Äitiysjooga

Wadalma

Puuhakas puhuja
Helmimammat 2017
Onko kukaan aikeissa osallistua äitiys/mammajooga kurssille? Tai onko joku käynyt aiemmissa raskauksissa? Mua kiinnostaisi kovasti! Monet kaverit on tykänneet ja kuulemma siellä opituista hengitystekniikoista on oikeesti hyötyä synntyksessä. :rolleyes:

Mietin myös, että milloin semmoiseen kannattais mennä.. Että olis viel vähän energiaa joogailla mutta et olis asiat sit tuoreessa muistissa ennen synnytystä. En varmaan koulun takia ehdi/jaksa ennenku marras-joulukuussa, ja laskettu aikaon helmikuun alussa, meneeköhän liian tiukille :hungover:
 
Muokattu viimeksi:
Täytyy tutkia järjestetäänkö meiän käpykylässä semmosta edes :)

Kiinnostais kyl kokeilla.
 
Minä jo ilmoittauduin raskausajan joogaan koko syksyksi, laskettuaika helmikuun lopussa. :) Joogannu en ole oikeastaan ikinä, joskus kokeillut, mutta nyt kiinnostaa kun moni raskautta käsittelevä kirjakin joogaan kannustaa.
 
Joogaa kyllä suosittelen jos siitä tykkää. Itse kävin viimeksi äitiysjoogassa (tai vastaavassa) ja nytkin olisi tarkoitus mennä. Joogaillut olen myös muuten säännöllisen epäsäännöllisesti. Kävin myös hypnosynnytys-kurssin ja niillä eväillä saatoin esikoisen maailmaan. Jouluna ajattelin mennä nekin opit kertaamaan. Paljon hengittelyä :)
 
Mä vähän bongailin myös noita kursseja jo, mut mietin, et onko vähän varhaista nyt jo mennä :) mut ei sitä raskausjumppaa/joogaa voi oikein ensi syksyynkään pitkittää :D et ehkä vaan nyt itseään niskasta kiinni ja ilmoittautumaan.
 
Mäkin ilmoittauduin mammajoogaan, kurssi on marraskuun alusta joulukuun puoliväliin. Siihen kuuluu myös pari synnytys-aiheista pidempää kurssikertaa, joihin ajattelin raahata miehen mukaan. :grin
 
Ensimmäisellä odottavien äitien joogatunnilla käyty, tykkäsin kyllä :) vertailun vuoksi kävin muutamaa päivää aikaisemmin oman kuntokeskuksen jooga fitness hot tunnilla, jossa toki liikkeet oli pikkusen haastavampia ja nopeampi tempo. Raskausjoogassa toki hyvä, että kaikki mahallaan olo liikkeet jätetty pois, eipä niitä isolla mahalla pysty tekeen, tässä vaiheessa vielä toki pystyy (vko 20).
 
Jee, minunkin vakisalilla on lukkarissa äitiysjooga! Täytyypä mennä. :)
 
Eilen kävin ensimmäisessä äitiysjoogassa ja oli kyllä tosi kivaa. Teki hyvää koko keholle ja mielelle.
 
Tulin tammikuisista vakoilemaan. :-) Itse käyn äitiysjoogassa ja itse aloitin joogailun, kun raskaus oli puolessa välissä. Ryhmässä on naisia, jotka on melko varhaisessa vaiheessa raskautta ja sitten on niitä, joilla on enää 1kk laskettuun aikaan. Eli, milloin vain voi mennä, kun kursseja alkaa. Itse tykkään kovasti. :)
 
Ilmoittauduin tällaiselle kurssille, alkaa kohta ja viikkoja nut 25. Aattelin olevan hyödyksi, kun sali jäi pois ja siellä käydään läpi myös synnytykseen liittyviä asioita.
 
Minäkin ilmoittauduin äitiysjoogaan! Se alkaisi tällä vkolla ja kestää 2kk. Olen joogannut aiemminkin, mutta halusin ihan erilliselle äitiyskurssille. Sen jälkeen on tarkoitus mennä normiryhmään niillä opeilla ja jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Jooga on ihanaa ja siellä on eri suuntauksia - jokainen voi löytää parhaiten itselleen sopiviman.
 
Äitiysjooga oli ihan huippu! Pallomahojen kokoomtumisajot:-) oli kyllä eroa normaalijoogaan - liikkeet vieläkin rauhallisempia ja iisejä ja asennoissa oltiin vähemmän aikaa. Kylä tek hyvää.
 
Mäkin oon tykännyt tosta mammajoogasta! Ja tohon kuuluu jonkinlainen synnytysvalmennus-osuus luentoineen mihin puolisotkin on tervetulleita, sitä odotan innolla kans :happy: Tuo kurssi tais maksaa 130 € ja siinä on 5 tai 6 joogakertaa ja sitten 2 pidempää synnytysluentoa.
 
Mä oon käynyt syksyn ajan kansanopiston äitiysjoogassa. Välillä pyörittelen vähän silmiä mielessäni ohjaajan kannanotoille siitä minkä elimen toimintaa mikäkin kädenheilautus parantaa mutta on kyllä rentouttavaa. Olen tähän asti nukahtanut aina kerran tai kaksi rentoutushetkissä per tunti :D
 
Takaisin
Top