Äitiysvaatteet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Burkei

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2025
Joko olette hankkineet äitiysvaatteita vai löytyykö edellisistä raskauksista?
Joko olette ottaneet käyttöön?
 
Täällä on tissit varmaan tuplanneet melkein kokonsa tarkoittaen että vanhat rintaliivit ei enää sovi, urheiluliivitkin alkaa olla pienet kun tuntuu että tissit karkaavat kainaloista :rolling: Aina pienirintaisena olleena tämä on ihan viihdyttävää.
Mutta aloinkin nyt pohtia että kannattaako mun ostaa isompia normiliivejä vai suoraan vaan imetysliivejä? Onko täällä konkareita antamaan vinkkiä? :smiling-eyes:
 
Muuten äitiysvaatteita ajattelin hankkia parit hyvät legginsit ja yhdet jotkut siistimmät housut, tykkään käyttää sellaisia vähän leveämpilahkeisia trikoita eli jotku sellaiset. Lisäksi muutama toppi ja pitkähihainen. Muutoin ajattelin selvitä nykyisellä vaatevarastolla (IBS eli vaatteet valikoitu muutenkin vatsan turvotusuhka mielessäpitäen eli paljon löysiä vaatteita) :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Täällä on tissit varmaan tuplanneet melkein kokonsa tarkoittaen että vanhat rintaliivit ei enää sovi, urheiluliivitkin alkaa olla pienet kun tuntuu että tissit karkaavat kainaloista :rolling: Aina pienirintaisena olleena tämä on ihan viihdyttävää.
Mutta aloinkin nyt pohtia että kannattaako mun ostaa isompia normiliivejä vai suoraan vaan imetysliivejä? Onko täällä konkareita antamaan vinkkiä? :smiling-eyes:
Taustalta huutelen: en ostais imetysliivejä vielä. Mulla ainakin liivikoko suureni entisestään vielä synnytyksen jälkeen kun maito nousi kunnolla rintoihin.
 
Mä ostin imetysliivit vasta ihan lasketun ajan lähimailla. Kaikki mun äitiysvaatteet, etenkin housut on nyt kahden raskauden jälkeen niin kulahtaneita että pakko ostaa uusia. Ostan ainakin parit legginssit, väljemmät housut ja sit jotkut farkkujen tapaiset mustat siistit housut.
 
Mulla on parit omatekemät housut edellisestä raskaudesta, mut luultavasti tartten lisää. Kiloja tullut tässä raskauksien välissä ja jotenki semmoinen olo ettei kumpu pysy samoin piilossa ku viimeksi. Silloin alkoi selvemmin näkyä vasta jossain kuudennella kuulla 😳
 
Nyt varmaan vaan hankin sellasia äitiys treenihousuja, mä tykkään enemmän käyttää niitä. Ei purista mistään ikävästi. 😆
 
Nyt varmaan vaan hankin sellasia äitiys treenihousuja, mä tykkään enemmän käyttää niitä. Ei purista mistään ikävästi. 😆
Voi kun työ antaisi käyttää sellaisia...kaikki leggingsit oli niin mukavia! 🤩 Joudun kyllä taas turvautumaan mekkoihin ja suoriin housuihin yms....ei ole niitä edes tallessa kun pari vaihtoehtoa kun viime raskaudessa olin suuren osan aikaa etätöissä ja edellinen työpaikka oli muutenkin vähän rennompi pukukoodiltaan 🙄
 
Meillä on töissä onneksi rento pukukoodi. Saa mennä jumppaleggareissa töihin jos haluaa ja ihmiset kulkee hyvin arkisen näköisenä ympäriinsä. H&m mammatreenihousut oli mulle parhaat kun viimeksi sovittelin. Iciw oli aika tiukka mitoitukseltaan mun silloiselle mahalle. En kyllä raaski varmaan mitään kovin kalliita housuja ostella kun käyttöikä niillä on suht lyhyt.
 
Talvitakki pitäs varmaan hommata ettei tuu mahalle kylmä! Muuten käytän edellisessä raskaudessa hyväksitodettuja:
- kollarisetti eli äitiyskollarit ja huppari (tais olla zalandolta)
- perus mustia äitiysleggingsejä ja sukkiksia
- vartalonmyötäisiä mekkoja (normaalisti en tunne oloani tämmösissä mukavaksi mut raskausvatsan kanssa tykkään)

Mulla on myös yhet raskausfarkut mut ne on älyttömän epämukavat kun valuu koko ajan. Aion ehkä etsiä uudet, mut en oo ikinä sovittanut mukavia äitiysfarkkuja. Saa vinkata!
 
Töissä en tiiä millaisia housuja siellä saan käyttää kun vatsa kasvaa, varmaan farkkukankaasta olevia siellä käytettävä, meidän työhousut on jo nyt vähän kireähköt vyötäröltä. Pelottaa jo vähän miten mun kokkitakki menee kiinni kun vatsa kasvaa... hyvin ainakin meni edellisessä työpaikassa kiinni kun kuopusta odotin, mutta ne olikin ihan vähän toisen malliset. 🤭

Muuten arjessa tuun käyttää treenilegginsejä, nytkin on h&m treenilegginsit jalassa.
 
Talvitakki pitäs varmaan hommata ettei tuu mahalle kylmä! Muuten käytän edellisessä raskaudessa hyväksitodettuja:
- kollarisetti eli äitiyskollarit ja huppari (tais olla zalandolta)
- perus mustia äitiysleggingsejä ja sukkiksia
- vartalonmyötäisiä mekkoja (normaalisti en tunne oloani tämmösissä mukavaksi mut raskausvatsan kanssa tykkään)

Mulla on myös yhet raskausfarkut mut ne on älyttömän epämukavat kun valuu koko ajan. Aion ehkä etsiä uudet, mut en oo ikinä sovittanut mukavia äitiysfarkkuja. Saa vinkata!
Mulla oli joskus ihan parhaat h&m sellaiset joustavat mammahousut mitkä oli ommeltu taskuja myöten farkkujen näköisiksi mutta kangas oli sellasta ihanan pehmeää trikoota tai joustocollegea! Aivan mun luottohousut. En normaalistikaan tykkää ns. Oikeista farkuista kun haluan enemmän joustoa 😅 tämmöset etsin kyllä uudet jos hömmöllä niitä vielä myydään.
 
Takaisin
Top