Äitiysvaatteet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. 😊

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?

Täällä on jo äitiyshousut käytössä, kun vatsa päivän aikana turpoaa kovasti. Nyt 12+5. Löysillä paidoilla koitan vielä peittää.

Sama homma, yhdet farkut menee vielä mutta istuessa puristaa. Juuri hain kahdet äitiyshousutja on niin mukavat turvonneen vatsan kanssa 🤩

En ole jaksanut ekan raskauden jälkeen etsiä uusia sopivia housuja kun en vanhoihin ole enää mahtunut, joten äitiyshousuja olen käyttänyt nyt yli kolme vuotta putkeen. 😅 Ei siis tarvitse tässä mitään sen kummempia muutoksia tehdä pukeutumiseen vielä hetkeen.

Ostin kahdet äitiyshousut jo muutama viikko sitten, mutta ajankohtaiseksi niiden käyttö alkaa tulla nyt. Koko ensimmäisen kolmanneksen vapaa-aika mennyt sängyn pohjalla ja liikunta jäänyt kokonaan pois, joten se myös näkyy vaatteiden ahtaudessa. Nyt 10+3.
Talvitakkiasiaa toivon, että oma takki menisi tämän kevään. Onneksi kesävaatteissa löytyy sitten vaihtoehtoja isolle vatsalle enemmän.

Mites nuissa äitiyshousuissa yleensä menee noi koot, kannattaako tilata oma "normikoko" vai isompaa? Ootteko muuten nähny missään sellaisia mammahousuja, missä ei ois sitä korkeaa "tuubi" osaa vaan mieluummin esim. sellaset venykkeet sivuilla ?

Normikoko yleensä on sopinut. H&M näin justiin sellaiset venykkeelliset housut! Olisin ostanutkin, oli tosi hyvät mutta just mun koko puuttui. Aioin tilata ne mutta löysinkin sitten muita äitiyshousuja ennen kuin ehdin.

Kertokaapas miltä merkeiltä saa äitiysvaatteita? Tai mistä nettikaupoista hankitte? Alkaa housut jo kiristää ja pitäis tehdä ensimmäisiä hankitoja.

Kertokaapas miltä merkeiltä saa äitiysvaatteita? Tai mistä nettikaupoista hankitte? Alkaa housut jo kiristää ja pitäis tehdä ensimmäisiä hankitoja.
KappAhlilta täällä tosi moni innostui tilaamaan alesta verkkokaupalla.

Pyrin välttelemään liikoja äitiysvaatehankintoja kun on niin vähän aikaa kuitenkin käytössä, (eli koko kesä tyylikkäänä jätti t-paidoissa 😂) tähän paitamekkoon bonprixiltä rakastuin niin oli pakko tilata, luulis menevän vielä imetysaikanakin ihan näppärästi. Eka kerta kun bonprixiltä mitään ostin, aika edullisia vaatteita löytyi. Toinen hankinta oli ne kappahlin äitiysfarkut mitä täällä suositeltiin, ja hyvät onkin! 😊 ei ehkä loppuraskaudesta enää mahdu mut eipä kesällä niin farkkuja tarttekaan (toivottavasti ☀️)

IMG_6914.jpeg

Kiitos vinkeistä. Tuo seraphine tuli minullakin jossain vastaan mut koska oon nähny vaan netissä ni vaikee nähän hinta-laatusuhdetta.. ehkä pitää vain uskaltautua. Mulla isoin vatsa sattuu kevät-kesä ajalle joten varmaan mekko-tunika + leggins linjalla pystyy aika pitkälti menemään.

Itse käytän aika paljonkin vielä raskausajan vaatteita mitä tuli hankittua esikoisen aikaan (paitoja lähinnä ja sitten vaan isompia normi vaatteita). Synnytyksen jälkeen meni vielä pitkään että vanhat vaatteet ei mennyt kun ei mahtunut tai ei pystynyt imettämään. Eli itse ainakin kannustan hankkimaan jotain vaatteita missä on mukava olla voi imettää. Meidän kesät tulee olemaan pitkät ja hikiset .. siinä haluaa että on jotain päälle pantavaa :D

Äitiystoppatakin hommasin Torista kympillä. Jäätävä tämä turvotusvatsa. 😑
Kirppari on varmasti hyvä vaihtoehto myös äitiysvaatteille. Oon itsekkin selaillu paljon. Mietin että esim.housuissa joissa on vatsan päälle vedettävä resori, venyykö se paljon käytössä? Jos ostan käytetyt joita toinen on pitänyt ollessaan viimeisillään niin jääkö minun neljän kuulauden vatsalle löysäksi?

