Äitiysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cara*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin jo prismassa hypistelemässä äitiysvaatteita, mutta kohtasin saman ongelman kuin kaikissa muissakin vaatteissa, eli mun pituus.
Oon 173 senttinen ja mun kädet ja jalat ovat todella pitkät. Hihat ja lahkeet jäävät aina lyhyeksi. Vaatekoko on S tai M, joten tuntuu, että kaikki vaatteet ovat lyhyitä, jos ne ovat muuten sopivia. Onneksi odotusaika painottuu aika hyvin kesään, joten hameilla ja leggareilla pääsee varmaan aika pitkälle. Syyskuu menee varmaan vielä leggingsien ja tunikoiden kanssa ja lokakuussa alkaakin jo äitiysloma joten ei oo väliä missä vaatteissa oleskelen.
Jos jollain teistä on kokemusta äitiysvaatemerkistä, joka sopii hoikille, mutta pitkäraajaisille, niin vinkkejä otan mieluusti vastaan. :happy:

Minulla myös sama ongelma, tosin pituutta 172 cm. H&m mammavaatteet menivät kohtuullisesti. Muistaakseni lahjepituus s- koossa oli nipin napin riittävä. Eri mallien välillä oli vähän eroa.

Kävin jo prismassa hypistelemässä äitiysvaatteita, mutta kohtasin saman ongelman kuin kaikissa muissakin vaatteissa, eli mun pituus.
Oon 173 senttinen ja mun kädet ja jalat ovat todella pitkät. Hihat ja lahkeet jäävät aina lyhyeksi. Vaatekoko on S tai M, joten tuntuu, että kaikki vaatteet ovat lyhyitä, jos ne ovat muuten sopivia. Onneksi odotusaika painottuu aika hyvin kesään, joten hameilla ja leggareilla pääsee varmaan aika pitkälle. Syyskuu menee varmaan vielä leggingsien ja tunikoiden kanssa ja lokakuussa alkaakin jo äitiysloma joten ei oo väliä missä vaatteissa oleskelen.
Jos jollain teistä on kokemusta äitiysvaatemerkistä, joka sopii hoikille, mutta pitkäraajaisille, niin vinkkejä otan mieluusti vastaan. :happy:

Käyppäs kattoo Name It:in valikoimaan:) ovat mitoitettu eurooppalaisittain joten vois olla ehkä sopivia? Merkki oli joku mamalicious..? Tai vastaava.

Ja nykyäänhän on muotia kulkee nilkat paljaana [emoji23] en kyllä tosin ymmärrä kyseistä muotia. Eli vitsillä sanoin..:)

Farkkujen sopiminen riippuu varmaan vähän siitäkin, nouseeko paino kuusi vai kolmekymmentä kiloa! Aika monella varmaan menee samat pöksyt koko ajan.

Mä jo kaivoin äitiysvaatteet esiin, mutta totesin, että kivemmalta vielä tuntuu vanhat vaatteet.

Niin joo! Täällä on kaupungin keskustassa jossain yks liike, joka myy pelkästään äitiysvaatteita, lähinnä mekkoja. Ja hinnat on jotain vitosen luokkaa! Täytyy käydä tsekkaamassa. Vaikka mä oon koittanu tän vuoden aikana muutenkin valita uudet mekot niin, että ne menis myös mahan kanssa.

Itsellä ainakin meni samat vaatteet loppuun asti. Nyt pohdin ottaisiko jo mamma farkut käyttöön. Yhteen ilta pslaverppa pistin normi farkut ja juoksin 30 min välein pissalla ja lopuksi oli avattava nappi. Jännä juttu kun paino on tippunut hiukan niin ei pitäisi olla ongelmia housujen kanssa.

Mulla on jemmassa aiemmin hankittuja vaatteita kun odotin kesä vauvaa. No voin kertoa, että jäi käyttämättä osa kun oli niin kylmä alkukesä joten pääsevät nyt käyttöön.

