Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko jo tutustuneet vuoden 2022 äitiyspakkaukseen, jonka todennäköisesti saisitte? Siihen voi tutustua täällä. Mitä mieltä olette? Aiotteko ottaa avustuksen pakkauksena vai rahana?

Äitiyspakkauksessa on uutena juttuna myös ohjevihkonen. Voit lukea vihkosesta lisää täältä. Uskotko että vihkosesta on sinulle iloa vai onko kaikki tuttua juttua?
 
Aika varmasti rahana 🙏
 
En vielä ole päättänyt, raskaus kuitenkin vasta niin alussa. Esikoisen kohdalla otin pakkauksen ja tykkäsin siitä paljon. Toisaalta voisi nytkin ottaa, että olisi tasapuolista, mutta löytyyhän meiltä jo hyvin noi jutut, että olisiko sitten aivan turha. Täytyy vielä miettiä siis 😊
 
Veikkaisin, että otetaan rahana. Esikoisen jäljiltä on lähes kaikki tallessa ja toisaalta pakkauksessa olisi jotain täysin turhaakin. Muutamien syystä tai toisesta menetettyjen/hukattujen/ käyttökelvottomien tilalle täytyy ostaa uudet ja sitten joitain spesiaalijuttuja just tälle lapselle tai jos on eri sukupuolta.
 
Asun ulkomailla, joten en ole oikeutettu äitiyspakkaukseen. Esikoisen aikaan ostin äitiyspakkauksen serkultani, joka olisi muuten ottanut sen rahana. On se kyllä varsinkin esikoisen kohdalla aivan mahtava juttu.
 
Minä haluan äitiyspakkauksena 😊
Tuon pikku koululaisen ajoilta on jo suurin osa kaikesta hävitetty. Ja kerään sitten siihen äitiyspakkauslaatikkoon talteen jääviä muistojuttuja.
 
Minä haluan äitiyspakkauksena 😊
Tuon pikku koululaisen ajoilta on jo suurin osa kaikesta hävitetty. Ja kerään sitten siihen äitiyspakkauslaatikkoon talteen jääviä muistojuttuja.
Ihana ajatus tuo muistojen kerääminen ❤️ Mäkin olen tehnyt sitä esikoisen kohdalla tosi aktiivisesti mut ei ole käynyt mielessäkään miten kätevä äitiyspakkauslaatikko voiskaan olla säilytyksessä 👍
 
Minä haluan äitiyspakkauksena 😊
Tuon pikku koululaisen ajoilta on jo suurin osa kaikesta hävitetty. Ja kerään sitten siihen äitiyspakkauslaatikkoon talteen jääviä muistojuttuja.
Mun äiti on säästänyt mulle ja mun veljelle just äitiyspakkauslaatikollisen muistoja :) ja aion jatkaa perinnettä ja ottaa äitiyspakkauksen. Kerkeeköhän se uusi tulla vai onkohan se tämän hetkinen se mikä saadaan?🤔
 
Mun äiti on säästänyt mulle ja mun veljelle just äitiyspakkauslaatikollisen muistoja :) ja aion jatkaa perinnettä ja ottaa äitiyspakkauksen. Kerkeeköhän se uusi tulla vai onkohan se tämän hetkinen se mikä saadaan?🤔
Mä mietin kans tota, että saadaanko tämän vai ensi vuoden boxi. Ei todellakaan pitäisi valittaa, mutta tämän vuoden kuosit ei ole ihan omaan makuun. Neutraalit joo, mut ei siltikään. Esikoisen laatikon sisältö 4 vuotta sitten oli mun mielestä kokonaisuudessaan kivempi. Ehkä siinä toki silloin oli uutuudenviehätyslisä mukana, mitä nyt ei enää ole.
 
