äitiys-/imetysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sakara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko joku huomannut jossai et oid myynnissä mamma juoksuhousuja? Mä viihdyn eniten juoksuhousuissa ja niitä onkin kaapissa enenmmän kyin tarpeeksi. Ongelmana alkaa olla että niissä rullautuu toi vyötärökaistale :/ en oo vielä mistääb hyviä löytänyt
Sellanen kun bellabambina.fi on ainankin jotain ns. jumppahousuja :)

Mä oon ostanu ihan noita H&M:n äippävaatteita ja imetysrintsikoita. Ne on mun mielestä ihan hyviä käyttövaatteita. :-)

Mä tykkään myös H&M:sta ja sitten Mamalicious on toinen kiva. :)

Joskus aiemmin kyselin kokemuksia Asos-verkkokauppasta, kun siellä on suuri valikoima edullisia mammavaatteita. Muutamat olivat tilanneet.

Itsehän ehdin ostaa kahdet kivat H&M mammafarkut (onneksi alennuksesta), enkä näin ensimmäisessä raskaudessa tajunnut että saatan kasvaa muualtakin kun mahasta...:wideyed: Ei mennyt kauaakaan kun ne alkovat istuessa puristaa lantiolta ja nivusista. Nyt ne makaavat kaapissa ihan turhina!
Tästä oppineena ostin parit leggingsit ja sukkikset ja niiden kaveriksi tilasin Mamaliciousin tunikan/mekon sekä Zalandon omaa mallia olevan mekon (on muuten laatueroa näiden kahden välillä, Zalandon mekko tuntui venähtävän ihan muodottomaksi heti ekan päälläpidon ja pesun jälkeen kun taas Mamalicious pysyi ryhdikkäänä).
Ennestään oli ystävältä saatu H&M musta mekko. Myös kirppikseltä olen löytänyt parit tunikat.
Tuntuu tosiaan niin turhalle maksaa äitiysvaatteita mansikoita kun niiden tarve on vaan sen puolisen vuotta.
Onneksi kirppiksiltä saa tehtyä suht kivoja ja edullisia löytöjä.

Eniten päänvaivaa on tuottanut se, että töissä haluaisin (ja minun vähän odotetaankin) pukeutua suhteellisen tyylikkäästi.
Onneksi tämä sukkis/tunikayhdistelmä on osoittautunut riittävän tyylikkääksi (ja mukavaksi) vaihtoehdoksi töihin ja asiakaskäynneille :happy:
Ja äitiysloman alettuahan sitä voi hiihdellä sitten ihan missä rytkyissä tahansa mitkä päälle nyt vaan sattuu mahtumaan :grin

melkein kaikki mun äitiysvaatteet on mekkoja, jotka on ihan normimallistoista, joustavaa kangasta tai leikkaus rintojen alta, jolloin vatsakin istuu kauniisti. Ja samat rytkyt sopii myös kun ei oo raskaana. Mä suosin paljon muutenkin legginssit+trikoomekko yhdistelmää. Ainoastaan äitiyslegginssit ja -sukkikset on varsinaisia äitiysvaatteita.

Mä oon vielä pärjännyt myös normipaidoilla. Olis mulla muutama mekkokin mitkä menee. Vannoutuneena farkkutyttönä on joutunut etsiskelemään muutamat uudet housut.

Yhdet on H&M:ltä, ihan ok:t, voi olla etteivät ihan loppuraskaudesta mene. Toisista en muista mistä ovat, sain siskolta.. Sen lisäks tilasin Lindexiltä mustat siistit housut ja kynähameen, näillä ajattelin alaosien suhteen pärjätä.

Legginsejä on monet suositellut, mutta kun en osaa.. Aina on olo, että oon kalsarit jalassa, jos leggareita kokeilen :D ja muilla ne näyttää ihan hyviltä

Mä käytin äitiyshousuja esikoisen syntymän jälkeen vielä aika pitkään. Aluksi oli pakko, kun ei se maha vauvan myötä heti kadonnut (synnärillä joku kysyi, että jäikö sinne toinen sisälle, kun maha oli vielä niin iso...) ja ennen kaikkea lantion palautuminen kesti. Sitten lopulta oli vaikea luopua niistä, kun ne olivat niin mukavia. :)
Ihan kovaan ja pitkään käyttöön mun housut on ainakin päässyt. Mä oon myös vähän vilukissa enkä oikein tunne oloani kotoisaksi leggingseissä. Ehkä pitää opetella.

