Ärsyttävä neuvolan-AKKA

linduska

Silmät suurina ihmettelijä
hei vaan kaikille,mä päätin kirjoittaa tänne mun neuvola tädistä...taustatietoa minusta,olen 21 ensimmäistä lastani odotan mieheni kanssa nyt rv 19:)
no aluksi neuvolan täti oli mukava mutta mua luokkas tosi paljon kun se kysy että no olenkos pystynyt olla erossa raskauden aikana tupakasta ja alkoholista...sit kysy vielä että no onkos ollut mielialan vaihteluja ja sanoin että joo sen verran että menee hermot välillä meidän kahteen saksanpaimen koiraan ja laitan ne pihalle häkkiin päiväksi(ne viihtyy kyllä siellä)...no sitten kun olin lähtemäs niin se kysy että no pitäiskö  mun mennä psykologille jutteleen etten sitten vauvvanaika menetä hermojani..vähä rupes ärsyttään!!mulla ei ole ikinä ollut alkoholinkanssa ongelmaa ja en ole 2vuoteen muutenkaan tupakoinut ja olen nämä asiat kyllä hänelle kertonut alku tapaamisillä..tuli vaan jotenki turvaton olo,kun niin jotenki tykännyt siitä neuvolatädistä ja sen vuoksi nyt tuntuu et olis ihan yksin siis että ei oo ketää ammattilasta tukena...luulen että hän on lukenut mun tiedoista että oon asunut elämäni perhekodissa varmaan siksi luuli että olen jotenkin alkolisoitunut tjn ??..


 
Harmi homma, älä kuitenkaan provosoidu liikaa hänestä, ehkä osaa olla seuraavalla kerralla tahdikkaampi?
JA TOKI raskaana on tunteet enempi pinnassa ellei liiaksikin asti
ja ymmärtäähän sen että koirat toki voi laittaa ulos,niin moni tekee vaikkei meniskään hermot.
Ja ehkä se täti osaa kuitenkin arvioida ettei sulla mene ihmislapseen samalla lailla hermot?Tuskin menee.
katso siis seuraavaan kertaan ja sitten sanot sille tai vaihdat neuvolantätiä.

Zemppiä!![;)]
 
Voi ei, sulle kans on sattunut varsinainen "tahdikkuuden monitaituri" tädiksi [&:] Oon 32-vuotias esikoista odottava, mutta aika monta asiaa oon ottanut henkeen tähän mennessä, nyt on menossa rv 32...
 
Alkuun täti ällistyi kovin, kun sain miestäni enemmän pisteitä alkoholikyselystä, kun oli siinä aivan rehellinen (kellä ei ois joskun tullut morkkis tms-kysymykset, jos vastaili mun tyylillä niin jo vain sai pisteitä, vaikka olen kaikkien rajojen mukaan ollut ihan kohtuukäyttäjä ennen raskautta ja nyt ei ole mennyt pisaraakaan [:D]). Alkoi ensin saarnata miehelle ja hämmentyneenä vaihtoi kohdetta, kun mies torppasi sen, ettei se hänen läpyskä ollu [;)] Sen jälkeen täti on ottanut asiakseen valistaa mua ruokavaliosta, joka kerta ja yleensä paaaa-aljon, koska eihän ylipainoinen ihminen voi siitä toki mitään tietää, tietenkään... Eli henkilökemiat kohtaa heikosti, mut näillä mennään, koska tiedän ite parhaani tehneeni ja tekeväni niin ei se täti hetkauta mua, kun ehkä hetkellisesti. Vähitellen aloin "parhaimpiin" neuvoihin suhtautua asenteella-viiko vitsi [:D] Esim. painoni oli laskenut kilon niin täti ehdotti lautaskoon pienentämistä [:D] Eipä tarvinnut harkitakkaan [:)] Mut pahasta asennevammastani huolimatta pitänee yrittää avoimesti kuunnella, voihan sieltä oikeasti tulla, jotain asiallistakin asiaan...
 
Mut stemppiä kovasti linduska ja jos tuntuu, että täti menee ihan asiattomaksi niin kannattaa kysyä voiko vaihtaa!
 
Ainiin toi alkoholi kysely..
Sain kans kauheesti pisteitä ja se neukkutäti soitti mulle että kyllä nyt sitä ja tätä ja tota hän on huolissaan ja haluunko mennä juttelee ja ja ja..
MÄ ITSE TIEDÄN että ei oo ongelmaa alkon kanssa.!!!

En juonut esim yli kuukauteen ennen tärppiä, silloinkin ennen vain 1-2 krt kuussa.
Nyt ei ole tehny mieli pisaraakaan, enkä aio mennäkään.
Kamala ois olla rakkauspakkauksesta erossa ja seuraavana päivänä voida itse pahoin tai olla yliväsynyt.Ei kiitti, tää väsymys riittää kyllä .
Mut annoin mennä sen toisesta korvasta sisään toisesta ulos..tiesin että juuri silloin oli kaikki hyvin ja tein parhaani raskautuakseni.Tiesin kuka olen ja kukaan
ei sitä horjuta.!
Hymyilytti peräti kun toinen oli niin järkyttynyt.
 
Itse lopetin tupakoinnin heti kun sain tietää raskaudesta mutta jostain kumman syystä edelleen kysytään neuvolassa joka kerta kuinka monta tupakkaa menee[8|] Ei voi vain vetää sitä viivaa siihen kohtaan kysymättä..
 
Me ei miehen kanssa täytetä sitä alkoholikyselyjuttua. On ihan päätön. Jos jollain oikeasti on ongelmia ja haluaa ne salata niin lappuseen on helppo vastata "oikein". Minulle riittää, että tiedän itse etten polta, juo, käytä huumeita raskausaikana ja se, että mieheni alkoholin käyttö on hyvin vähäistä...
 
Takaisin
Top