Äitiyspakkaus

rosmarinaa

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2016
Aattelin tehä tällasen ketjun, sillä itselleni tuli likainen tuote äpakkauksessa. Oon kuullut myös paljon paljon muita tarinoita -15 pakkauksen viallisista tuotteista. Värillisten vaatteiden valkoiset osat värjäytyneet ekassa pesussa, nepparit irtoilleet, vaatteissa ollut reikiä yms.

Eli jos teiltä löytyy viallisia tuotteita, niin kertokaa tänne, osataan muut varautua. :)

WP_20160315_029.jpg

Mulla valkoisessa 62/68 bodyssä kaksi tahraa jotka epäilyksettä muistuttaa kuivunutta verta.... Ei lähteny pesussa pois ja eilen otin kelaan yhteyttä. Katsotaan mitä sieltä sanovat...

Muut vaatteet pitää käydä vielä tarkkaan läpi reikien yms varalta..

Kelan sivuilla on tieto:
Viallisia tuotteita pakkauksessa?
Jos saamassasi äitiyspakkauksessa on viallisia tuotteita, voit palauttaa ne asiakaspalautuksena maksutta. Viallisen tilalle saat uuden, ehjän tuotteen. Palauta viallinen tuote osoitteeseen Logistikas Hankinta Oy, Hakunintie 13, 26100 Rauma. Kirjoita kuoreen merkintä "ASIAKASPALAUTUS" ja merkitse myös palautustunnus 633944. Viallisten tuotteiden tiedustelut: aitiyspakkaus(at)logistikas.fi tai puh. 040 842 1001. Muut tiedustelut lapsiperheen palvelunumerosta.

Itse en ole vielä edes pakkusta tilannut kun venyt tilausta viimeiseen mahdolliseen ajankohtaan, jos vaikka saisin 2016 pakkauksen. Se miellyttäisis minun silmää enenmmän. :)

Juuri tuonne laitoin sähköpostia asiasta menemään. :)

Mäki oisin nii kovin halunnu 16 pakkauksen, mut en ois varmaan muutenkaa saanut...

Mä oon tyytyväinen 2015 pakkaukseen, mut en oo oikeastaan vielä ees avannut laatikkoa, suojapahvit on poistettu. Pitääkin jossain vaiheessa tutkia, ovatko kaikki tuotteet kunnossa.

Minäkin meinasin viivyttää hakua viimeiseen päivään asti (la 24.5 eli 24.3. viimeistään haku).
Äitini vain kertoi kuinka oli jostain lukenut, että jakelun aloituksen arvioitaisiin viipyvän LOKAKUULLE asti :wideyed:

No ei se mitään maksa yrittää edes..

Oon hakenut pakkauksen ajat sitten ja purkanut kaiken paikoilleen. Vaatteet, lakanat yms. on pesty, kaikki oli kunnossa ja kesti pesun hyvin. Eli täällä suunnalla meni ongelmitta. Tykkäsin -15 pakkauksesta, uuskin on hyvä, mutta siis mulle ei ollut väliä, kun sai niin paljon kaikkea kivaa. :D

Pakkaus täälläkin ollut jo aikoja, mutta nyt vasta alan pestä vaatteita.
Vastaan tulikin pesu- ja väriongelma. :D Omat ja miehen vaatteet on ollut helppo jakaa mustiin ja valkoisiin. Siltä väliltä olevat olen pessyt vanhojen väriä päästämättömien mustien kanssa.
Mutta kuinka nämä äp:n vaatteet lajitellaan?! Valkoiset tietty samassa, mutta entäs ne vihreät ja keltaise? Entä ne kuviolliset valkoiset? Turkoosit pöksyt, joista olikin varoituslappu mukana, pesen omien mustien kanssa.
Ensiodottaja kyselee tyhmiä! :D

Mie kyllä pesin vaan kaikki valkoset samassa ja loput värilliset samassa, samaan aikaan ku muutki vauvanvaatteet pesin :-)

http://fi.dr-beckmann.com/parempi-pesu/varjaytymissuoja/varin-ja-liankeraaja-mikrokuituliina/
Tuollainen koneeseen ja vaaleat värit samaan koneelliseen valkoisten kanssa ja tummemmat värit mustien kanssa. Meillä kun on ihan kaiken värisiä vaatteita niin valkopyykkiä ei tule pestyä laisinkaan. Tio liina on kyllä ollut tosi hyvä. On valkoiset pysyneet valkoisena vaikka on joku punainenkin satunnaisesti eksynyt samaan koneelliseen. :) (Pesen siis punaiset tummien kanssa yleensä.)

Äläkä pelästy kun ne on pari pesun jälkeen mustia... Se kuuluu asiaan. :)

Mulla oli onneksi hyvässä kunnossa kaikki. :eek: Kannattaa tosiaan valittaa niin saa puhtaan/ehjän tilalle. :)

Tossa mun -15 pakkauksen ne siniset housut päästivät ihan hirveästi väriä, heitin ne sitten mustien ja muiden tummien kanssa pesuun. :grin Muista ei lähtenyt värejä ainakaan meillä.

Mä sain kaverilta sellaisen ohjeen että jos värillisen vaatteen sisäpuoli kuitenkin on "valkoinen" eli vaate on ns. pintakuvioitu/värjätty niin sen voi pestä valkoisten joukossa ensimmäisen pesukerran jälkeen.
Mulla ja miehelläni ei ole käytännössä kuin mustia vaatteita niin tummat värilliset menee niiden joukossa ja muut vaaleat/valkoiset sitten omassa pesussaan. Tähän asti ei ole meillä tarvinnut pyykkiä lajitella joten tarviikin muistaa ostaa toinen pyykkikori o_O

Meillä on kyllä kaikki pyykit samassa korissa, poimin sieltä vain osan vaatteista, riippuen mitä pesen. Ei oo käynyt mielessäkään, et olis eri pyykeille eri korit, ei oo kyllä tilaakaan. :D

No mä aattelin tota toista pyykkikoria senkin takia että vauvan vaatteet on parempi pestä 60 asteessa ja omia vaatteita taas ei voi pestä niin onpahan sitten jo valmiiksi omissa pöntöissään. Meille kuitenkin onneksi mahtuu pieni kori vielä ison puisen pyykkikorin lisäksi pesutilaan.

Joo, no aina tietty helpompaa jos mahtuu. Mä seulon värit ja lämpöasteet aina tilannekohtaisesti ts joutuu joka tapauksessa tekemään harkintaa. Pesen paljon kyllä omiakin vaatteita 60Cssa, esim. liikuntavaatteet lähtevät paremmin puhtaiksi.

Mä pesen ainakin kaiken vaan samassa koneessa samoilla aineilla. No okei, pyyhkeet ja liinavaatteet usein keskenään ja vaatteet keskenään. Meillä vauva-parka olisi varmaan alaston ennen kuin pyykkikone olisi täynnä. :grin Mutta siis ei tossakaan ole mitään oikeaa tai väärää tapaa. Meillä vaan ei toimisi vauvapyykin pesu erikseen. ...Tai siis kai se toimisi, mutta... :rolleyes: Ei kesälläkään välttämättä niin lämmintä ole. :grin

Takaisin