Äitiysvaatteet

Vapsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin jos tällekin aiheelle tekisi oman ketjunsa. 🤭

Mulla nyt olisi jo näin alussa ajankohtaista hankkia uusia vaatteita.

Turvotus on tosi kovaa, osin varmaan johtuu kun alkion siirron jälkeen mulle tuli myöhäinen hyperi, jonka vuoksi munasarjat turpos ja nestettä kertyi vatsaonteloon. Eilisessä varhaisultrassa katsoi että nestettä ei enää ole, mutta munasarjat ovat edelleen isot ja turvonneet. Eli hyperissä maha turposi ja ei se siitä ihan hirveästi ole laskenut plussan jälkeen ja tuskin enää laskeekaan 😂

Mahaa kuitenkin pitäisi kovasti vielä piilotella. Teen onneksi paljon etätöitä joten toimistopäiviä on aika vähän. Kotona ei ole väliä mitä on päällä ja näkyykö maha vai ei 😄 mutta tällä viikolla totesin kun töihin lähdin ettei enää housuja voinut laittaa, puristi aivan kauheasti mahaa 😅 olin sitten treenitrikoissa toimistolla 🥹 ne nyt tavallaan menee ellei mitään asiakkaita ole tulossa, mutta pitää kyllä olla joku siisti paita niiden kanssa ettei ihan jumppapirkkona ole. 😂

Löysempiä paitoja tarvitsen myös, mulla on aika paljon tiukkoja vaatteita ja ne on tällä hetkellä nounou kun korostaa niin paljon mahaa.

Ja sitten vielä rintsikat 😂 nännit on niin arat että rintaliivit sattuu ja mulla tuntuu kaikissa liiveissä olevan ne rautaset kaarituet ja ne on tällä hetkellä ihan helvettiä 😅 oon siis käyttänyt bikinien yläosaa rintsikoina viime viikot 😆 päätin että ennen varhaisultraa en osta mitään mutta sen jälkeen voin hankkia jotain.

Mutta sitten ongelma. En haluaisi varsinaisesti äitiysvaatteita ostaa, vaan sellaisia mitä voi sitten myöhemminkin käyttää.

Lisään vielä että kivoja neulemekkoja kaapista löytyy valmiina ja niitä odotan että pääsen käyttämään, mutta ne tosiaan mahan käräyttää heti joten niitä voi käyttää vasta kun raskaus on julkista tietoa 😂

Mistä olette hankkineet raskausajan vaatteet?

Mie tarvisin muuten vain uudet farkut, kun edelliset on jo revenny 😄 mietin kovasti ostanko suoraan äitiyshousut, mutta pelkään että jään kiinni niiden käytöstä. Joten ehkä normifarkut kuitenki vielä. En osaa yhtään arvioida koska tämä alkaa näkymään tai vaikeuttamaan vaatteiden valintaa, mutta vielä ei siis ole mitään hankintalistalla. Ekana ostan varmaan uudet urheilurintsikat.

Joo äitiysvaatteita en senkään takia halua ostaa jos niiden käytöstä jää kiinni ja muutenkin kun on se keskenmenonriski vielä olemassa niin ei haluaisi hirveästi tuhlata tässä vaiheessa. Siksi olisi hyvä löytää vähän isompia löysempiä vaatteita joita voi myös pitää raskauden jälkeen. 😄

Ite en ostanu äitiysvaatteita. Sain kaverilta lainaan kaksi paria äitiysfarkkuja joita aloin käyttää n. 6 kk paikkeilla kun vatsa alko olee jo aika pömppö. Ne oli kyl mukavat koska eivät kiristäneet ja oli se masupussi 😅

Muuten menin tunikoilla, mekoilla, leggareilla ja verkkareilla. Mulla ei ollu onneks turvotusta niin oli suht helppo paksun hupparin tai villatakin syövereihin piilottaa orastava pömppö (joka sitten jäikin mulle synnytyksen jälkeen 🤣)

Imetysvaatteet- ja liivit koin kyllä hyödyllisiksi sit myöhemmin mut ei välttis kannata ostaa ennenku tietää toteutuuko imetys. Itellä on 5 paria ja ei oo yhtään liian vähän. Sain onneks nekin kaverilta jonka imetys valitettavasti epäonnistu hätäsektion vuoksi. Liivit on yllättävän kalliita.

Lindex myy merinovillaisia ”imetysliivejä” jotka on aroille rinnoille aika mukavat.

Myllymuksujen merinovillainen imetystoppi on ollu mun lemppari ja on sen verran siisti että oli villatakin alla mulla paitana jopa kastajaisissa. Opin senkin kantapään kautta, että toimiiko imetyspaita riippuu paljo rintojen koosta ja muodosta 🙄

Takaisin