Äitiyspakkaus 2025 ♡

Minusta hurjaa, kun tuotteita on noin vähän! Kun vertasin esim. omaan vuoden 2016 pakkaukseen. Toki ymmärrän syyt, jos laatu parempi niin tietty se sitten maksaa enemmän. Mutta ei noilla kyllä kauaa pärjäisi, jos ei olisi vauvan syntyessä muuta hankittuna.

Värit oli pettymys, kovin valjua on. Ja valkoiset töppöset ja tumput menee heti likaiseksi. Viime vuosina ei ole miellyttänyt silmää pakkaukset ja ei otettaisi pakkausta jos saataisiin vielä vauva. Mutta jos olisi kyseessä ensimmäinen lapsi, silloin kyllä varmaan ottaisimme.

Lempparituotteet on viltti, harsot ja kestoliivinsuojat. Kuosit ei miellytä tällä kertaa, mutta makuupussi ja haalari on muuten ihan must!

Kuulostan hirveän negatiiviselta, mutta tuo pakkaus ei ole yhtään mun makuuni. 😅 Tuo toppahaalari on suorastaan ruma! Kuka rakastaisi Nyytiä on kiva tarina, mutta tuo väritys on ihan kamala. Ihmettelen, miksi pakkaukseen on otettu takaisin puolipotkuhousut, kun ei niitä kauppojen valikoimasta päätellen juurikaan lapsilla haluta käyttää (jos haluttaisiin, niin sittenhän niitä myytäisiinkin vaikka missä). Ainakaan 2022 pakkauksessa niitä ei ollut. Pussilakanan kuosi on jotenkin halvan näköinen. Bodyissa on ihan nättejäkin kuoseja. Äitiyspakkauksen kestoliivinsuojat olivat ainakin 2022 parempia kuin mitkään kaupoista löytämäni, toivottavasti ovat niitä samoja edelleen.

Ei otettaisi tuota pakettia kakkoselle, jos nyt toivottavasti sellainen saadaan tuon pakkauksen jakelun aikana. Oltaisiin voitu ottaakin, jos olisi ollut nätimmät tuotteet jaossa. 🙈

No onhan nuo äitiyspakkausten värit aina vähän ankeita. Mutta omaan makuun tuo on kyllä kivempi kuoseiltaan kuin esikoiselle otettu vuoden 2022 pakkaus vaikkakin suppeampi.🙈Paitsi viltti oli siinä kivempi!
Omasta mielestä taas puolipotkuhousut voi olla ihan näppärätkin mutta niiden pitää olla oikeaa kokoa ettei lörpötä tai kiristä. Ei sukat tipu. Mutta kovin pitkäikäiset ne ei kyllä ole.😅 Ja itse en taas kovin paljon pidä noista liivinsuojista. Samoja näyttäisi olevan kuin 2022 pakkauksessa. Käytössä ovat nyt kakkosellakin mutta ihan Lansinohin kestosuojat on musta parempia🙈.
Esikoisen jälkeen ei olla pakkausta otettu. Monet siinä olleet tarvikkeet ovat päässeet kuopuksen kanssa uudelleen käyttöön. Ehkä lemppari on ollut haalari, koska siitä saa haalarin lisäksi muokattua makuupussin pienemmälle vauvalle. Kuosi joo sellainen että en ostaisi, mutta samapa se.😅 Ja viltti matkustaa nytkin rattaissa mukana eli kiva että tuli takasin pakkaukseen!
Ja ruokalappu on myös hyvä. Silikoninen on helppo pestä ja kuivata reissussakin. Näytti olevan tuossa uudessakin pakkauksessa ja ihan kivan näköinenkin. Ja harsojakin kuluu. Harmi että tässä uudessa ne on niin tylsän väriset.
Mutta jos/kun saadaan vielä kolmas lapsi niin ei pakkausta oteta ihan sen takia kun ei sitä tarvita. Esikoisen kanssa oli ihana hypistellä ja jotenkin konkretisoi vauvan tuloa mutta nyt tarviketta on säilössä enemmän kuin tarpeeksi.

