Äitiyspakkaukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä pidätte/piditte äitiyspakkauksesta/pakkauksista? Mitä tuli käyttöön, mikä oli turhaa? Kertokaahan myös, minkä vuoden pakkaus teillä on?

Meillä on vuoden 2014 pakkaus. Vaikka ensialkuun vierastin sen vihreyttä ja ruskeutta, loppujen lopuksi sieltä tulleet vaatteet sulautui itse hankittujen joukkoon eikä ne tuntuneet ikäviltä, kun oli muutakin. Osa (varsinkin oravakuviolliset ja talvihaalari) oli suorastaan hienoja. Makuupussista (vihreä apinakuviollinen) en tosin pidä (olisin halunnut 2013 siilimakuupussin!), mutta sitäkin käytettiin ahkerasti. Hyvä makuupussihan se on.

Muista tarvikkeista taisi kaikki muut olla hyödyllisiä paitsi kylpylämpömittari ja harja. Kylpyveden suhteen luotettiin näppi- tai pikemminkin kyynärpäätuntumaan ja ihan tyytyväisesti poika kylpi. Hiuksia taas kammattiin synnäriltä saadulla kammalla. Oli sen verran tuuhea ettei harjalla oikein saanut siistiksi. :) Kuolalapun tarpeellisuutta ei osattu arvostaa kun pakkaus saatiin, mutta kummasti mieli muuttui, kun poika alkoi kuolata 3-4kk iässä ihan kunnolla. :D

Meillä oli 2013 ja 2015 pakkaukset.
Kummastakin makuupussit ja haalarit ollut eniten käytössä varmaankin. Itse laatikotkin toimi ensisänkyinä molemmilla, tosin hieman tuunattuina, joten päällepäin ei nähnyt että on äp-laatikko. Vaatteetkin on pääasiallisesti käytössä ollut, ei mitkään lempparivaatteet, mut kelvannut on. Enemmän tykkäsin tuosta tyttären 2015 pakkauksesta.. tai sen kuosit oli enemmän mun mieleen.
Meilläkin kylpymittari ollut turhake, kun näppituntuma ollut parempi mittari. 2015 tullut kuumemittari oli turha, kun ei toiminut oikein (näytti 36, kun lapsella oikeasti oli lähemmäs 39 lämpöä) Kestovaipat oli meille turhia, kun ei vain ole mun juttu, mutta nekin pistin kiertoon. Liivinsuojat taas on ollut mieleen.
Kuitenkin on kiva et on saatu pakkaukset ja sisältävät pääasiassa ihan tarpeellista tarviketta. Ainoastaan harmittaa et poika ei saanut syntymävuoden pakkausta, olisi ollut kivempi ajatuksena, et olis ollut oman syntymävuoden.

Meiltä löytyy vuosien 2012 ja 2014 äippäpakkaukset. Molemmat tulivat käyttöön kyllä vasta 2014 sattuneesta syystä. Mie tykkäsin vuoden 2012 makuupussista (nallekuvioinen) enemmän kuin Aappa-pussista (2014). Samoin vuoden 2012 villapuku (vetoketjulla) oli enemmän käytössä kuin vuoden 2014 (neppareilla). Molemmat oli kyllä talvella kovassa käytössä kun mun heinävauvani oli sopivan kokoinen niihin talven tullessa. Näissä molemmissa pakkauksissa oli kovin retrot värit (varsinkin vuoden 2012 pakkauksessa josta nauroinkin että oli paluu 80-luvun alkuun) ja niitten vaatteita oli siksi helppo yhdistää toisiinsa. Hyvin tuli kyllä vauvavuotena molempien sisältö käyttöön ja kun mulla sattui olemaan kaksi äippäpakkausta, ei tarttennu hirveästi muuta tavaraa tytölle hankkia.