Mun äiti on säästänyt mulle ja mun veljelle just äitiyspakkauslaatikollisen muistoja :) ja aion jatkaa perinnettä ja ottaa äitiyspakkauksen. Kerkeeköhän se uusi tulla vai onkohan se tämän hetkinen se mikä saadaan?🤔
Tää ois kyllä kiinnostava saada tietää, että tuleeko tän vuoden vai sitten se uusi 🤔

Meille tulee varmasti myös äitiyspakkaus ja tollanen muistojen kerääminen siihen boksiin on aika ihana ajatus 😍
 
Mun äiti on säästänyt mulle ja mun veljelle just äitiyspakkauslaatikollisen muistoja :) ja aion jatkaa perinnettä ja ottaa äitiyspakkauksen. Kerkeeköhän se uusi tulla vai onkohan se tämän hetkinen se mikä saadaan?🤔

Ainakin tossa aloitusviestissä minkä Vargynja on kirjoittanut, meinataan että sais todnäk "vanhan" äp-laatikon. Toki ihan tuuripeliä kun ollaan niin rajoilla laskettujen aikojemme kanssa 😄 viimeksi 2017 osa toukokuun alun LA:n omaavat saivat vanhan ja osa uuden. Mut ei siihenkään voi oikein verrata , korkeintaan antaa vähän osviittaa , kun varastomäärät + syntyneet vauvat sen määrittää😄
 
Mun äiti on säästänyt mulle ja mun veljelle just äitiyspakkauslaatikollisen muistoja :) ja aion jatkaa perinnettä ja ottaa äitiyspakkauksen. Kerkeeköhän se uusi tulla vai onkohan se tämän hetkinen se mikä saadaan?🤔
Todennäköisesti suurin osa saadaan tuo 2022. Ainakin tossa huhtikuun puolessa välissä se on vielä aika varma. Esikoisen kohdalla ainakin aikanaan sain edellisvuoden (mikä oli tosi kiva juttu). Ja jos tämä toinen syntyisi laskettuna päivänä, niin menisi lapsilla synttärit sitten samalle viikolle 😊 laskettu on siis vajaa viikko esikoisen 8-vuotis syntymäpäivästä. Eli aika samoilla aikatauluilla ollaan liikkeessä. Oon kuullut, että joinain vuosina vanhaa pakkausta jaetaan vielä jopa kesäkuun alussa. Mutta mistäs sen tietää, jos nyt iskenykin hirvee vauvabuumi ja äitiyspakkaukset menee nopeammin.
Itse siis kyllä tykkään onneksi ihan tämänkin vuoden laatikon sisällöstä, niin ei niin väliä.
 
Äitiyspakkaus, meillä on vanhemmat lapset jo niin vanhoja, että kaikki pitää hommata uudelleen 😊
 
Äitiyspakkaus varmasti, sillä ensimmäinen lapsi kyseessä ja kaikki pitäisi hankkia joka tapauksessa itse. Olisin kyllä toivonut, että olisi ollut mahdollista saada vuoden 2023 pakkaus, joten oli harmi lukea täältä, että luultavasti tämän vuoden pakkauksella mennään vielä huhtikuussakin... Vähän synkältä omaan silmään tuntuvat tämän vuoden äitiyspakkauksen kuosit. Toki ehkä musta/harmaa/valkoinen-väriskaala on useimpien odottajien mieleen neutraaliudessaan. Tosi ihanaa joka tapauksessa, että yhteiskunta tukee perheitä pakkauksen muodossa. :folded:
 
En asu Suomessa, joten en saa äitiyspakkausta, onneksi kaikki tarpeellinen on jo valmiina.
 
Itse en kyllä hirveesti tykkää 2022 vuoden pakkauksesta, että en tiedä otanko jos sen saisin. Esikoisesta otettiin 2016 mutta kuopuksesta ei 2018 koska kaikki tarvittava meillä oli jo. Olivat molemmat myös syysvauvoja. Nyt voisin ottaa jos pakkaus miellyttäisi silmää enemmän. Itse tykkään kyllä väreistä lapsien vaatteissa.
 
Rahana, koska aikalailla kaikki tarpeellinen löytyy jo edellisiltä lapsilta :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top