Mä en oo vielä ostanu varsinaisia äitiysvaatteita, mutta tilasin netistä masutuubin ja housuihin sellasen jatkopalan (carriwell expander belt). Ne on kyllä ollu tosi hyvät kun pystyy pitää samoja housuja kun ennenkin :) Mäkään en osaa oikein legginsejä pitää, ja kauhulla odotan niiden sopivien äitiyshousujen etsimistä kun mun on niin vaikea löytää tavallisiakin housuja :( No jää nähtäväksi mitä mulla on loppuraskaudessa päällä, jos nuo jatkopalat ei sillon enää riitä :D

Mie ostin just paketin käytettyjä äitiysvaatteita 50 eurolla, syksytakki(parka), 3 toppia ja 9 housut, ei ollenkaan paha miusta. Noilla pärjään hyvin odotusajan, yläosia mulla on edellisistä tallessa sekä talvitakki. Mut housuja ei ollu kun 2 farkut enää tallessa ja ne on näkyy valitettavasti isoja mulle, reisistä ja pyllystä roikkuu kamalan näkösesti, ja siis edellisissä ne on ollu sopivia ellei kireitä mulle...Joten piti pienempiä vaatteita etsiä...

Jo toinen paketti saapui Zalandolta! New Look Maternityn farkut ja paita. Perusmustaa mikä käy kaikkien värien kanssa. Koot osu taas hyvin kohilleen, vaikka mulla yleensä ei näin ole.. :) Mulla on vähä sellanen ongelma, että mun kokoiset naiset ei joko myy kirpalla vaatetta tai sitte ne menee heti kaikki, ennen ku ehdin ite sinne. Vaatekaupat ahdistaa, enkä oikein tykkää niissä kierrellä ja sovitella hikisenä kirkkaan lampun alla. Zalando on nyt osoittautunu parhaaksi mammavaatteiden hankintaan. Suht edullista ja kaikki vielä vastannu kokoa. :) Edelleen suosittelen! :)

Mä ostin nyt H&M:n mamma-farkut...teki mieli niitä trendikkäämpiä 39€ maksavia mut otin halvemmat 29€:n farkut jotka tuntui mukavan pehmeiltä ja joustavilta ja sopi paremmin itsellä työkäyttöön. Niissä tai ed. raskaudessa ostetuissa punaisissa farkuissa sitten seuraavat 4kk töissä. Mammasukkikset ja -leggarit ostan viel jossain vaiheessa. Muuten varmaan pärjään tavallisilla tunikoilla ja parilla mammarypytyksellä varustetulla t-paidalla/tunikamekolla. Tai siis oletan, että paino ei nousis tälläkään kertaa paljoa yli 10kg........

Ärsyttää pähkäillä näiden vaatejuttujen kanssa! Haluaisin päästä mahdollisimman vähällä törsäämisellä, kun vaatteet menevät kuitenkin niin vähän aikaa, eikä mulla tarvitse olla mitään kummoisempia vaatteita, kuin ulkoiluun, kotiin ja neuvola/kauppareissuille. Mammafarkkuja löytyy pari kpl sekä siistejä paitoja, jotka ilmaiseksi sain. Mun vanhat neuleet myös käy varmasti läpi raskauden ihan hyvin. Toppahousuissa on henkselit, joten niiden pitäisi mennä myös loppuun asti, kun jättää vetskarin auki (ellen leviä reisistä valtoimenaan). Syksy menee hyvin äidiltä kaapatussa fleecessä ja väljässä kuoritakissa.

