Otan pakkauksen, Kela neuvola oli tänään. Ihan tavallinen neuvolakäynti, kyseli kuulumiset täytin masennus-seulonta lomakkeen ja juteltiin siitä, mitattiin kohdun korkeus ja yritettiin kuunnella sydänäänet, mutta pikkuisella oli niin kova meno päällä ettei saanut kuin muutamaksi sekunniksi kuulumaan :D muuten tuli vaan potkuja doppleriin.
Tehtiin perus-neuvolatutkimukset, eli pissanäyte, hemoglobiini, paino ja verenpaine. Sit mittasi sen SF-mitan ja kuunneltiin sydänäänet.
Kyseli kuulumiset, täytettiin ipana-tietokantaan tietoja (synnytyssairaalaa, eli taysia varten), käytiin läpi sekä äidin että isän kela-jutut (näytti siis paperilomakkeen, jolla haetaan äitiysavustus, äitiysraha, vanhempainraha ja lapsilisä + isä vastaavat) ja antoi sen raskaustodistuksen...
Ei siis mitään ihmeellistä ja kela jutut oli mulle jo aika selvillä, kun olin itekseni lukenut kelan sivuilta samat asiat. :D
Otan pakkauksen, 19.10 on aika. Sillä raskaustodistuksellako saa myös virallisesti sen milloin äitiysloma alkaa? Itse meinasin jäädä jo 50 päivästä lähtien. Työnantajalle varten tarvii viralliset päivät.
Tarjoilijan työ niin tuntuu jo nyt etten jaksa. Alkaa jalat painaa ja iskias oireita tullu. En kuitenkaan pala 9kk jälkeen vielä töihin vaan jään hoitovapaalle.. mutta vielähän on aikaa miettiä.