2014 pakkauksessa meillä oli villahaalarit kylläkin vetoketjulla. :confused:

Meillä on tosiaan tuplana 2014 pakkaukset (lapset syntyneet toukokuussa 2015) ja melkein kaikkia tuotteita käytettiin. Tytöt olivat niin pieniä syntyessään, että osa talvivaatteista pääsee nyt tulevana talvena vielä uusintakierroksellekin. :D

Makuupusseja harmittelen, että niille ei käyttöä enää ole, kun tytöt eivät ilman valjaita enää rattaissa pysy. Bodyt ovat olleet kovimmassa käytössä. Samaten ulkovaatteita käytettiin mielellämme. Osa housuista oli hassulla mitoituksella, eikä hoikilla lapsilla jalassa pysyneet.. :D Retroväritys oli itselleni mieleen ja kävi mielestäni molemmille sukupuolille hyvin. Laatikoihin saan säilöttyä tytöille tärkeimpiä muistoja ensimmäisten vuosien ajalta. :)

Meillä on -09,-11, -13/-14 sekalainen ja -15 pakkaukset. Makuupussit eniten käytössä ja villahaalarit sekä kestot. Muut vaatteet ei niinkään, valkoisia lukuunottamatta, turkoosi ei vaan ole meidän väri. Voisi olla enemmän keltaista, oranssia ja kirkkaan punaista. Harmittaa ettei enää tule imetysopasta (-09 oli vielä). Turhin meilläkin kylpylämpömittari, vauvatkin käy meillä suihkussa.

Meillä oli vuoden 2014 pakkaus. Vähän sama juttu ku suskilla, että olis ajatuksena ollu kivempi saada se syntymävuoden pakkaus. Jonkun verran vaatteita tuli käytettyä, sille villapuvulle ei ollu kyllä mitään käyttöä (meilläki se oli kyllä vetoketjulla) ja toppahaalari meni ihan hukkaan kun ekana talvena se oli valtava ja tokana talvena jo pieni. Lemppareita oli valko-turkoosiraidallinen potkupuku vetskarilla ja se vanuhaalari. Housut oli kyllä valtavia, siis jos ajatuksena oli käyttää niitä samankuosisia/värisiä bodyja ja housuja yhtäaikaa niin ei toteutunut meillä. Siinä vaiheessa kun housut oli sopivia niin bodyt alkoi jo kinnaamaan, eli olis voinut olla niitä värejä ja kuoseja sitten enemmänki ku lopputulos oli ainaki meillä semmosta sekamelskaa :grin

Turhia oli kestovaipat, kondomit ja lämpömittari joka näytti puutaheinää ku kerran tipahti lattialle...

Mulla on ollut vuoden 1992 ja 2001 pakkaukset. Kummastakin tykkäsin ja kaikki vaatteet oli kovassa käytössä,paitsi 92 pakkauksen haalari oli kyllä aika huvittava pojalle,kun oli niin pastellivärinen vaaleansinisen vaaleanpunaisen ja mintunvihreen yhdistelmä heh heh.

Nyt otan pakkauksen, ehdottomasti! En kyllä oo katsonut millainen on, mut ihan sama.

2013 pakkaus oli meillä ja tykkäsin. Tyttö syntyi lokakuussa, eka talvena haalari oli liian suuri, mutta toisena talvena vielä aluksi mahtui. Kaikki muut tuli pakkauksesta käyttöön, paitsi kestovaipat lahjoitin kaverille. Lämpömittarikin oli hyödyllinen ensialkuun, kun aloiteltiin kylvetyshommia esikoisen kanssa. Liivinsuojatkin tulivat käyttöön nyt myöhemmin.

Meillä on 2015 vuoden äippäpakkaus ja olihan siellä hyvää ja tarpeellista tavaraa, mutta myös sellaista mitä me ei käytetty ollenkaan. Itse tykkäsin pakkauksesta saadusta peitosta, kynsisaksista, pyyhkeestä, tumpuista, sukista, makuupussista ja ohuehkosta neulehaalarista. Suurinta osaa vaatteista me ei käytetty juuri ollenkaan, sillä me saimme lahjaksi paljon ihania vaatteita ja nuo äippäpakkauksen vaatteet oli ehkä vähän liian poikamaisia mun makuun ja olivat tosi ison kokoisia ja osa on vieläkin isoja. :) Kuumemittaria kokeiltiin pari kertaa, mutta se näytti ihan mitä sattuu, joten sitä olla käytetty miltei yhtään. Kestovaipat jäi käyttämättä, vaikka mulla oli kyllä tarkoitus niitä kokeilla, mutta se sitten jäi.

