Äitiysvaatteet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? 😊

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koet tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?

Mäkin odotan farkkuja jotka olen tilannut. Muuten yritän olla hankkimatta, mutta farkkuja ollut jo pari kuukautta kova ikävä!

Joo, yritän kans päästä pitkälle ilman, mutta housuja on pakko tilata, kun käytän aika napakoita malleja normaalisti.

Oon ostanut yhden äitiysmekon kun siinä oli niin kaunis hulmuhelma ja siitä ei suoraan arvaisi sen olevan äitiysmekko. Edessä on napitus, sitä on toivottavasti kiva käyttää jos rintaruokinta onnistuu.

Ajattelin ommella muutaman mekon mieluisimpien mekkojeni kaavoilla, jotta saisin pitää salaisuuden odotuksesta vielä hetken pidempään. :) Farkuista mahtuu valitettavasti enää vain muutamat - toivottavasti niitä pääsee käyttämään uudelleen ensi keväänä ja kesänä.

Onko joku löytänyt äitiysvaatteita liikkeistä? Musta tuntuu ettei perus hm ym. missään myymälässä ole. En itse niin tykkää tilata verkosta ja haluaisin päästä sovittelemaan.

Helsingissä ainakin Kampin kauppakeskuksessa olevassa Bebes liikkeessä oli reilusti äitiysvaatteita.

Onko joku löytänyt äitiysvaatteita liikkeistä? Musta tuntuu ettei perus hm ym. missään myymälässä ole. En itse niin tykkää tilata verkosta ja haluaisin päästä sovittelemaan.
Prismasta 👌🏻

Mä oon ostanu Kidiasta äitiyshousuja, niis oma rekki äitiysvaatteille. Näitä on kyl vaan pääkaupunkiseudulla. Samalla voi vauvallekin ostaa kaikkee vaatteita ja tarvikkeita. Ja mikä parasta, kaikki on second-handia 👌

Tilasin Vintedistä ihan arkikäyttöön Aimnin Define Seamless Maternity Flare Thightsit ja ne oli niin hyvät että tilasin toiset mutta Wide puntilla suoraan Aimnilta. Alkaa olla omat sopivat housut vähissä niin nää sopii ainakin monipuoliseen käyttöön ja uskon että jää myös raskauden jälkeiseen käyttöön kun se reuna on ihan mukava käännettynäkin.

Mä olin niin iso edellisessä raskaudessa (ja samoin taas tässä), että oli ihan pakko hankkia äitiysvaatteita. Onneks jonkin verran löytyi kierrätettynä, esim. Uffilta/Fidalta/kierrätyskeskuksesta/kirppareilta. Varsinkin tavalliset housut on ihan mahdottomat omaan kroppaan. Raskausmahalle sopivia housuja on pitänyt muutama hankkia.

Extra pitkiä tavallisia toppeja tosin kaipailisin. Onko kukaan nähnyt sellaisia nyt missään myynnissä? En ole itse nimittäin nähnyt ja harmittaa kun omasta takaa ei ole kuin muutama.

Imetyspaitoja ja -liivejä suosittelen muuten miettimään jo ennen synnytystä, kun mulla ainakin tuli niiden kanssa kiire kun olin hankkinut ihan liian vähän eikä omat paidat sitten venyneet riittävästi kaula-aukosta. Talvella ei oikein huvittanut nostaakaan paitaa. Maitoa siis tuli aika useinkin läpi paidasta (tai vauva puklasi tai pissasi paidan) ja sai muutamaankin kertaan päivässä vaihdella paitaa. 😅Hyville kestoliivinsuojille kanssa iso suositus. Sellaisia tasaläpysköitä ei kannata hankkia kun ne ei meinaa pysyä paikallaan, vaan sellaiset muotoon ommellut (ja hengittävät).

Heips, varmaan pitäisi pikkuhiljaa hommata jotain kun alkaa pikkuhiljaa loppua sopivat vaatteet (housut löhinnä), mutta tosi huonosti ainakin Seinäjoella tuntuu mitään kauppoja olevan tai sitten en osaa etsiä 😄

Heippa, joo keski-pohjanmaalla kans tuntus olevan kiven alla kivijalkaliikkeistä löytää mitää äitiysvaatteita. Yhdet vaellushousut tilasin koska käytän niitä töissä ja haaveilin kans tilata legginsit mut muuten yritän pärjätä normi vaatteilla. Farkkuja käytän semmosen jatkopalan kanssa joita löyty ainaki prismasta 😌

Takaisin