Kirppari on varmasti hyvä vaihtoehto myös äitiysvaatteille. Oon itsekkin selaillu paljon. Mietin että esim.housuissa joissa on vatsan päälle vedettävä resori, venyykö se paljon käytössä? Jos ostan käytetyt joita toinen on pitänyt ollessaan viimeisillään niin jääkö minun neljän kuulauden vatsalle löysäksi?
Riippuu varmaan resorista, mut omissa on pysynyt hyvänä. Oon käyttänyt edlliseen raskauteen ostettuja housuja sen jälkeen jo reilut kaksi vuotta, koska ovat mukavat päällä eikä resorin kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

Nyt on 14+3, ja oon nyt pari viikkoa käyttänyt äitiyshousuja, jos oon koko päivän jossakin. Raskaus ei aamuisin vielä juurikaan näy, mutta turvotus päivän aikana ruokailujen jälkeen on niin epämukavaa, että on tosi epämukava olo ilman väljempiä vaatteita. Vähän väljemmät mekot vielä menee kivasti, mut en tykkää käyttää mekkoja, kun on vielä niin kylmä :D Tosin paksut sukkikset ostin Lindexiltä, joten niiden kanssa oon autoilessa tarjentunut laittaa jonkun mekon päälle.
Ostin vasta yhdet housut H&M:lta, kun ajattelin, etten sit tiedä ennakkoon, että minkälaisia vaatteita sitä tykkää käyttää sit kun vatsa kasvaa, ja toisaalta et minkälaiset kelit on tulossa. Onneksi tän kylmemmän ajan pärjää hyvin ihan normi takeilla, ettei tarvitse sellaista hankkia.

Aika vähän liikkeissä on oman kokemuksen mukaan äitiysvaatteita, olen löytänyt niitä vaan H&M:ltä ja Prismasta :D Vaateliikkeitä kotikaupungissa on kyl paljon, joten vähän olen tästä yllättynyt. Ekaa kertaa kun oon asialla, niin vähän arkailin tilata netistä, kun en yhtää tiedä, mikä olis hyvä päällä. KappaHlilla en olekaan vielä käynyt, joten pitää siellä piipahtaa. Samoin käydä kirppiskierroksella, kun tarve tulee.

Nyt on 14+3, ja oon nyt pari viikkoa käyttänyt äitiyshousuja, jos oon koko päivän jossakin. Raskaus ei aamuisin vielä juurikaan näy, mutta turvotus päivän aikana ruokailujen jälkeen on niin epämukavaa, että on tosi epämukava olo ilman väljempiä vaatteita. Vähän väljemmät mekot vielä menee kivasti, mut en tykkää käyttää mekkoja, kun on vielä niin kylmä :D Tosin paksut sukkikset ostin Lindexiltä, joten niiden kanssa oon autoilessa tarjentunut laittaa jonkun mekon päälle.
Ostin vasta yhdet housut H&M:lta, kun ajattelin, etten sit tiedä ennakkoon, että minkälaisia vaatteita sitä tykkää käyttää sit kun vatsa kasvaa, ja toisaalta et minkälaiset kelit on tulossa. Onneksi tän kylmemmän ajan pärjää hyvin ihan normi takeilla, ettei tarvitse sellaista hankkia.
Mekot voi olla hyvä investointi, kun menee loppukesästäkin ison mahan kanssa. Kannattaa katsoa että vaatteet on semmoset missä voi myös imettää. Itse en mahtunut omiin vanhoihin vaatteisiin pitkään aikaan, niin oli hyvä että alkuun oli raskausvaatteet myös imetysvaatteina!

Mekot voi olla hyvä investointi, kun menee loppukesästäkin ison mahan kanssa. Kannattaa katsoa että vaatteet on semmoset missä voi myös imettää. Itse en mahtunut omiin vanhoihin vaatteisiin pitkään aikaan, niin oli hyvä että alkuun oli raskausvaatteet myös imetysvaatteina!
Joo, pitää etsiskellä sellaisia. Parin tutustumisreissun pohjalta löytyi vaan sellaisia ribbineuleisia myötämeneviä mekkoja, joka ei oo ehkä se, mitä haluan kesäkuumalla saati töissä toimistolla käyttää :D Ja hyvä vinkki, pitääkin tsekata, että mekot olis myös imetykseen tarkoitettuja.

Takaisin