Äitiysjooga, mammapilates ja muut äitiysjumpat

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2016' aloitti Hammaskeiju87, 12 huhti 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Hammaskeiju87 Uusi käyttäjä

    Tiedän, että täällä on jo olemassa oma keskustelu raskausajan liikunnasta, mutta haluaisin kuulla kokemuksia äitiysjoogasta, mammapilateksesta ja muista äitiysjumpista.

    Onko joku käynyt jossakin edellä mainituissa liikuntaryhmissä? Minkälaisia kokemuksia teillä on niistä? Mitkä äitiysjoogat ovat (etenkin pk-seudulla) niitä, joissa keskitytään liikuntaan eikä synnytyshengityksiin?

    Joitakin ryhmiä olen katsellut netistä, mutta jos teillä olisi kokemuksia jaettavaksi, niin mielelläni kuulisin niistä. Kiitos!
  2. Annmarie Tuttu foorumilla

    Sama kiinnostaisi minuakin. Mutta eritoten Turun seudulla.
  3. Zipuna Uusi käyttäjä

    Myös mua kiinnostaisi kuulla kokemuksista pk-seudulla. Erityisesti jos olette käyneet Manipurassa tai Shantissa, olisi kiva kuulla, mitä olette tykänneet? Itse tässä arvon juuri ilmottautumisen kanssa.
  4. Saturnus Aloittelija

    Mä oon käyny ihan tavallisilla jooga ja pilates tunneilla nyt raskaanakin ja mulle on ainakin hyviä ne. Omaan tahtiinhan näissä lajeissa muutenki tehään ja ohjaajat osaa kyllä varmasti neuvoo sitte ku maha alkaa olla tiellä tai jos tarvii jtn sovellusta liikkeisiin. Ihan perustunneillaki otetaan kaikki polvivikaset ym. huomioon, samassa menee raskaanaki olevat :) Ite käyn Töölö Gymissä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Thelma82 Rakastunut foorumiin Lokamammat 2016 Toukomammat 2018

    Minä käyn myös "tavallisessa" joogassa, ja riippu vähän keneltä kysyy ja mistä lukee, jotkut lähteet suosittelevat olemaan joogaamatta ensimmäisen kolmanneksen. Minulla oli alussa vähän komplikaatioita enkä siitä syystä käynyt tunneilla, ja sitten opettaja tekstaili kuulumisia ja kuultuaan tilastani vastasi, että tervetuloa takaisin rv 13 jälkeen. Tulen jatkamaan samalla salilla raskaudenkin aikana, minulla on luottavainen suhde opettajaan, ja hän miettii sitten liikkeet kohdallani mitä saa ja mitä ei saa tehdä raskaana.
  6. Hammaskeiju87 Uusi käyttäjä

    Itse en ole aiemmin joogannut tai käynyt pilateksessa, joten tuntuu jotenkin luontevalta aloittaa mammajoogasta tai -pilateksesta, jossa muutkin osanottajat ovat samassa jamassa.

    Lueskelin muutamia blogeja, jotka löysin Googlesta hakusanoilla "äitiysjooga blogi" ja "mammapilates". Yksi niistä oli tämä http://kultasenpauloissa.blogspot.fi/2015/09/vertailussa-helsingin-raskausjoogat.html?m=1, jonka perusteella ajattelin kokeilla tuota Shantia. Manipurasta en niin innostunut, kun tuon blogin kuvauksen perusteella se ei vaikuttanut niin liikunnalliselta.
  7. Hammaskeiju87 Uusi käyttäjä

    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Evelin76 Tuttu foorumilla

    Onko teistä kukaan törmännyt mammapilatekseen netissä?

    Se olisi kätevä vaihtoehto tällaiselle maalla-asujalle ettei tarvitsisi enää illalla sännätä kotoa minnekään. Yritin Tampereelta katsoa mammapilates-tunteja päiväsaikaan mutta joko en löytänyt tai sitten katsoin huonosti. Olen ollut Yogaian kuukausijäsen mutta jos en ihan sokeaksi ole tullut niin mammapilatesta ei ole sielläkään, tosin tavallista löytyy.

    Olenko muuten ainoa jota hämää raskausajan sallituista/järkevistä vatsalihasliikkeistä annettavien ohjeiden ristiriitaisuus? Tuntuu että joka puolella ei olla yhtä tarkkoja esim. suorien vatsalihasliikkeiden tekemisestä. Yhden järkevän oloisen blogin aiheesta löysin ja voisin sen jakaa tässä jos jotakuta kiinnostaa: http://aitiysliikuttaa.blogspot.fi/

    Marja Putkisto-fanina varasin nyt ensi alkuun tunnin MP-studiolle jos taas tauon jälkeen saisi ohjatulla tunnilla juonesta kiinni.:cat:
  9. isla80 Tuttu foorumilla

    Mä olen "uskaltanut" luottaa raskausajan liikunnassa vain sellaisiin ohjaajiin, joista olen varma, että tietävät ja osaavat ohjata. Yksi hyvä opettaja oli joogassa, kun esikoista odotin ja silloin kävin myös hyvän PT: n kanssa läpi kuntosali ohjelmaa. Ja just noi suorat vatsalihakset jäi pois ja myös selällään &mahallaan tehtävät liikkeet, rutistukset yms.

    Toinen on synnytyksen jälkeinen liikunta/treeni, josta puhutaan aika vähän. Silloin pitäisi myös olla tosi tarkka tiettyjen liikkeiden kanssa, että se vatsalihasten erkauma palautuu, mulla meni ainakin puoli vuotta että rakoa ei enää tuntunut.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu