Äitiyspakkaus

milu2012

Oman äänensä löytänyt
Mitä mieltä olette äitiyspakkauksen toppapuvusta? Itse sain vielä tämän "vanhan" pakkauksen jossa se harmaa puku, koko 68-74cm, tuntuu aika hurjan isolta vastasyntyneelle? Oletteko sitä käyttäneet ketkä kenties omaavat jo muksuja? Vai oletteko/meinasitteko ostaa uuden?

Meillä on kyllä semmoinen samettipintainen karvasisustainen puku myös jonka luulisin kyllä menevän myös talvi aikaan kun alle vaan vaatetta.
 
esikoinen syntyi huhtikuussa 2011 ja talven 2011-2012 meni sopivasti päälle.
ei ollut käytössä muuta pukua. jouluvauvalle haalari on liian iso.
 
No samaa eilen ihmettelin, että sehän taitaa olla sopiva just kesällä ja mahtuuko sitten enää vuoden päästä enää päälle? Mulla on kyllä jo ostettuna kirppikseltä pienempi toppapuku kun mulle kaikki sanoivat että se äitiyspakkauksen puku on liian iso talvivauvalle. Eli meillä pakkauksen toppapuku menee suoraan kaapin perälle odottelemaan ens syksyä jos mahtuu enää päälle silloin!?
 
Lähisuvussa ei tällä haavaa ole kuin yksi talvivauva nyt tulevan lisäksi. Sisko, jonka tytteli syntyi joulukuun alussa, kertoi, että hän käytti äitiyspakkauksen haalaria tytöllä alusta lähtien. Kääri kuulemma hihoja ja lahkeita. Miten homma tarkalleen luonasi, en oikein muista kun sen verran jo aikaa. Mutta aivan liian iso se puku on ollakseen kätevä. Vauvahan putoaa lahkeesta ulos. :/ Siskokin osti sitten toisen, pienemmän toppapuvun sen äitiyspakkauksen ylisuuren lisäksi. Itse ostin kirppikseltä toppapussin ulkoilua ja kaukalopuvun autoilua varten. Valitettavasti se äitiyspakkauksen puku ei taida olla enää kovinkaan käyttökelpoinen ensi talvena... Turha kapistus talvivauvalle; ensiksi aivan liian iso ja seuraavana talvena hyvin todennäköisesti aivan liian pieni.
 
Esikoinen syntyi lokakuussa ja hänellä käytettiin tuota äp:n haalaria niin vaunuissa kuin kaukalossakin. Olihan se reilu, mutta en jaksanut kuitenkaan hommata pienempääkään... :) Toki tuo poika oli sen verran pitkä jo syntyissään, että ehti ennen pakkasten tuloa kasvaa sen verran, ettei ihan hukkunut sinne haalarin sisuksiin. Nyt tulevaa vauvaa varten olen koittanut ettiä tuohon turvakaukaloon sopivaa lämpöpussia, niin ei tarvitse siihen haalaria ja vaunuillessa käytetään sitten tuota äp:n haalaria, vaikka se iso onkin, mutta onpahan helppo pukea, kun ei sen kummemmin tarvitse käsiä ja jalkoja tunkea hihoihin ja lahkeisiin, sen kun vain laittaa mukeron haalarin sisään ja vetoketjut kiinni. :D
 
meillä on nyt 3 tai 4 noita toppapukuja, ku ite oon ostanu yhden ja äiti oli ostanu yhden ja sit viel löytäny siskon vanhoja 1 tai 2, en oikeen sen puheita tajunnu emoticonsaa nähdä pääseekö koon puolesta kuitenkaan ykskään käyttöön.. kirpparilta ostin jonku oisko ollu 56-60 kokoo tai jotain sinne päin ja uutena oli ihan pakko ostaaa 62-68 kokonen..
 
hyvä tietää :) Voi olla että joutuu kirppareita kiertelemään, on nimittäin hintavia  uudet toppikset kun kävin katselemassa.

Onkos kokemuksia näistä "pussi" toppapuvuista missä jalat on yhdessä? onko ne käteviä vai ihan normi puku vauvalle?
 
Kaverin suosituksesta etsiskelin moisen. Hyviä puolia kuulemma on, ettei tarvitse taistella töppösten kanssa ja helpompi pukea. Huono puoli, että jos ei ole reikiä turvakaukalon hihnoille, niin tarvitsee toisenlaisen pukineen mahdolliseen autoiluun ellei ole kätevä käsistään ja saa tehtyä niitä itse. Mutta kirppikseltä löytää kyllä pukinetta joka lähtöön. :) Löytyy toppapukua, toppapussia, toppapussia kaukalon hihnarei'illä, kaukalopukua... Tulee melkeinpä runsaudenpula. :D
 
Takaisin
Top