Äitiyspäivärahan määrä?

susu87

Silmät suurina ihmettelijä
Paljonko te tulette saamaan äitiyspäivärahaa? Oletteko jo laskeskelleet suurpiirteistä summaa..? :)

Mä oon täs pähkäällu et miten se nyt sitte menee ja lasketaan. Oon kahden aiemman lapsen kohdalla saanut sitä kaikesta pienintä äitiyspäivärahan määrää, syystä että en ollut tarpeeksi töissä.

Nyt oon siis esim. viimevuonna ollut töissä ajalla 8/2013 - 01/2014 sitte pari kuukautta työttömänä ja sit 5/2014 alotin nykyysessä työssäni josta sain vakipaikan. Äippärahan määrähän lasketaan meidän heinäkuisten odottajien tapauksessa joko 2013 vuoden tulojen mukaan tai sitte viimesen puolen vuoden tulojen mukaan, jos tulot on 10% paremmat kuin viime vuonna..?

Tsekkailin 2013 vuoden tulotietojani ja kun siinä heti ekana on näin siinä Ansiotulojen kohdassa että:

Palkat ja luontoisedut: xxxx,xx
Etuudet: xxxx,xx
Ansiotulot yhteensä: xxxx,xx

Niin, lasketaanko siihen äitiyspäivärahan määrään pelkästään tuo Palkat ja luontoisetujet summa vai siis tuo Ansiotulot yhteensä oleva summa...? :) Jos nyt siis menisi niin että mun ä-rahan määrä laskettaisiin viime vuoden tulojen mukaan.
 
En oo laskenut, mut raha varmasti paranee tästä, kun saan 2013 tulojen mukaan. Otti kevyesti päähän viime päätös, eihän se toki maailmaa kaatanut. Rahaa jää käteen 1500€ tällä hetkellä kuukaudessa. Ja oon palaamassa töihin tässä välissä tammi-toukokuuksi.

Kelaan kannattaa mennä, ne kuitenkin ton laskee ite miten parhaaksi heille näkevät.
 
Ja kovalla veroprosentilla oon tota maksellut tosin, 25,5%. Nehän lisää sen pari pykälää, jos ei jotain muutosta hae?
 
Mä saan saman kuin tästä meidän kolmosesta (ja kakkosesta), kun laskettujen aikojen välillä on alle kolme vuotta. Verojen jälkeen jää joku reilu 1000€ kuussa. Ekat kolme kuukautta (?) saa onneksi sitä korotettua ja musta kaupan alalla vielä muuttu niin, että palkan erotuksenkin saisi, vaikka ei kävisi välissä töissä. Oliko jollain parempaa tietoa tästä?
 
Siis zeni et saa samaa äitiysrahaa vasn samaa vanhempainrahaa. Näin kelan sivuilla. Itselläni on semmonen kyrpä otsassa aiheesta, olis niin kiva saada sitä samaa mitä sain esikoisestakin
 
Pitäis iteki tuota laskeskella, mut en oo viel uskaltanut...
 
Mä saan saman kuin esikoisesta, mikä on perssiistä kun jos laskettas edellisen vuoden mukaan, niin saisin paljon enemmän, mur!
 
Mä saan saman kuin esikoisesta, mikä on perssiistä kun jos laskettas edellisen vuoden mukaan, niin saisin paljon enemmän, mur!


Voit kai kyllä pyytää, että laskevat uudempien tulojen mukaan?

Itse tyydyn siihen mitä, eli saman kun esikoisen aikana. Ei ole parempaakaan diiliä kysyä. :D
 
Voit kai kyllä pyytää, että laskevat uudempien tulojen mukaan?

Itse tyydyn siihen mitä, eli saman kun esikoisen aikana. Ei ole parempaakaan diiliä kysyä. :D

Pitäs olla tulot noussu 20% ja jää paria prossaa vajaaksi :sad001
 
yks kysymys.. jos joku tietäis varmaksi :) kun otetaan viim 6kk tulojen mukaan, otetaanko ne siitä päivästä kun haetaan tuet vai siitä oletetusta äitiyspäivästä? ois kiva tietää
 
Mä varmaan saan minimin. Oon ollu kotona jo kohta pari vuotta: saikulla, äitiyslomalla, vanhempainvapaalla ja nyt kotihoidontuella. Ei tässä paljon juhlita...
 
nice mulla alkaa tammikuun alusssa vakituinen työ... no ainaki yheltä kuukaudelta 1400..muilta 300-800.. paremmat tulot on ku 2 vuottta sitte ku olin opiskelija ja asuin kotona
 
Eiku aivan, kun eihän tuo meidän esikoinen kerkee kolmea vuotta täyttämään. :grin Muistin, että se olis ollut lyhempi aika.
 
mä oon kans yrittänyt laskee, mut taitaa olla et mul on paremmat tulot ollu ennen esikoisen syntymistä ku mitä 6kk. Joten taidan hakea sillä ne ku eihän mun nuorin kerkee sitä 3 vuotta täyttää, et saisin sen mukaan. Ku oon äippälomalla ollut viel 2013.
 
Mie saan vissiin saman mitä nyt oon saanu kakkosesta.. oliko 23e/pvä.
 
23 euroa, voi hitto kun on pienet tuet:depressed: mulla kelan laskurin mukaan vajaa 130e pv alkuun ja sit reilu 90e loppuaika. Ja minä vielä mietin miten pärjään.. :eek:

jännättää tuo karma kun on mukana mun elämässä kun kelan kans asioin, IKINÄ en oo saanu asioitua siellä ilman jotain härdelliä joka evää/myöhästyttää maksuja (työttömyysmaksut tms). Mammarahoja hakiessa aion olla superaikasin liikkeellä ja soitella perään että oottekos saaneet sen ja sen paperin joko on päätökset tehty jne.. :P
 
Takaisin
Top