Äitiysvaatteet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? 😊

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koet tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
En ole vielä siirtynyt, mutta omat vaatteet alkaa jo sen verran kirrata että ajattelin suoraan hankkia jotakin äitiysvaatteita. Harmittavasti tosi huonosti löytyy edes netistä plus-kokoisia äitiysvaatteita (olen itse kokoa 50/52), joten ilolla otan kaikki vinkit vastaan, mistä niitä kannattaisi etsiä. LA on tammikuussa, joten vähän hirvittää millä vaatteilla sitä oikein keskitalven pääsee kulkemaan :Face Without Mouth:
 
@Pikkelssi mulla on sama tilanne kans nyt. Nykyiset vaatteet tosiaan puristaa, tai suurin osa niistä. Varsinkin housujen kaulukset painaa vatsaa. Ajattelin kohta puoliin alkaa tilaamaan joitakin äitiysvaatteita. Luultavasti ensin on saatava ainakin parit äitiyslegginsit. Ajattelin tilata Bonprixilta, koska siellä riittää kokoja.
Mäkin olisin kiitollinen vihjeistä muihinkin kauppoihin, joista löytyis äitiysvaatteita isoja kokoja 🙂👌🏻
 
@Pikkelssi mulla on sama tilanne kans nyt. Nykyiset vaatteet tosiaan puristaa, tai suurin osa niistä. Varsinkin housujen kaulukset painaa vatsaa. Ajattelin kohta puoliin alkaa tilaamaan joitakin äitiysvaatteita. Luultavasti ensin on saatava ainakin parit äitiyslegginsit. Ajattelin tilata Bonprixilta, koska siellä riittää kokoja.
Mäkin olisin kiitollinen vihjeistä muihinkin kauppoihin, joista löytyis äitiysvaatteita isoja kokoja 🙂👌🏻
Saa vinkata, jos jostain löytyy ison koon äitiysvaatteita.. Bonbrix ja zizzi on tiedossa, mutta muita hyviä vinkkejä otetan vastaan :smiling-eyes:
 
Ajattelin etten hanki mitään äitiysvaatteita ”etukäteen” eli ennen kuin oikeasti tarvitsen niitä, mutta niin vain lähti eilen vaatetilaus netin kautta 😂 Pari hametta ja housuja, sukkikset ja muutama yläosa. Yritän pärjäillä mahdollisimman paljon omilla vaatteilla, onneksi noita löysiä neuleita ja neulemekkoja löytyykin kaapista valmiiksi. Mahaa ei vielä näy, vaikka housunkaulukset hieman jo puristavatkin ja farkkujen nappiin joutuu tekemään virityksen hiuslenkillä. Vielä varmaan muutaman viikon pärjäilee näin.
 
Mä tilasin niitä alkkareita lopen ja sellaset biker-alushousut ja ne oli kyllä ihanat mekon alla 🤩 pitäs jaksaa kattoa läpi kun oon saanu nyt vaatteita että mitkä passaa päälle, osan omista pienistä laitoin jo laatikkoon odottelemaan ”parempia aikoja” 😆 luultavasti olis sama lahjoittaa siskon tytöille osa koska en oo tainnu niihin mahtua esikoisen jälkeen enää ku satunnaisesti 😅
 
Onko kellään kokemusta hyvistä äitiysfarkuista? Ennen raskautta pidin pääasiassa farkkuja, ja jatkoinkin käyttöä siihen asti kun ne mahtui ponnarivirityksellä olemaan päällä. Nyt kesä on mennyt mekoissa ja ostin parit sellaiset pehmoista kangasta olevat äitiyshousut. Syksyä/talvea ajatellen kuitenkin kiinnostaisi paksummat housut, niin farkkuja on nyt tullu katseltua. 🤔
 
Onko kellään kokemusta hyvistä äitiysfarkuista? Ennen raskautta pidin pääasiassa farkkuja, ja jatkoinkin käyttöä siihen asti kun ne mahtui ponnarivirityksellä olemaan päällä. Nyt kesä on mennyt mekoissa ja ostin parit sellaiset pehmoista kangasta olevat äitiyshousut. Syksyä/talvea ajatellen kuitenkin kiinnostaisi paksummat housut, niin farkkuja on nyt tullu katseltua. 🤔
Mulla on ollut ihan vaan h&m:n farkkuja ja ne on ihan hyvin ajaneet asiansa minusta 😌
 
Onko kellään kokemusta hyvistä äitiysfarkuista? Ennen raskautta pidin pääasiassa farkkuja, ja jatkoinkin käyttöä siihen asti kun ne mahtui ponnarivirityksellä olemaan päällä. Nyt kesä on mennyt mekoissa ja ostin parit sellaiset pehmoista kangasta olevat äitiyshousut. Syksyä/talvea ajatellen kuitenkin kiinnostaisi paksummat housut, niin farkkuja on nyt tullu katseltua. 🤔
Mulla kans edellisessä raskaudessa oli h&m pillimalliset äippäfarkut ja ne oli mukavat. Viikonloppuna ostin Prismasta House-merkkiset, myös aika pillit, mutta ei Super super skinnyä mallia. Vielä ei ole kuin kokeilukokemus, mutta oli kyllä hyvät päällä.
 
