Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko jo tutustuneet vuoden 2022 äitiyspakkaukseen, jonka saisitte? Siihen voi tutustua täällä. Mitä mieltä olette? Aiotteko ottaa avustuksen pakkauksena vai rahana?

Äitiyspakkauksessa on uutena juttuna myös ohjevihkonen. Voit lukea vihkosesta lisää täältä. Uskotko että vihkosesta on sinulle iloa vai onko kaikki tuttua juttua?
 
Ehdottomasti pakkaus. :thumbs-up: Raha ei korvaa tätä pakkausta millään, ja meillä ei ole edes säästössä mitään vauvanvaatteita. Joka kerta on otettu pakkaus ja on ollut hyvässä käytössä kaikki mitä siellä on ollut. :Two-hearts:
 
Harkitsen tällä kertaa koska ikäeroa tulee vähän ja kaikki on valmiina. Kuitenkin olisi kiva muisto kun olisi jokaiselle oma pakkaus.
 
Rahana:smiling-eyes: ekalle otettiin pakkaus mutta seuraavalle lapselle ja nyt potentiaaliselle tulokkaalle ei oo järkeä ottaa kun tulis vaan turhaan samankokoisia ulkohaalareita ym:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Me otetaan luultavasti rahana tällä kertaa. Esikoinen on nyt 7,5 kk ja hänen pakkauksestaan on kaikki tallella, joten niillä mennään. Rahalle kyllä löytyy käyttöä, kun ainakin kaksostenrattaat, auton turvaistuin ja toinen syöttötuoli pitää hommata. Kyllähän tuo rahallinen korvaus tuntuu tosi pieneltä siihen verrattuna, miten paljon kaikkea pakkauksessa on ja lisäksi sitten ei saa sitä pakkauksen hipelöimisen riemua. Mut meidän tilanteessa varmaan nyt järkevintä näin.
 
Pakkauksen ehdottomasti. Meillä mennään tämänkin vauvan kanssa kierrätysmeinigillä, eli käytännössä kaikki muu, paitsi turvaistuin/-kaukalo, ostetaan käytettynä. Kun ottaa pakkauksen, niin vauva saa jotain, mikä on hänelle uutena tullut.
Lisäksi olen esikoiselle alkanut tekemään pakkauksen laatikkoon ”muistolaatikkoa”, eli siellä on esim. hänen kotiutumisvaatteet, ristiäispäivän vaatteet, ensimmäinen tutti, jne.
 
Tällä kertaa harkitaan vakavasti rahana ottamista - esikoisen jäljiltä on vielä niin paljon vaatteita olemassa, että mies on jo hetkittäin ollut tuskastunut kun niiden kirpparille vieminen on jäänyt aikeeksi. :tears:
 
Tällä kertaa harkitaan vakavasti rahana ottamista - esikoisen jäljiltä on vielä niin paljon vaatteita olemassa, että mies on jo hetkittäin ollut tuskastunut kun niiden kirpparille vieminen on jäänyt aikeeksi. :tears:

Mut hyvä, että jöänyt aikeeksi, niin ei tarvii lähteä uusia ostamaan.
 
Mut hyvä, että jöänyt aikeeksi, niin ei tarvii lähteä uusia ostamaan.

Mä yritin sanoa samaa plussan jälkeen, mutta se vaan pyöritteli silmiään ja totesi että kyllä meillä silti on vielä ihan liikaa (vauvan) tavaraa. :tears:
 
Mä yritin sanoa samaa plussan jälkeen, mutta se vaan pyöritteli silmiään ja totesi että kyllä meillä silti on vielä ihan liikaa (vauvan) tavaraa. :tears:

Meilläkin on esikoiselta käytännössä kaikki säästössä. Ja koska oletettavasti uusitulokas tulee saamaan myös sukulaisilta ja muilta lahjaksi vaikka mitä, niin vois kyllä ehkä joitain karsia pois. mut ehkä sit, jos uus tyyppi onkin tyttö, niin täytyy ne kaikista poikamaisimmat (vaiks tällee ei kai saa sanoo. ) vaatteet laitta pois.
 
Meilläkin on esikoiselta käytännössä kaikki säästössä. Ja koska oletettavasti uusitulokas tulee saamaan myös sukulaisilta ja muilta lahjaksi vaikka mitä, niin vois kyllä ehkä joitain karsia pois. mut ehkä sit, jos uus tyyppi onkin tyttö, niin täytyy ne kaikista poikamaisimmat (vaiks tällee ei kai saa sanoo. ) vaatteet laitta pois.

No voi sanoa :smiling-eyes: Meillä ihan sama, mutta toisinpäin - hempeimmät frillabodyt ja -pöksyt saa kyllä lähteä kiertoon, jos uusin tulokas onkin poika. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mua lähinnä harmittaa nyt, et möin pois ihan superhyvän kaukalopussin. Kehtokin meni jo, mut toisaalta tälle kierrokselle voisin melkein vuokrata vauvasängyn.
 
No voi sanoa :smiling-eyes: Meillä ihan sama, mutta toisinpäin - hempeimmät frillabodyt ja -pöksyt saa kyllä lähteä kiertoon, jos uusin tulokas onkin poika. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mua lähinnä harmittaa nyt, et möin pois ihan superhyvän kaukalopussin. Kehtokin meni jo, mut toisaalta tälle kierrokselle voisin melkein vuokrata vauvasängyn.
Jep, sama mä oon harmitellu, kun muutamat ihan pikkuvauvan jutut oon kerenny jo laittaa kiertoon.. mul oli sairaan hyvä imetystyyny, mut eipä oo enää.. :tears:
 
Äitiyspakkauksen, ihan vaan kun eka lapsi niin onhan se nyt ihanaa päästä niitä hypistelemään :smiling face with heart-eyes:

Sama juttu täällä, ekaa lasta odotetaan ja oon jo pari kertaa käynyt fiilistelemässä äitiyspakkauksen tuotteita Kelan sivuilla! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pääsen samistelemaan vauvan kanssa mustavalkoraidallisessa asussa.
 
Sama juttu täällä, ekaa lasta odotetaan ja oon jo pari kertaa käynyt fiilistelemässä äitiyspakkauksen tuotteita Kelan sivuilla! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pääsen samistelemaan vauvan kanssa mustavalkoraidallisessa asussa.


Joo sama ja käyny youtubesta kattoo unboxauksia :No Evil Monkey:
 
Mä en oo yhtään varma tästä… jos poika tulee saatan ottaa.
Esikoiselle en ottanut.
 
Takaisin
Top