Mä taas tykkään tästä kovin! 😍 Etenkin noi bodyjen ja yöpukujen kuosit, housujen värit kivoja myös. Ja myös toppajuttujen kuosit! Sitä en kyllä oikein myöskään ymmärrä miksi nuo toppahanskat ja -töppöset pitää olla valkoiset 😅 mutta kaiken kaikkiaan paljon kivemmat kuosit kun esikoisen 2022 pakkauksessa 🥺

Samaa mieltä kun Olive, tykkään tästä kovasti 😍 On omasta mielestä kuoseiltaan paljon parempi kun esim. 2024 pakkaus, joka meillä on. Kiva kun on taas viltti palautettu!

Minä taas tykkäsin enemmän vuoden -24 pakkauksesta, siellä enemmän itselle mieleisiä väripilkkuja mitä tässä tämän vuoden pakkauksessa. Silloin jäi kyllä kovasti harmittamaan kun pakkauksesta oli jätetty se viltti pois, joten positiivista että se on palautettu nyt. 😊 Mun mielestä nuo äp liivinsuojat oli tosi tönkköjä. Oon käyttänyt kans Lansinohin kestoliivinsuojia, ne on ohuempia ja asettuu jotenki muotoonsa paremmin.

Kieltämättä on vähän valjun värinen kokonaisuus 😅 Toisaalta ei ne viime vuotisen keltaisetkaan ym. niin olleet omaan makuun, mutta olipa jotain väriä sentään 🤔 Jos pitäisi valita, niin ehkä tuo meille tullut viime vuotinen on näistä kivempi kumminkin. Ja minusta nuo liivinsuojat on yökäytössä olleet ihan hyvät, päivällä mieluummin tosiaan ohuempia käyttää. Ite oon tilannut Tuttimaakarilta liivinsuojia, ohuempia ja paksumpia, paksummat kuivapintaiset on yökäytössä kyllä ihan parhaita olleet 😁 Niin ja itse tykkäsin kyllä puolipotkuhousuista pikkuvauvalla, kun meillä ainakin potkittiin kaikki sukat aina heti jalasta...

Muokattu viimeksi:
Minä kanssa tykkäsin tästä pakkauksesta kovasti ! Toki laatu maksaa enemmän ja nämä kuitenkin menee julkisen hallinnon kilpailutuslain mukaan, joten ymmärrettävästi tässä taloustilanteessa pakkaus on pienempi. Jos saisin tämän jakelun aikana lapsen niin ottaisin edelleen pakkauksen, koska ei tämä minusta ole mitenkään huono, vaikka onkin supistetumpi.

Mäkin tykkäsin tästä ihan todella paljon, bodyt on just sellaista eläinteemaa mistä tykkään. 2024 pakkaus on mun makuun liian räikeä, tässä on mua miellyttäviä värejä. Ajattelen että kaikkien on kuitenkin mahdollista yhdistellä neutraaleihin väreihin värikkäitä jos niistä tykkää mutta esim niitä 2024 pakkauksen keltaisia housuja ei epäkeltaisiks saa 😄 Ihanaa myös että viltti on palautettu. Odotan kyllä kovasti sitä että saan (toivottavasti) tän pakkauksen lokakuiselle.

Miustakin todella tylsiä värejä! Tuo makuupussi on söpö ja se kettubodyn kuvio kiva, mutta en pukisi vauvaa noin ankeisiin väreihin.

Ja on kyllä harmi, että mennyt noin laihaksi tuo paketti.

