äidit 40+

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Maries10
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M

Maries10

Vieras
Onko täällä foorumilla muita äitejä, joilla ikää jo 40+ ja tulossa taas onnellisesti äidiksi. Olisi mukava päästä juttelemaan tuntemuksista ja fiiliksistä teidän muiden kanssa.

Kaksi vanhempaa lastani ovat jo täysi-ikäisiä ja siksi tämä raskaus on taas itsellekin vähän "uusi" asia.

Ei väärän ikäisiä olekaan. Jokainen miestä on juuri oikean ikäinen. Tänä päivänä on enenevässä määrin meitä 40+ äidiksi tulevia ja omalta osaltani ainakin täytyy todeta, että nyt tiedän osaavani nauttia tästä raskaudesta ja tulevasta vauvasta, kun se nuorempana oli enemmänkin sellaista "suorittamista"

Joo ei olekkaan. Mutta täälä tuntuu olevan aina joku vinossa :D joko on liian nuori, liian vanha, liian pieni tuloinen, liian rikas, liikaa lapsia, liikaa lainaa, huono työ..yms.. Aina jollain on jotain naristavaa, oli kyse mistä tahansa :P

Täällä äidiksi neljännen kerran tuleva 44 v äiti :). Mulla ennestään 23 vuotias, kohta 16 ja pikkuinen poika 1,5 v. Raskausviikkoja on nyt 13+ ja välillä koko ajatuskin pelottaa :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

vauva3 Totahan se joillain on, vertailua onko itse parempi kuin muut. Mutta jos toisten turhat jutut sivuuttaa niin on elämäkin pikkuisen verran parempaa :)

Onnea teille odotusaikaan :)

Itselläni nyt on menossa 12 viikko ja olo on tosiaankin jännittävä. Vaikka kokemusta onkin kahden synnytyksen verran (ja muutama keskenmeno siihen päälle) niin siltä raskaus on aina yhtä jännittävä juttu. Sitä tulee keskityttyä aika paljon oman olon "kuunteluun" ja siihen, että itsellä (=sikiöllä) olisi hyvä olla.

Jännittävää on myöskin se, kuinka ympäristö reagoi uutiseen, kunhan kuulevat siitä. Toistaiseksi emme ole kertoneet edes vanhemmille lapsille tästä raskaudesta. Ajattelimme mieheni kanssa, että haluamme käydä ensin ensimmäisen ultran ja kertoa uutisesta vasta sitten.

Entä teillä?

Täällä yksi esikoista odottava 41v.:rolleyes:
Yksityispuolen gynekologi kysyi varhaisultrassa että miten olen näin
kauan säilynyt lapsettomana johon totesin että olin 16 vuotta väärän miehen kanssa.
Eli nyt viikkoja 31+6 takana ja pojan odotetaan syntyvän 31.1. 2014 tienoilla.
Ihme kyllä en ole kohdannut missään kohtaa ikärasismia, en neuvolassa enkä
Ystäväpiirisäni, kovasti ovat vain iloinneet. Äitiyslomaa jo menossa neljäs päivä
ja se tässä taitaa tuntua kummallisimmalta että saa keskittyä kohta meidän nyyttiin
eikä tarvi miettiä töitä.:oops:
Ihanaa odotusta jokaiselle onnekkaalle.

Takaisin