Äitiyspakkaus vai -avustus?

Äitiyspakkauksen talvihaalarista. Meidän 1,5-vuotias käyttää edellee. Ekana talvena haalari oli käytössä makuupussina, mikä oli kätevä pienelle.

Olen vähän kahden vaiheilla, ekasta lapsesta (-14) otin avustuksen. Olen hamstrannut odottamista odottaessa jo aika paljon pieniä vaatteita 🤭❤️

Itse olin aiemmin aina ajatellut pakkausta, mutta nyt en ole niin varma. Muutenkin kun haluan ostaa vaatteet sun muut tavarat pääasiassa käytettynä (paitsi niitä mitä nyt pakko ostaa uutena tai ei löydy) niin tuntuu oudolta ottaa vastaan laatikollinen täysin uutta kamaa, kun samoja asioita on yleensä kirpparit pullollaan. Sitä en tosin tiedä saanko samat asiat kasaan käytettynä halvemmalla..

Esikoisen kohdalla otettiin paketti, oli hyvä valinta. Toisen ja nyt kolmannen kohdalla otetaan rahat kun on tosi hyvin kaikkea vauvatavaraa tallessa.

Mua kiinnostaisi hirveästi nähdä vuoden 2025 pakkaus! Kestää kovin pitkälle vuoteen ennen kuin se julkaistaan 😅 Me otettiin viimeksi pakkaus, tai oikeammin ostettiin, kun en ulkosuomalaisena ole oikeutettu mihinkään avustukseen enää. Tälläkin kertaa aion luultavasti ostaa sen joltakulta avuliaalta joka haluaisi mieluummin avustuksen kuin pakkauksen, jos siis löydän sellaista apuria 🥰

Mua kiinnostaisi hirveästi nähdä vuoden 2025 pakkaus! Kestää kovin pitkälle vuoteen ennen kuin se julkaistaan 😅 Me otettiin viimeksi pakkaus, tai oikeammin ostettiin, kun en ulkosuomalaisena ole oikeutettu mihinkään avustukseen enää. Tälläkin kertaa aion luultavasti ostaa sen joltakulta avuliaalta joka haluaisi mieluummin avustuksen kuin pakkauksen, jos siis löydän sellaista apuria 🥰
Menee kyllä ihan äärettömän pitkälle!!

Mä olen miettinyt ihan samaa! Terveisin toinen ulkosuomalainen 😊

Muakin kiinnostaa tuo tän vuoden pakkaus, malttamattomana oon koittanu aina välillä kurkkia Kelan sivuja jos se oisi jo julkaistu mutta edelleen tuota viime vuoden pakkausta tosiaan vaan jaetaan.

Ei olla vielä ihan varmoja että päädytäänkö pakkaukseen vai avustukseen. Meillä ei toisaalta ole mitään vauvajuttuja valmiina ennestään niin ehkä tuo pakkaus voisi olla näppärä. Vauvan tavaroiden ostaminen pääosin käytettyinä kuitenkin houkuttaisi ekologisista syistä. Onko jollakin kokemusta siitä, että saisiko tuolla avustussummalla ostettua käytettynä suunnilleen vastaavat tavarat kuin mitä tulee pakkauksessa (tai enemmänkin)?

Itse vähän kahenvaiheilla kumman ottaisi, mutta puoliso haluisi äitiyspakkauksen. Itse mietin kans tota kun vaikuttaa pienentyneen, et saisko sitten rahalla kuitenkin mieluisampia ja jopa enemmän 🤔

Pakkaus on pienentynyt 2018 vuodesta oliko 25 tuotteella ja jos oikein ymmärsin niin saattaa vielä siitäkin pienentyä tälle vuodelle. Mä uskon että etenkin käytettynä niin saa kyllä helposti ostettua samaan määrän tavaraa, tai jopa enemmän! 🙂

Mun tekisi tavallaan mieli ottaa äitiyspakkaus, koska se tunne, kun sen saa, on jotenkin niin ihana. Mutta tällee kolmannen lapsen kohdalla tota tavaraa on jo niin paljon, että sen puolesta varmaan kallistutaan siihen avustukseen.

Pakkaus on pienentynyt 2018 vuodesta oliko 25 tuotteella ja jos oikein ymmärsin niin saattaa vielä siitäkin pienentyä tälle vuodelle. Mä uskon että etenkin käytettynä niin saa kyllä helposti ostettua samaan määrän tavaraa, tai jopa enemmän! 🙂
Mä olen kuullut et pakkaus on pienentynyt koska ihmiset vaativat vastuullisuutta ja se maksaa niin samalla rahalla saa vähemmän. En tiedä toki onko toi vastuullisuus vaade totta.

Just katoin uuden pakkauksen sisällön ja tiedän et mies ihastuu muumihaalariin.. hän jos joku on aito muumifani :tears:

Takaisin