Ongelma sitten on, että pähkäilen äitiystakin, ulkoiluhousujen ja olohousujen kanssa. Pitäisikö mun ostaa jo syksyn märille keleille ohuet kuorihousut mammaversiona, sekä äitiystoppatakki ja joustavat/pellava pöksyt. Toisaalta voin ulkoilla myös vanhoissa collareissa pitkien kalsareiden kera, mutta ne ei tietenkään pidä tuulta. Ja jos ostan äitiystoppatakin, pärjäänkö varmasti syksyn tuolla fleece+kuoritakki yhdistelmällä vai pitäisikö sittenkin ostaa väljä äitiyssyystakki, jonka alle pakkaisin talvella neuletta yms (en ole ihan varma tarkenenko näin, normaalisti en ainakaan, mutta ainakin tässä vaiheessa maha tuntuu lämmittävän hikoilun puolelle normaalia herkemmin).

Karseeta pähkäilyä :woot: Ei millään viitsis ostaa syystakkia, toppatakkia, syysulkoiluhousuja,... Käytettynäkin aika suolaisia hintoja ihmiset pyytää (uutena en edes harkitse).

Mä painin ihan samojen asioiden kanssa! :-/ oon sovitellu tavallisia ulkovaatteita, niin ei ne kyllä mulle kauaa enää istu... ja vaikka on resorit, niin jää ikävästi painaa mahaa. Eli luultavasti meen tän syksyn collari/kuoritakki/fleece-linjalla ja sit ostan talveks mammatoppiksen ja -housut.

Määrä harkitsen toppatakkia jossa on se irrotettava suikale eessä. Voi käyttää tavistakkina odotusajan jälkeen. Toi syystakki on ihan normi takki joka meni viimeks loppuun asti ja oon tässä välissä käyttäny siistimpänä takkina.

Herttileeri.. Erehdyin googlaamaan äitiysvaatteita. Tässä tapauksessa farkkuja. Kun kuului vielä normaaliin pukeutumiseeen ennen raskautta ja ennen vyötärönkiristyksiä. 70€ alkaen... Ja kaikki näytti olevan mallia skinny tai slim fit. *ugh*
En kyllä satasen äitiysvaatteita ala osteleen. Housut vaan loppuu kesken. Yhdet äitiyshousut ostin kaupasta jossa ei juur valinnan varaa ollut. Vatsaosio on bueno. Mutta kangas ohutta... Aavistuksen läpinäkyvää(niinkuin muotikin). Mutta ei sellaisiin syyskeleilllä kauaa pukeuduta. Enkä haluaisi esitellä massiivisia pohkeita makkarankuorihousuissa töissä ja turuilla ja toreilla. Mistä ratkaisu?
(Ei kai turhautumista vaatteisiin vain huomaa? :D )

Heippa! Tulin tuolta helmikuisten puolelta vinkkaamaan, että Kärkkäisellä on hyvä mammaosasto, jossa myydään mm. Mamaliciousta. Siellä oli M:n mammafarkkuja alessa 15-20€! Joten kandee käydä!

Itse kanssa tuskailen noiden syys- ja talvitakin kanssa:nailbiting: kaikki on niin kallista ja kuitenkin käyttö jää sinällään kovin vähälle... Nyt jo, kun pitää suorittaa välituntivalvontoja, ei vanha syystakki mene enää päälle ja kohtapuoliin on pakko laittaa takki päälle...
Äitiysfarkkuja olen katsonut ellokselta, zalandolta ja raskauskeijusta (ehkäpä muualtakin). Ainakin ellokselta saa bootcut-mallisiakin äippäfarkkuja, jotka eivät myötäile jokaista poimua ja kurvia. Niiden hintakin oli muistaakseni 40€ kieppeillä...tästä vinkkaus sinulle, Bepant:wink

Suosittelen oikein lämpimästi käytettyjä vaatteita tori.fi :) Muutaman kuukauden takia turhaa ostaa uusia kalliita..

Suosittelen oikein lämpimästi käytettyjä vaatteita tori.fi :) Muutaman kuukauden takia turhaa ostaa uusia kalliita..
En oikein välitä toisten vanhoista. :/ Ja kokokin tulee usein vastaan. :D

Heippa! Tulin tuolta helmikuisten puolelta vinkkaamaan, että Kärkkäisellä on hyvä mammaosasto, jossa myydään mm. Mamaliciousta. Siellä oli M:n mammafarkkuja alessa 15-20€! Joten kandee käydä!
Uh. Kärkkäiselle on vähän turhan pitkä matka. Mutta jos nyt sattuu 200km taittamaan siihen suuntaan niin ehkä sitten.

Takaisin