Silloin yli 10v sitten kun odotin esikoista, äitiysvaatteet oli tosi paljo nätimpiä ja kivempia. Nyt jotenkin tylsiä ja mallit ei oo oikein mua varten, menty täs ny sit legginssi/trikoomekko linjalla 😅
 
Silloin yli 10v sitten kun odotin esikoista, äitiysvaatteet oli tosi paljo nätimpiä ja kivempia. Nyt jotenkin tylsiä ja mallit ei oo oikein mua varten, menty täs ny sit legginssi/trikoomekko linjalla 😅
Samaa mieltä, väliä esikoisen odotukseen se 3 vuotta ja nyt mun mielestä monet vaatteet näyttää pyjamilta ainakin nettikauppojen kuvissa 🙈 ennen oli kaikki paremmin 😂

Asiasta kukkaruukkuun, mulle tulee vastaan lindexin female engineering äitiysalushousu-mainoksia. Onko joku sattunut semmoiset hankkimaan? Menkkapikkareina mulla on parit ja toimii kivasti. Noiden funktio kuitenkin vähän epäselvä kun ei ole kuitenkaan jälkivuotoon tarkoitettu. Kuvauksessa lukee että imukyky vasta 2 terveyssidettä. Virtsankarkailua varten? 🤔
 
Miulla pitää olla lahkeen pituus 34' ni aika kevyeksi jää tarjonta. Bebesiltä oon tilaamalla saanu sopivia housuja. H&m farkuissa ei mitenkään riittäny lahkeenpituus. Muutenki tosi monessa kaupassa äitiysvaatteet on siirtyneet pelkästään nettikauppaan, mikä on rasittavaa.
 
Mä tilasin Zalandolta Next-merkkiset äitiysfarkut. Tuntuvat ainakin supermukavilta päällä ja kangas on tukevan tuntuista! Otin isoimman koon (50) ja mahtui tosi hyvin koon 50/52 ahteriin, on jopa väljät. Uskoisin, että mahtuvat lähes koko raskauden ajan (oon nyt viikoilla 21+1) jos tässä ei mitään ihmeellistä tapahdu. Tilasin myös Ulla Popkenin imetyshupparin, mikä on ihanan pehmeää materiaalia ja uskoihin mahan mahtuvan tähänkin malliin. Eli Zalandonkin malleista löytyy meille plussakokoisille sopivia kamppeita 😊
 
Mistä ootte löytänyt jotain muita äitiyshousuja ku farkkuja? Plussa kokoisille erityisesti ja joita vois sitten käyttää nii arjessa kuin vähä paremmissa paikoissa. Tuntuu et enemmän farkkuja on tarjolla ja ite en oikein niistä tykkää vaikka lappuhaalarit tulikin farkut hommattua.
 
Mistä ootte löytänyt jotain muita äitiyshousuja ku farkkuja? Plussa kokoisille erityisesti ja joita vois sitten käyttää nii arjessa kuin vähä paremmissa paikoissa. Tuntuu et enemmän farkkuja on tarjolla ja ite en oikein niistä tykkää vaikka lappuhaalarit tulikin farkut hommattua.
Mä oon ostanu vaan erilaisia legginsejä ja mulla on enimmäkseen joku tunikan tyylinen paita niiden kanssa. Äitiyslegginsejä on nyt kolmet kappaleet ja ne on hieman eri kokoja ja materiaaleja, eli hyvä alku pöksyissä 😊 Vielä kun tietäis, et mitä ihmettä mahtuu mun päälle marras-joulu-tammikuussa ilman, etten palellu jääpuikoksi 😅
 
Mä oon ostanu vaan erilaisia legginsejä ja mulla on enimmäkseen joku tunikan tyylinen paita niiden kanssa. Äitiyslegginsejä on nyt kolmet kappaleet ja ne on hieman eri kokoja ja materiaaleja, eli hyvä alku pöksyissä 😊 Vielä kun tietäis, et mitä ihmettä mahtuu mun päälle marras-joulu-tammikuussa ilman, etten palellu jääpuikoksi 😅
Mä en oo oikein legginsien ystävä ollu, tässä alkanut miettimään et pitääkö alkaa opettelemaan tässä raskauden edetessä jos ei muita housuja löydy 🤔
 
Mä en oo oikein legginsien ystävä ollu, tässä alkanut miettimään et pitääkö alkaa opettelemaan tässä raskauden edetessä jos ei muita housuja löydy 🤔
Niin, kyl mäkin haluisin välillä pitää joitain muitakin pöksyjä, mut varmaan harvoja hyvälaatuisia löytyy vaan esim. Zizzistä ja jos siellä ei ole joku alennuskampanja käynnissä, niin mun lompakko ei kestä niitä hintoja 🙈
 
Mistä ootte löytänyt jotain muita äitiyshousuja ku farkkuja? Plussa kokoisille erityisesti ja joita vois sitten käyttää nii arjessa kuin vähä paremmissa paikoissa. Tuntuu et enemmän farkkuja on tarjolla ja ite en oikein niistä tykkää vaikka lappuhaalarit tulikin farkut hommattua.
Minä tilasin just H&M:ltä semmoset pellavasekoite housut ja sitten semmoista paksumpaa trikoota olevat leveä lahkeiset housut. Tarvitsen vähän "siistimpiä" vaatteita töissä,joten nuo oli kyllä hyvä löytö. Osassa oli kokoja jopa XXXL, minä olen housukokoa 46-48 ja trikoohousuista otin xl ja pellavasekoitehousuista xxl. Toki laatu on varmaan on mitä on, mutta jospa näillä sinnittelisi :)
 
H&m on kyllä tosi reilua kokoa, mä oon tämmönen yhtä leveä ku pitkä ja h&m XL housut on reiluja 😃 olis kyllä kiva löytää muitakin ku leggareita, mutta jos housut on sopivia vyötäröltä niin sit ne on tosi pitkiä 😅
 
Takaisin
Top