Äitiysvaatteet

Kaikki äitiysvaatemerkit ohjeistaa, että valitse sama koko, jota käytit ennen raskautta. No, ei toimi ainakaan minulle. Rinnat ei todellakaan mahdu vanhan koon mukaisiin äitiysvaatteisiin, vaikka eivät ne mielestäni NIIN paljon ole kasvaneet raskauden aikana, ja liian pienet trikoopaidat näyttävät törkeiltä. Olen jotenkin loukkaantunut tästä äitiysvaatteiden niukasta mitoituksesta 😝 Vaikka tiedän, että oikeasti vaatekoot on vain tyhjänpäiväisiä kirjaimia, ja tärkeintä on tarkastella vaatteen istuvuutta eikä tehdä itselleen kriisiä niistä kirjaimista tai numeroista.

Hyvä kuitenkin, että tuli tämä todettua ihan fyysisellä kirpparilla (kokeilemieni äitiysvaatteiden merkit esim. Anna Field, Mamalicious, Bonprix ja H&M äitiyslinjat), niin tietää ottaa sen huomioon myös nettikirppiksiltä ostaessa.
 
Kaikki äitiysvaatemerkit ohjeistaa, että valitse sama koko, jota käytit ennen raskautta. No, ei toimi ainakaan minulle. Rinnat ei todellakaan mahdu vanhan koon mukaisiin äitiysvaatteisiin, vaikka eivät ne mielestäni NIIN paljon ole kasvaneet raskauden aikana, ja liian pienet trikoopaidat näyttävät törkeiltä. Olen jotenkin loukkaantunut tästä äitiysvaatteiden niukasta mitoituksesta 😝 Vaikka tiedän, että oikeasti vaatekoot on vain tyhjänpäiväisiä kirjaimia, ja tärkeintä on tarkastella vaatteen istuvuutta eikä tehdä itselleen kriisiä niistä kirjaimista tai numeroista.

Hyvä kuitenkin, että tuli tämä todettua ihan fyysisellä kirpparilla (kokeilemieni äitiysvaatteiden merkit esim. Anna Field, Mamalicious, Bonprix ja H&M äitiyslinjat), niin tietää ottaa sen huomioon myös nettikirppiksiltä ostaessa.
Prismasta saa hyvänkokoisia/sopivia äitiysvaatteita, tosin saattaa joissain olla vähä suppea valikoima kuten meidän lähi prismasta… mutta löysin sielt viimeks aivan ihania house merkkiset äitiys trikoohousut❤️ mahtuivat ja joustaa hyvin ja mukavat❤️ eivätkä ees kalliit…

Noi h&m ollut aina mulle pieniä vaikken mikään iso edes ole.. ihanku ne tekee jollekim aasialaiselle ne vaatteet😂
 
Mä tein juuri Bonprixille tilauksen! En oo aiemmin tilannut sieltä mitään, mutta toivottavasti osuisi koot kohdilleen. Otin parit äitiys-/imetysliivit ja -toppia, parit äitiyslegginssit ja pikkarit sekä kaksi mekkoa ☺️
 
Kaikki äitiysvaatemerkit ohjeistaa, että valitse sama koko, jota käytit ennen raskautta. No, ei toimi ainakaan minulle. Rinnat ei todellakaan mahdu vanhan koon mukaisiin äitiysvaatteisiin, vaikka eivät ne mielestäni NIIN paljon ole kasvaneet raskauden aikana, ja liian pienet trikoopaidat näyttävät törkeiltä. Olen jotenkin loukkaantunut tästä äitiysvaatteiden niukasta mitoituksesta 😝 Vaikka tiedän, että oikeasti vaatekoot on vain tyhjänpäiväisiä kirjaimia, ja tärkeintä on tarkastella vaatteen istuvuutta eikä tehdä itselleen kriisiä niistä kirjaimista tai numeroista.

Hyvä kuitenkin, että tuli tämä todettua ihan fyysisellä kirpparilla (kokeilemieni äitiysvaatteiden merkit esim. Anna Field, Mamalicious, Bonprix ja H&M äitiyslinjat), niin tietää ottaa sen huomioon myös nettikirppiksiltä ostaessa.
:red-heart: Mun kokemuksen mukaan Mamalicious on pientä kokoa mitoitukseltaan, noi muut on aika normit kun vertaa noiden tavallisiin mallistoihin. Mun ongelma on hihojen ja lahkeiden pituus kun oon semmoinen tappi että nykyiset vaatteet on nykyisessä normikoossa liian pitkiä.
 
Mä tein juuri Bonprixille tilauksen! En oo aiemmin tilannut sieltä mitään, mutta toivottavasti osuisi koot kohdilleen. Otin parit äitiys-/imetysliivit ja -toppia, parit äitiyslegginssit ja pikkarit sekä kaksi mekkoa ☺️
Toivottavasti sulla osuu koot kohdilleen 👍🏻 Itse oon nimittäin tilannut Bonprixilta useamman kerran vaatteita ja jos oon ostanu jotain vaatetta samaa kokoa, kuin mitä vaikka Prismassa/Tokmannilla, niin se on ollut joka kerta vähintään yhtä kokoa liian suuri. Mut toivotaan, että tää ongelma on vain XL -vaatteiden kohdalla 🙂🙏🏻
 
:red-heart: Mun kokemuksen mukaan Mamalicious on pientä kokoa mitoitukseltaan, noi muut on aika normit kun vertaa noiden tavallisiin mallistoihin. Mun ongelma on hihojen ja lahkeiden pituus kun oon semmoinen tappi että nykyiset vaatteet on nykyisessä normikoossa liian pitkiä.
Totta, pitää kai vähän suhteuttaa noiden merkkien ei-äitiys-mallistoihin! Hyvä pointti!

H&M:ltä mikään koko ei ole oikein teini-iän jälkeen istunut mulle tyköistuvissa trikoopaidoissa. Jos paita sopii rintamuksesta niin se on liian löysä hartioista. Joten ehkä mun pitäisi hyväksyä, ettei myöskään niiden äitiyspaidat tuu sopimaan mulle, kun niissä on tää sama ongelma. Kuulostaa aika itsestäänselvältä nyt kun tän kirjoitin, mutta en oo aikaisemmin tajunnut luovuttaa :D

Lahkeiden ja hihojen lyhennys on muuten sellaisia töitä, jotka on yleensä ompelimoiden hinnaston edullisemmasta päästä. Lahkeiden lyhennys on ehkä 15 e ylöspäin, en tiiä saisko jostain kympillä. Mutta se on kyllä kurjaa, että jos ihan kaikkiin arkivaatteisiinkin, mitä ostaa, pitää teettää lyhennnykset, niin kertyy siinä hintaa 😬 Onkohan millään merkeillä petite-mallistossa äitiysvaatteita?
 
Takaisin
Top