Ostin Zalandolta äippävaatteita eivät olleet edes edullisia ja hajosivat ennen ekaa pesua.

HM ostin boy Friends äippäfarkut ja sit sellaiset kauniit tukisukat joten ei nilkat vilku olen 180cm pitkä

Kaivoin tänään mammahousuja jemmasta ja ajattelin laittaa päälleni yhdet, joita käytin viimeksikin alkuraskaudesta. Niissä ei ollut sitä masutuubia, mut muuten joustava ihana vyötärö. No, kappas vaan, eihän ne mahtuneet reisistä päälle, kun painoa on jotain 8kg enemmän, kuin tuolloin :nailbiting: toivottavasti muut olemassa olevat mahtuis...

Kaivoin tänään mammahousuja jemmasta ja ajattelin laittaa päälleni yhdet, joita käytin viimeksikin alkuraskaudesta. Niissä ei ollut sitä masutuubia, mut muuten joustava ihana vyötärö. No, kappas vaan, eihän ne mahtuneet reisistä päälle, kun painoa on jotain 8kg enemmän, kuin tuolloin :nailbiting: toivottavasti muut olemassa olevat mahtuis...

Toi on ihan syvältä

Joo, ihan pikkusen otti päähän :banghead: mut ehkä tää paha olo vähän hillitsisi tuota syömistä, ni ois vielä jotain toivoa muitten vaatteiden osalta :D

Joo, ihan pikkusen otti päähän :banghead: mut ehkä tää paha olo vähän hillitsisi tuota syömistä, ni ois vielä jotain toivoa muitten vaatteiden osalta :D

Mä en edes yrittänyt mahtua vanhoihin vaatteisiin.... Toki mahduin yhtiin äitiysfarkkuihin mittaa en tykkää niistä

Höh, oon just Zalandosta kattellu noita ja löytänyt kivoja, mut ei sit varmaan kannata tilata jos on noin heikkolaatuisia :(

Siis toiset maksoi 65€ ja hajosivat 2päivän käytön jälkeen rekku on tehty tosi hankalaksi

Mietin tässä juuri että mitä ihmettä mä alan pukea päälle :woot: Turvotus on koko ajan päällä ja maha on kunnon pallo niin ei mene enää korkeavyötäröiset farkut jalkaan edes. Sitten eilen kun olimme miehen kanssa kaupoilla niin mulla oli legginssit ja mekko niin näytti illalla jo aika siltä kun olisin pidemmälläkin raskaana.

En tiedä miten pystyn peittelemään tätä töissä, että isoja löysiä paitoja vaan.. kai..

Onko ihan hölmöä tilata äitiysfarkut jo lähinnä tän turvotuksen takia :rolleyes: rv 7-8 nyt.

Mietin tässä juuri että mitä ihmettä mä alan pukea päälle :woot: Turvotus on koko ajan päällä ja maha on kunnon pallo niin ei mene enää korkeavyötäröiset farkut jalkaan edes. Sitten eilen kun olimme miehen kanssa kaupoilla niin mulla oli legginssit ja mekko niin näytti illalla jo aika siltä kun olisin pidemmälläkin raskaana.

En tiedä miten pystyn peittelemään tätä töissä, että isoja löysiä paitoja vaan.. kai..

Onko ihan hölmöä tilata äitiysfarkut jo lähinnä tän turvotuksen takia :rolleyes: rv 7-8 nyt.

Mulla on jo käytössä mammafarkut, turvotus on ihan jäätävää varsinkin iltaisin :grin Harmittaa vähän, kun laitoin kiertoon esikoisen odotuksen ajalta kaikki muut farkut paitsi nämä yhdet... Pitää siis shoppailla uusia mahdollisimman pian.

Kiitos kettukarkki, taidan lähteä tilamaan nyt mammafarkut netistä :) Iltaa kohden joo turvotus lähtee ihan lapasesta ja tuntuu että vatsanahka repee.

Takaisin