Äitiysvapaan mietinnät

Hemi81

Silmät suurina ihmettelijä
Mitä ajatuksia, tekemisiä tai odotuksia teillä äitiysvapaalle jäämiseen liittyy?

Itsellä enää kaksi päivää töitä ennen äitiysvapaata ja näin ensimmäistä odotellessa alkaa tosiaan tajuamaan, että eihän tässä vaan jäädä kesälomille vaan kohta arki muuttuu täysin pienen tulon myötä :) Ajatukset on alkaneet pyörimään enemmän hankintojen, synnytyksen ja tulevan äitiyden ja vanhemmuuden ympärillä.
 
Mulla kolme viikkoa kesälomaa takana. Kohta alkaa äippäloma. Rv.34+6 nyt [emoji4] tylsää on ollut kun puoliso töissä. Tytöllä alkoi nyt kesäloma mutta hänellä omia menoja. Nyt perjantaina lähdemme reissuun Tampereelle. Pe-ma hotellissa nautitaan olosta. Sitä odotan innolla mutta toki vähän pelottaa kuinka kroppa jaksaa. Olen sen verran oireita jo ilmaantunut. Hurjaa että enää 5 vko laskettuunaikaan. Kohta on pienokainen sylissä [emoji173][emoji170]
 
Kolmannen lapsen kohdalla odotus on hieman erilaista, kun on jo ennestään kaksi lasta hoidettavana. Viime viikolla alko äitiysloma ja tänään oli molemmat lapset ekaa päivää mun kanssa kotona. Neljä vikkoo olis vielä kolmannen laskettuun aikaan ja miehen loma alkaa vasta heinäkuun alusta. Kaikenlaista tekemistä saa lapsille keksiä, ettei ne ala hölmöilemään.
 
Vähän outoa ettei tarvi mennä töihin..
Tekemistä kotona on sopivan verran, mut ollaan miehen kaa sovittu ettei kumpikaan hötkyillä vaan nautitaan myös tästä ylimääräisestä vapaa-ajasta. Mikä sitte käytännössä tarkottaa et esim pinnasänky on kokoamatta ja varusteita puuttuu vaikka mitä. :D nyt onneks lämpötilat laski niin alkaa taas työtehoja irrota, toi helle/kuivakausi oli mulle, allergikolle, aika pain in the ass.

Henkistä valmentautumista tehään keskusteluin. Ollaan mukana Jyväskylän yliopiston Vauvapolku-valmennustutkimuksessa (onko muitaki ?) niin siitä on ollu apua.
 
Takaisin
Top