mätänen täällä sohvan pohjalla joka kolmanneksen! :( yököttää ja väsyttää. Olisipa ihana nauttia omasta seurasta ja tehdä kaikkea ihanaa keskenään vielä kun voi olla vain ihanasti keskenään tai miehen kanssa mutta en saa mistään mitään irti kun tämä olo on niin kamala. Ihan tyhmää. Olisi jo juhannus.

"Raskaus voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen sikiön kasvun perusteella. Ensimmäinen raskauskolmannes ( I trimesteri ) kestää viimeisten kuukautisten alkamisesta 13. raskausviikon loppuun. Toinen raskauskolmannes ( II trimesteri ) käsittää raskausviikot 14.–28. Kolmas raskauskolmannes ( III trimesteri ) kestää 29. raskausviikosta äidin synnytykseen. Raskauden kesto määritellään laskemalla viimeisten kuukautisten alkamispäivästä 40 viikkoa eteenpäin (280 vuorokautta), vaikka munasolu todellisuudessa hedelmöittyy vasta kaksi viikkoa kuukautisten jälkeen".

Tässäpä nettineuvon tietoa asiasta, itsekin joskus aiemmin pohdin noita kolmanneksia että miten ne menee.

Hhhhhh :D mikä hehku? Lähettäkää tänne sitä vähän, jos ootte hehkua nähneet. :D joo kyllä se taitaa olla niin, että III trimesteri alkaa 28+0. Ainakin luotettavien lähteiden mukaan. Mm duodecim

Se on se kun kaikki on ihanaa ja suorastaan kilpailet auringon kanssa (jos se ny paistaa) ja oot niiiiiiin energinen. Mulla oli sitä viikon verran viime vuonna :D

Voi apua, ihan uskomaton fiilis kun tajusin, että täällä on jo tällainenkin ketju! :wideyed:
itse tällä hetkellä toki vasta viikoilla 23+4, mutta ihan uskomatonta, että kohta sitä on itsekin viimeisellä kolmanneksella.. kun tuntuu siltä kuin eilen vasta olis raskaaksi tullutkin :joyful:

Mutta ihanaa että joka päivä ollaan lähempänä pikkuisen tapaamista!:Heartbigred
en kyllä millään malttais odottaa kesää ja vauvan syntymää!

Niin tuossa halutaan vissiin pitäytyä tasaviikoissa noiden kolmansiksien suhteen ja siksi se yksi kolmannes on aina tuon 14 vkoa. Tarkoittaa kyllä sitten, että tuon mukaan synnytys menee sen kaksi viikkoa yliajalle (14*3=42), mihin on tietysti ihan hyvä varautuakin. Itsekin olen syntynyt kaksi viikkoa yli oletetun ja veli kolme viikkoa yli oletetun.

Hyvä Mira kun sanoit! Mä muistan kun eilisen kun vollotin elokuun 30. Päivä wc:ssä kun menkat alko eikä ollut tärpännyt. (Se siitä tjot-vauvasta)

Kunpa olis tiennyt että ne oli vikat menkat niin olis nekin itkut jääneet välistä. En osaa ees aatella miten henkisesti on rankkaa kun yritystä oikeasti takana kuukausitolkulla.

Täällä viimeinen kolmannes alkanut flunssassa. Ei kyl ois tarvinnu tulla, mut parempi nyt kuin esim. ensi viikolla.

Älä muuta virka, Pau! Me ollaan prinsessan kanssa molemmat kipeinä. Pienellä on lievä korvatulehdus vasemmassa korvassa.

Täälläkin äiti&tytär räässä. Mua hirveesti ahdistaa ettei tuolle tulisi taas korvatulehdus, sitten alkaa jo kutsua korvanenäkurkku-lääkärin käynti :sad001

Täällä Eevei samat ongelmat meidän pienellä. Ollut aikamoinen korva ja silmätulehduskierre koko talven. Tytöllä on toinen kyynelkanava liian ahdas, joten odotamme sen putkitusta kunnalliselle puolelle ja saa nähdä tuleeko myös korvien tuubitus ajankohtaiseksi. Isompi tyttö sai tuubit korviin viime syksynä ja tulehduskierre katkesi onneksi siihen. Mä niin odotan kevättä kun silloin suurella todennäköisyydellä flunssat helpottaa ja meillä ainakin isommalla tytöllä ennen tuubeja korvatulehduskierre loppui kesäksi, mutta valitettavasti alkoi sitten uudestaan taas syksyllä.

Meillä oli esikoinen tosi terve pienenä. Mutta nyt kun hän käy paljon kerhoissa, kaikki taudit kulkeutuu sieltä kotiin. Esikoinen niitä ei saa enää kovin voimakkaina, mutta pienempi joutuu sitten sijaiskärsijäksi kun ei hänellä vielä vastustuskykyä ole niin paljon. No, onneksi kaikelta vakavalta ollaan kumminkin vältytty!

Takaisin