Joku kritisoi puolipotkareita, mutta minusta ne olivat ihan parhaita, kun ei vauvalla pysyneet sukat kunnolla jaloissa ja jotenkin ajattelin, että lapsellekin mukavampi, kun ei ole "kiristäviä" sukkia. En tykkää itsekään pitää sukkia jalassa (olivat millaiset tahansa) niin saatoin kyllä projisoida omia tuntemuksiani siinä asiassa. 😅

Musta tämä pakkaus on ihan kiva. Värit on kyllä tylsiä, mutta eläinkuosit ihania. 😊 Ja puolipotkuhousut on olleet meidän lapsilla juuri niitä toimivimpia. Ruokakaukalo on hyvä juttu, mutta se on kyllä mun makuun todella ruman värinen.

Minusta söpö pakkaus 😊 haalarin värimaailma ehkä vähän hassu. Makuupussi neutraali :) Sisävaatteiden värit oli mun mielestä kivan yhdisteltäviä. Kettu- ja lintubodyt on suloiset 🥰 Toivottavasti nuo Kuutin valmistamat housut on suht samalla kaavalla tehty kuin niiden 2022 pakkauksen beiget pöksyt. On nimittäin kokolappuaan (62/68) paljon pitkäikäisemmät housut ollut niin meillä kuin monilla tutuillakin! Monilla mennyt tyyliin noin 4 kk - reilusti yli yksivuotiaaksi asti 😁 Alkuun resorit käännettynä ja kasvaessa aina taitosta enemmän auki 😄 talvella kerhossa oli hauska hetki, kun meidän puolivuotiaalla ja kaverin sirolla 1,5-vuotiaalla oli molemmilla ne jalassa 😄

Mauton vitsi: väestönkasvuun koitetaan kannustaa kun kortsut puuttuu 🤣 oikeesti kyllä kortsuille on mun mielestä paikkansa pakkauksessa. Turvallinen yhdynnän kokeilu synnytyksen jälkeen jne. Mutta toisaalta jos jostain säästetään niin ennemmin ne pois kuin joku vauvan tuotteista. Jospa jostain muista määrärahoista tai sitten kortsuvalmistajien mainoskampanjana saisi neuvolaan jakoon kumipakkauksia (kun jaetaanhan siellä kaikenmaailman vaippojen näytteitä, kirjakasseja, perusvoide-pikkutuubeja yms)

Sisävaatteiden kuosit oli kivempia, mut tykkäsin viime vuoden pakkauksen yökkärihaalarista enemmän. Samoin toi toppahaalarin kuosi ei miellytä niin paljoa 😅 tää sininen ja vaalee ja eläinkuosit puhuttelee mua enemmän 😇

Minunkin mieleen liian tylsä, vaikka kettu body on kiva. Mut tylsät ja neuraalit menee useimmille ok kuin että ois omaan makuun kirkkaita ja kuviollisia. Kortsut on siinä mielessään ihan turhat, että niitä ei voi valita omaan kokoon, ei kuulemma oo kivaa hommailla väärän kokoisilla kortsuilla. Myös liivinsuojat turhat, koska en ole liivejä ikinä tarvinnut ja 3 vuotta imetystä takana. Uskon, kyllä et oon vähemmistössä siinäkin 😅 Ekalle lapselle ottaisin kyllä vaikka olisi ihan hirveä, onhan se nyt kerran koettava!

Minunkin mieleen liian tylsä, vaikka kettu body on kiva. Mut tylsät ja neuraalit menee useimmille ok kuin että ois omaan makuun kirkkaita ja kuviollisia. Kortsut on siinä mielessään ihan turhat, että niitä ei voi valita omaan kokoon, ei kuulemma oo kivaa hommailla väärän kokoisilla kortsuilla. Myös liivinsuojat turhat, koska en ole liivejä ikinä tarvinnut ja 3 vuotta imetystä takana. Uskon, kyllä et oon vähemmistössä siinäkin 😅 Ekalle lapselle ottaisin kyllä vaikka olisi ihan hirveä, onhan se nyt kerran koettava!
Miulla olisi kyllä ollut paidat märkänä ilman liivinsuojia. 😬 Tykkäsin kyllä enemmän niistä Lansinohin kestoliivinsuojista kuin noista pyöreistä mitkä tuli äitiyspakkauksessa.