2015 vuoden pakkaus ja itelle ainaki esikoisen kohdalla pelastus, koska sen avulla tajuaa mitä tarvitsee ja kannattaa hankkia. Ite käytin lähes kaikkia housuja ja bodeja, muutamissa puolipotkareisa lahkeet oli jo liian lyhyet kun alkoivat pysyä vyötäröltä päällä. Toppapuku ja makuupussu oli ahkerassa käytössä ja pussilakanan eläinkuosi oli ihana. Huppupyyhe oli kätevä.
Turhakkeina pidin lämpömittaria, kuten aikaisemmin jo mainittiin, ja kynsisaksia, mitkä ei leikannu yhtään mitään. Yöpuvussa oli niin iso kaulaaukko, että unissaan pyörivä lapsi yritti riisuutua sitäkautta :D Kestovaipan lisäimut ei imeny mitään, mutta kuori oli käytössä.
Kaikenkaikkiaan todella hyödyllinen ja monille tosi tarpeellinen pelastuslaatikko.

Niin joo, peitto on tietysti käytössä ja lakanat tai lähinnä pussilakana. Muotoon ommeltu alulakana on vain niin paljon kätevämpi kuin äp suora koppura! :D Meillä oli käytössä monen muunkin lapsen äp kestot. Kaksosten kanssa niitä meni! Onneksi moni omansa lahjoitti meille, jos itsellä ei ollut käyttöä. :)

Meillä taas huppupyyhkeet jäivät kaappiin, kun sain paremman malliset kylpypyyhkeet lahjaksi. Harmillisesti moni vaate ei tuntunut käytössä kestävän, vaan reikiä tuli melko nopeasti.. :/

Kondomeja on laatikoista jäljellä vielä monta! :D Sure on vähän liian sure.. :D ;)

Jännä miten laatu vaihtelee noin vuosittain. Meidän (2014) kynsisakset toimii loistavasti. Ollaan ostettu kaupasta toiset hoitolaukkuun ja kyllä äitiyspakkauksesta tulleet on paljon niitä paremmat.

Kestoja en muistanutkaan... Meillä vaipat meni yhden kokeilun jälkeen kiertoon tutulle. Pojan iho ei tykännyt ja itsestä (ja varsinkin miehestä) tuntui jotenkin hankalalta. Liivinsuojat sen sijaan oli ahkerassa käytössä. Varsinkin alkuun kun maitoa tuli paljon, ne oli kokonsa puolesta paremmat kuin kaupasta saatavat (ei tullut niin herkästi ohivuotoja).

Meillä on 2015 pakkaus. Eniten on käytössä ollut makuupussi. toivon, et viel tänä talvena menee haalari, villahaalari, tumput, töppöset ja pipo. Muuten ei oo vaatteita juuri köytetty ja kestovaipan lahjoitin eteenpäin. Ja harsoja on käytetty. :)

Mulla on 2015 vuoden pakkaus ja käyttöön sieltä taisi päästä kynsisakset, siteet, sukat, ruokalappu, peitto ja lakanat.. :D makuupussi taisi olla jonkun kuukauden käytössä.

Joitain vaatteita harvoin käytettiin, eli voisin melkein sanoa käyttämättömiksi. Ei sitten ollutkaan oikein mun tyylinen.

Tälle tulevalle en aio ottaa, koska esikoisellekkin olisi ollut käytön perusteella kannattavampaa ottaa rahana. :)

2015 vuoden pakkaus löytyy, makuupussi , villa- ja toppahaalari oli eniten käytössä. Ja froteesuoja! Ens kerralla rahana, jos ens kerta tulee :) äpn ottaminen oli ilmiselvää ekalla kerralla, koska se vaan "kuuluu" perinteenä ottaa, mutta kerta riittää ku kamat voi säästää seuraavalle ..

Takaisin