Äitiystoppahousut?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Affinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Affinia

Satasella mukana keskusteluissa
Terve!

Osaatteko neuvoa, saako Helsingin keskustasta / pk-seudun ostoskeskuksista jostain äitiystoppahousuja?

Menen parin viikon päästä Tahkolle tapahtumaan, jossa ollaan monta tuntia ulkona paikallaan ja täytyy saada lämpimät toppahousut.

En ole koskaan nähnyt, tehdäänkö toppahousuja äitiysmalleina, vai onko vain ostettava normaalit, mutta isompaa kokoa olevat toppahousut.

Kiitoksia mahdollisista vinkeistänne!

minä ostin ihan normaalit toppahousut jotka menivät jalkaan, mutteivät kiinni. Leikkasin sitten sopivan kokoisen palan pois ja ompelin trikoota aukon kohdalle sen verran kuin mahani vaati. menivät koko viime talven (lapsi syntyi 18.7.2010). ja pysyivät jalassa hyvin. olen käyttänyt niitä tänäkin talvena ja hyvin toimivat.

Moi!

Mä löysin Stadiumilta toppahousut, joissa molemmissa sivuissa vetoketjut vyötäröstä lahkeeseen asti. Sitä mukaan kun masu kasvaa, voi aukaista vetoketjuja. Jotta housut pysyy paremmin päällä, voi sivuihin ommella helposti kuminauhat antamaan napakkuutta.

Mä pidän sellasia (ikivanhoja) henksellisiä korkeevyötäröisiä toppahousuja, missä on vetoketju edessä, vetskari auki... Hyvin toimii ainaki mulla :)

Hei vaan!

Mä olen samoilla linjoilla edellisten kanssa.

Mulla on nyt toinen talvivauva tulossa ja nämä kaksi talvea olen pärjännyt ihan tavallisilla toppahousuilla, joista olen jättänyt edestä vetoketjun auki. Omat "tavishousut" eivät ole mahtuneet jalkaan, joten olen tarvittaessa käyttänyt mieheni vyötärömallisia toppiksia, joihin olen laittanut irralliset henkselit, jotta housut pysyvät ylhäällä. Itse en ole mitään ylimääräisiä kiiloja tai kumppareita ommellut, vaan mulle on riittänyt, että olen pistänyt housujen päälle fleecepusakan helman (siis fleece on puettu niin, että henkselit ovat jääneet sinne pusakan alle jemmaan) ja sitten siihen päälle olen pukenut toppatakin (laskettelutakki, jonka helma ylettää takapuolen päälle). Hyvin olen pärjännyt kovillakin pakkasilla!

Noita äitiysmallisia toppahousuja koitin itse viime talveksi kurkkia kaupoista sekä nettikaupoista, mutta ainuttakaan mammoille suunnattua versiota ei tullut vastaan. Tästä vedin johtopäätöksen, ettei niitä varmaan edes valmisteta, kun käyttöaika jää tuollaisille housuille niin lyhyeksi ja hintakaan tuskin olisi kovin edullinen?!

Tervehdys!

Samaan päädyin kuin moni muukin ja ostin tavalliset edullisesti eilen alennusmyynneistä.

Tässä vielä äsken kesäkuisten painonnousun "tuskaiselle" tukipalstalle kirjoittamani viesti... :)

Nyt olisi palstalaisten henkiselle tuelle tarvetta... Kävin eilen ostamassa toppahousut ensi viikonlopun Tahkon-matkaa varten.

Äitiystoppahousuja ei löydy mistään, joten päädyin ostamaan edullisesti tavalliset, vyötäröstä riittävän isot toppahousut. Jouduin ostamaan kokoa 44! Aaarghh.... En ole koskaan ostanut vaatetta kokoa 44 (normaalisti 38-40) - pakko tulla tänne purkamaan angstia....

No, ei kai niillä kokomerkinnöillä oikeasti ole mitään väliä, mutta piti tulla tänne "avautumaan", kun tämä ihana tukipalsta on olemassa! Eipähän ainakaan toppahousut kiristä vatsakumpua ensi viikonloppuna, ehkä kestän sisäisen tuskan housujen koosta!

Ja luonnollisesti leikkasin kokomerkinnän pois - "out of sight, out of mind"..... emoticon

Takaisin