Mullekin liivinsuojat oli ihan ehdottomat molempien lasten imetysaikana. Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Äitiyspakkauksen liivinsuojien laatuun en osaa ottaa kantaa. Eivät varmaan ole enää samoja kuin 2014 pakkauksen, joka meille aikoinaan otettiin.

Vertaan lähinnä 2023 pakkaukseen, mitä meille olisin saanut ja en ottanut.. Mun mielestä tämä on tosi kiva! Jos nyt seuraava syntyisi tämän pakkauksen aikana(niin kaukainen ja hullu ajatus, mutta ihan realistista🤭) niin pitäisi oikeasti harkita ottaisinko, vaikka meillä just kaikki perusjutut jo löytyy. Mutta äitiyspakkaus on niin kiva ajatuksena, haluisin kokea sen avaamisen tunteen.

Aina ajattelin että ehdottomasti otan äitiyspakkauksen, mutta en tykännyt yhtään siitä 2023 pakkauksesta ja päädyin ottamaan rahana, mikä tietenkin vähän harmitti, mutta ei ole jälkeenpäinkään kaduttanut kun aloin näkemään niitä kuoseja vauvoilla. Esim siinä oli paljon tyttömäisiä värejä, joita en olisi pojalle pukenut. Plussat neutraaleista kuoseista, värejä saa ostamalla itse sitä mitä haluaa.

Tämä on varmasti mahdollisimman epäsuosittu mielipide, mutta oon kyllä miettinyt äitiyspakkauksen merkitystä tänä päivänä kovasti. Pohjustetaan kertomalla, että olen äitiyspakkausfiilistelijä, katsonut kaikki julkaisut jo vuosia ennen yrityksen aloittamista ja rakastin sitä pakkauksen avaamista ja sisällön tutkimista esikoisen raskaudessa. Mutta jos mietitään järjellä eikä tunteella, en ole ihan varma, onko äitiyspakkauksella enää sellaista merkitystä, joka puoltaisi yhteisten varojen käyttämistä siihen.

Varmaan ratkaiseva asia oli huono-osaiseksi tai vähintään pienituloiseksi itsensä identifioivan odottajan kommentti aikoinaan yhdessä FB:n vauvaryhmässä. Tämän kommentin mukaan oikeasti köyhät eivät voi mitään äitiyspakkausta ottaa, vaan heidän on pakko ottaa äitiysavustus rahana, sillä saa niin paljon enemmän tavaraa. Ja näinhän se on. Äitiyspakkaus on keskiluokkaisten perheiden juttu, jolla osoitetaan kuuluvuutta sukupolvien jatkumoon ja lapsen kuulumista tiettyyn ikäluokkaan sekä tehdään raskautta ja tulevaa lasta konkreettiseksi tavaran kautta.

Huomioiden äitiyspakkauksen ympäristövaikutukset en ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että meidän kannattaa kierrättää verorahoja keskiluokalta keskiluokalle ja tuottaa siinä sivussa valtava määrä tavaraa, jolla olisi potentiaalista käyttöarvoa vaikka kahdeksalle vauvalle, mutta joka ei käytännössä kelpaa välttämättä edes ilmaiseksi eteenpäin.

Ja edelleen, äitiyspakkaus on ihana, sen saaminen oli ihanaa, se on aikoinaan ollut valtavan tärkeä juttu ja torjunut jopa lapsikuolleisuutta. Nykyään sen merkitys on etenkin tavaramäärän jatkuvasti pienetyessä lähinnä symbolinen, ja onko verovarojen käyttö symbolisiin tekoihin perusteltua, en oikein tiedä. Annettaisiin sitten vaan se 170 e käteisenä kaikille odottajille tai käytettäisiin vaikka siihen, että jokainen saisi oikeasti kunnollisen jälkitarkastuksen synnytyksen jälkeen.

Takaisin