Öljyehdotuksia raskausarpiin?

Hippunen22

Oman äänensä löytänyt
Hei olisikohan kellään ehdottaa hyväksi havaittua öljyä raskausarpien ehkäisyyn?

Tuoksulliset hemmottelutuotteet kiinnostavat, kuin myös hajuällötykseen soveltuvat tuoksuttomat versiot 🙂
 
Bio-oil on ollut oma suosikki arpien hoitoon, en tiedä toimiiko raskausarpien ehkäisyyn kun ei ole kokemusta 😅 Siinä tosin on todella voimakas tuoksu, jonka vuoksi ei sovellu hajuherkille
 
Bio-oil on ollut oma suosikki arpien hoitoon, en tiedä toimiiko raskausarpien ehkäisyyn kun ei ole kokemusta 😅
Kiitos vinkistä! siinä saattoi purkin kyljessä lukeakin jotain arpien ehkäisystä jos muistan oikein 🌻
 
Ehdotuksia mulla ei ole, mutta suositukset kiinnostaa myös 😊 mistä tota Bio-oilia saa ostettua?
 
@Lilies Omani taisin ostaa Tokmannilta aikoinaan, mutta uskoisin löytyvän isoista marketeista nyt ainakin. Muistelen kyllä nähneeni ihan s-marketissakin ☺️
 
230A40AC-6B27-4102-A8A3-A283635FF4E5.jpegSelasin omia kylpyhuoneen purkkeja ja jämiä, niin löysin Nuxen dry oil huile prodigieusen.
Voisi olla yksi öljyehdotus kun ei jätä öljyistä tai rasvaista pintaa iholle. Tuoksu myös on todella ylellinen. Ei ole hintansa puolesta välttämättä kustannustehokkainta, mutta
Käytän itse tämän ainakin luultavasti loppuun, tai kunnes nenälle riittää.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli raskausarpia molemmista pojista aikanaan. Ensimmäisen kohdalla. Napakorun takia navan yläpuolelle viivat, vaikka otin korun tosi hyvissä ajoin puolen välin tienoilla pois. Kakkosesta sit tulikin navan alapuolelle. Ei hirveesti, mutta kuitenkin. Pojat joskua pienempänä niitä ihasteli, että "nää on mun tekemiä" ja "nää mun".

Nyt vähän hirvittää miten nelikymppisenä vatsanahka kestää venymistä. Oon kyllä ihan sinut noiden vanhojen arpien kanssa. Ne on jo haalistuneetkin ihan vaaleiksi.

Näiden aiempien raskauksien aikaan rasvasinkin aktiivisesti ja silti tuli arpia. Käytin silloin apteekeista saatavaa Ceridal lipolotion sprayta. Siskollani ei taas arpia ole yhtään. Samasta puusta ja silti niin erilaiset ihot.
 
Mä käytin aiemmassa raskaudessa Weledan raskausarpiin tarkoitettua öljyä. Tykkäsin siitä, mutta kyllä mulle arpia silti tuli.
 
Käytin viime raskaudessa seba-medin voidetta. Ei tullut arpia, vaikka teininä niitä tuli jopa pohkeisiin. Luulen tosin että arpia ei tullut rasvasta riippumatta 😊
 
Bio oil oli käytössä ekassa raskaudessa. Ihan viimeisellä viikolla tuli raskausarvet. Mulla tuli aika minimäärä kiloja, noin 10kg, ja siltikin tuli arvet. Nyt ne on kahden vuoden jälkeen poissa. Luulen myös, että öljyäminen ei niitä voi täysin ehkäistä, mutta auttaa varmasti. Mieheni mielestä toi bio oil on muuten kamalan hajuista 😅
 
Mä kysyin aikanaan tuosta öljyämisestä neuvolalääkäriltä. "Laita vaikka tummelia tai mitä tahansa perusvoidetta, ettei iho kuivu. Ja parantaahan rasvaaminen aina verenkiertoa"...
Etenkin selän arpien ennalta ehkäisy on tosi tarpeellista.😁 Tai ainakin niin mies vieläkin luulee. 🙏 No, sangen usein hän joutui selkääni rasvaamaan, kun pokeri naamalla selitin mahan kiinnikkeiden tms alkavan selkärangan ihosta...
Lääkäri tosin totesi niiden arpien tulevan kuulemma niin syvälle ihokerrokseen ettei rasva niihin asti menisi.
No rasvattiin siis selkää ja mahaa yms perusvoiteella, eikä arpia tullut. Toki mahakin oli suht pieni eikä painoakaan juurikaan tullut.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top